Gå til innhold

Aldersgrense for å dra til england?

Fhreed

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen aldersgrense for å dra på ferie i en uke til england?

Det er ikke noen aldersgrense for å reise til England.

Skal du reise alene uten foreldre/foresatte så er det vel en grense for hvor gammel du må være for å kunne fly over, uten at noen skal hente deg og du har et sted å bo etc.

Du kan høre med flyselskapet du skal bruke, de har mer info. angående dette.

Lenke til kommentar
Er det noen aldersgrense for å dra på ferie i en uke til england?

Det er ikke noen aldersgrense for å reise til England.

Skal du reise alene uten foreldre/foresatte så er det vel en grense for hvor gammel du må være for å kunne fly over, uten at noen skal hente deg og du har et sted å bo etc.

Du kan høre med flyselskapet du skal bruke, de har mer info. angående dette.

Jeg er 18 år og jeg har hørt rykter om at man må være 20 for å reise, men kan sikkert kontakte et fly selskap men ville bare se om noen viste noe om dette så jeg slapp det :p

Lenke til kommentar

Tror ikke du blir stoppet når du er 18 år, men det er ikke noe jeg vil si skråsikkert.

Flyet kommer du med på, men om England har en eller annen tullete regel, så blir du stoppet i passkontrolen. Men som sagt, det er lite trolig at de ikke slipper inn personer under 20 år uten følge av voksen.

Lenke til kommentar
Herregud, er du over 12 år kan du sjekke inn og fly alene. Mulig du må være atten for å få sjekke inn på et hotell, ihvertfall må du vel kunne gi et avtrykk av kredittkortet ditt. Så lenge du har et visakort, er over 18 og klar for tur er da dette null stress.

Hvem skulle stoppet deg??

Flyselskaper har vel en aldersgrense for å reise alene. Men når du er 18 tror jeg nok heller ikke du støter på problemer.

Lenke til kommentar

Jeg var i England for 2 år sida som 17 åring. Man må være 18 år for å kunne leie hotell, men å dra over er som andre har nevnt, 12 år hos de fleste land i Europa (England inkludert).

Det som kan være mulig er å ringe/snakke med hotellet på forhånd og la foreldrene dine ta garantien, dvs. registrere hotellet på dem, men om det faktisk fungerer er jeg usikker på.

Lenke til kommentar

Det med hotellet er at de vil ha et avtrykk av kredittkortet for å belaste eventuelle skader/andre ting. Når du er under atten får du i få tilfeller kredittkort i Norge. Dersom du har kredittkort, så tror jeg ikke det er noe problem for de aller fleste hoteller.

Med andre ord, i forhold til hotell er issuen kredittkort, ikke alder.

Lenke til kommentar

Jeg var 16 år (nesten 17) da jeg reiste til england første gang aleine. Hadde verken problemer med reise eller overnatting. Det største problemet var vel når tollerne ville ha opplysninger hvor jeg skulle overnatte (egentlig et lite problem). Hadde ingen planer og ville ta alt på sparket. Overnattet ikke på hotell, men stort sett pensjonat eller B&B. Men nå er dette en stund siden, så muligens det kan være annerledes nå.

Lenke til kommentar
Det med hotellet er at de vil ha et avtrykk av kredittkortet for å belaste eventuelle skader/andre ting. Når du er under atten får du i få tilfeller kredittkort i Norge. Dersom du har kredittkort, så tror jeg ikke det er noe problem for de aller fleste hoteller.

Med andre ord, i forhold til hotell er issuen kredittkort, ikke alder.

Tror man må ha gyldig legitimasjon for å sjekke inn på hotell i Italia hvertfall, og da er det vel kun pass som gjelder. Usikker på om dette gjelder England også nå.

Edit: Hva dette har med aldersgrense å gjøre er usikkert.

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...