Kjell75 Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Drog kameraet med en ettermiddags tur langs elva for å se om æ fant noe intresangt.. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Nydelig stemning og fint avstemte farger. (Ville kanskje ha rettet opp en liten skjevhet, ca 1.6º ) RandiA Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Ble litt vel mørkt synes jeg. Kunne kanskje dratt til med litt lengre lukkertid, eller hadde du ikke med deg stativ? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Nydelig stemning og fint avstemte farger. (Ville kanskje ha rettet opp en liten skjevhet, ca 1.6º )RandiA Jeg er imponert over den eksakte angivelsen! Jeg kan ikke finne noen sikre indikatorer på horisont i bildet. Iskanten (eller strykene) kan gå skrått mot/fra kamera, og trenger således ikke være vannrett. Skyene likeså. Vegen (eller hva det er) i bakgrunnen er ikke nødvendigvis vannrett heller. Eller kanskje jeg har oversett noe? Et stemningsfullt bilde Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg er imponert over den eksakte angivelsen!Jeg kan ikke finne noen sikre indikatorer på horisont i bildet. Et stemningsfullt bilde Uff, jeg har visst et sært øye for enhver skjevhet....noe man sikkert i de fleste tilfeller kan overse (Målte i vannkanten der jeg...og rettet opp etter målet 1.64º for å være eksakt ) RandiA Lenke til kommentar
fototim Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg har traska en god del langs Eidselva, men har ikke funnet de store bildene. Her er du på sporet av noe Kjell. Det handler om lys, men det handler nok også om at du går nærmere motivene enn det jeg har prøvd. Teknisk sett, så er nok dette litt i mørkeste laget, etter min smak. Du har nok mista en del detaljer i skyggene. De blir litt grumsete. Hadde du fått fram tegningene i buskaset til venstre litt tydeligere, ville du nok fått mer dybde i bildet. --- Ellers så gjorde turen vi hadde godt. Bildemessig ble det ikke det store, men det var den lille dytten jeg trengte for å komme litt i gang igjen. Hva om vi legger neste runde til Eidselva, hvis lyset er bra? Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Jeg har traska en god del langs Eidselva, men har ikke funnet de store bildene. Her er du på sporet av noe Kjell. Det handler om lys, men det handler nok også om at du går nærmere motivene enn det jeg har prøvd. Teknisk sett, så er nok dette litt i mørkeste laget, etter min smak. Du har nok mista en del detaljer i skyggene. De blir litt grumsete. Hadde du fått fram tegningene i buskaset til venstre litt tydeligere, ville du nok fått mer dybde i bildet. --- Ellers så gjorde turen vi hadde godt. Bildemessig ble det ikke det store, men det var den lille dytten jeg trengte for å komme litt i gang igjen. Hva om vi legger neste runde til Eidselva, hvis lyset er bra? Jepp Tim det ska vi gjøre! He he nei det va ikke mange bildene som ble brukbare,men pytt det var morro læll! Sånn ellers er bildet tatt seint på ettermiddagen,og det er så nærme det naturlige lyset som mulig, og den lille skjevheta synes jeg passa seg der, ellva går i en sving akkurat der! Takker for alle innspill!! Endret 16. februar 2009 av Kjell75 Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Bildet er nok noe mørkt. Skjuler mye av detaljene. Likte lyset, og komposisjonen. Hva med å legge ut en lysere variant! Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. februar 2009 Bildet er nok noe mørkt. Skjuler mye av detaljene. Likte lyset, og komposisjonen. Hva med å legge ut en lysere variant! Tja ska se ka æ får tel.... Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. februar 2009 Prøv med det her Prøv med det her Nja ikke nå bedre... Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Da har jeg prøvd det meste med det her bildet, men enten blir det for blått eller for eksponert! Må nokk bare klare seg som det er! Prøv den som vil.... Hrmf.. fant ut at bildet var tatt i jpeg, ikke så mye å gå på da,sånn justeringsmessig! Endret 20. februar 2009 av Kjell75 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå