NetFinity Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Hvorfor ikke bare kjøpe deg en alarm? Det skal jeg så snart jeg har penger til dette, har ikke råd akkurat nå da jeg nylig har kjøpt bilen, og påkostet denne 10000 i deler og 20000 i anlegg. Men en fungerende alarm haster heller ikke da bilen står i garasje for tiden. Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Det var min tanke også, men som han sa. Han hadde ikke råd. En godkjent DEFA alarm koster 2300,- på Bilradiospesialisten og 2000,- om bilen har sentral lås fra førav, noe jeg regner med bilen hans har. Men sant skal sies, hva er vitsen med alarm? 1. Bil tyver, de som er ute for å stjele hele bilen, klarer å disable alarmen på gjennomsnitlig 3-5 sekkunder. 2. Om de bare er ute etter stereo'n knuser dem ruta åpner døra napper ut annlegget og er vekke før noen får reagert. 3. Folk reagerer nesten ikke på bilalarm-lyder lengre. Det eneste er at man slipper unna med et par prosent billigere forsikring hos noen få forsikringsselskap. Men de fleste oppererer med enten 100% fritak for betaling av egenandel, eller 50%. Jeg har en 94Mod BMW, og gidder ikke å invistere i en alarm. Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Det var min tanke også, men som han sa. Han hadde ikke råd. En godkjent DEFA alarm koster 2300,- på Bilradiospesialisten og 2000,- om bilen har sentral lås fra førav, noe jeg regner med bilen hans har. Jeg har uorginal fjernstyrt sentrallås, vil den fungere her også? Men sant skal sies, hva er vitsen med alarm? 1. Bil tyver, de som er ute for å stjele hele bilen, klarer å disable alarmen på gjennomsnitlig 3-5 sekkunder. Hadde alarmen gått 3-5sek, er det allt jeg trenger for å stå klar med hagle i døren 2. Om de bare er ute etter stereo'n knuser dem ruta åpner døra napper ut annlegget og er vekke før noen får reagert. CD-Spilleren er av typen som du tar av frontpanelet på, så den må man nok bruke litt tid enn som så på å få ut, og forsterkeren er skrudd fast under plexiglass der reservehjulet ligger og alle høytalere er naturligvis nok skrudd fast. Så jeg tror en alarm vil skremme bort de fleste tyver før de får røsket med seg noe. 3. Folk reagerer nesten ikke på bilalarm-lyder lengre. Så sant, så sant.. Er ganske ofte man hører en alarm rundtom, så man bryr seg ikke. Men om JEG kjenner igjen lyden fra MIN bil derimot :wink: Og jeg har som regel bilen i nærheten hvor enn jeg er. Det eneste er at man slipper unna med et par prosent billigere forsikring hos noen få forsikringsselskap. Men de fleste oppererer med enten 100% fritak for betaling av egenandel, eller 50%. Bare besparelsen på egenandel og rabattene kan være god nok grunn til å investere i alarm om man har dyr forsikring, noe jeg har. Men på den andre siden får jeg uansett ikke dekket mer enn 10000kr av utstyr om noe skulle bli rappet. Jeg har en 94Mod BMW, og gidder ikke å invistere i en alarm. Har man mye verdifullt utstyr i bilen, må man nesten investere i en alarm synes jeg. Finnes mange klåfingra personer der ute. Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Oi.. Ble en del å svare på. Angående uorginalt sentrallås. Så lenge du har sentrallås vil den billigste pakken fungere. Det er en identisk pakke, med untak av servoer til å drive dør låsene. 3-5 sek. Jeg har ikke hagle, men liker ide'n din Selv om du tar av frontdekselet på spilleren, gjør ikke det jobben noe vanskeligere. De som er ute etter spillere/anlegg i bilen går som regel rundt med riktig verktøy. (inkludert el.drill(er) som gjør ting som er skrudd fast til "kakestykke" [merkelig å dårlig "Peace of cake" høres ut på norsk ] ) Men nå sant skal sies, da jeg skrev innlegget kom du just før meg med info om at du hadde kostet på litt i oppussing og anlegg, og er jo forsåvidt ening med deg i at du burde få deg en alarm da ja. For min del, er egenandelen så lav. Kalkulert rissiko liker jeg å kalle det for. Alarm koster 2500,- pluss installasjon. Egenandel koster 3000,- (PLuss at jeg har 70% bonus og kan ha en skade i året uten bonus reduksjon). Så for meg er det nesten bortkastet penger med alarm. Gammlingen cruiser rundt i en MB E300 med alt av tenkelig utstyr, orginalt vel og merke. (ikke no DVD spiller og LCD skjerm dessverre. hehe). Han bruker samme kalkulering. MEN. Det som er PLUSS med en alarm, det er at man skremmer vekk alle 14-tisser som er wannabie badguys! Som ikke har lært seg "tools of the trade". Og de går jo som regel etter anlegg og CD'er. (Derfor jeg bare har MP3 plater i bilen ). Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Jeg har ikke så mye peiling på alarm, men jeg og tanta mi (som vertfall ikke har peiling) startet en bil med FK godkjent og proffmontert DEFA alarm... Vi hadde nøkler da... men alarmen var utstyrt med startsperre, slik at man fikk ikke vridd rundt tenningslåsen. Anyway, (Nå må dere følge med pøbelunger) opp med panseret. Lokaliser sikringen til alarmen, dra den ut - og det slutter å hyle men tenningen er fortsatt låst. Sett nøkkelen i, og sett sikringen i samtidig som en vrir på nøkkelen. Denne operasjonen må være synkronisert! Bilen starter nå. Dra ut sikringen. Have fun Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Det finnes mange måter å by-passe alarmer på! Men en liten problem med det du sier her. For å åpne panseret må du ha utløst sikkerhetslåsen til panseret, og den er jo inne i bilen. Om du alikavel får åpnet panseret uten at du har vert inne i bilen, har 100% av nyere-godkjente alarmer følere for panser og koffertlokk. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Det finnes mange måter å by-passe alarmer på! Men en liten problem med det du sier her. Jeg sa jo ikke at alarmen ikke gikk... :wink: Det gjorde den jo straks vi åpnet døra. Pointet var at det var veldig lett og komme rundt startsperra. Men mange biler er jo relativt åpne under panseret/motoren, og hvis man åler seg under bilen, så kan man klare og kutte strømmen uten å løse ut noen sensorer. Satser på at alarmen ikke har backup da :smile: Lenke til kommentar
Novec Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Enten det, eller så kan man la være å stjele biler. Forumledelsen vil nok foretrekke sistnevnte... Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Hehe, jeg håper nok på det jeg og. Enkelte biler har jo til og med batteriet bak i bilen. Men alle godkjente alarmer har jo backup batteri, som utløser alarmen om hovedbatteriet skulle "forsvinne" eller gå tomt. MEN, nå er det jo sånn at alle sikkerhetssystemer, det være seg for bil, båt, hus eller elektronisk lagret data har sine "flaws". Det finnes ALLTID en måte å komme inn på. Uansett hvor sikkert et system hevdes å være. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Enten det, eller så kan man la være å stjele biler. Forumledelsen vil nok foretrekke sistnevnte... Hehe, ja ikke se på meg? Bilen var jo tanta sin, fjernkontrollen var tom for strøm, og reset koden til alarmen fant vi ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå