Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kis i klassen køddet seg, jeg fikk bank og får skylden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange forummedlemmer som troller nå og da. Jeg klarer rett og slett ikke å se hvorfor han ville trollet med dette, det er jo ikke et snev av humor noe sted? Jeg synes det blir for dumt at ikke alle forumbrukere kan tas like seriøst pga. andre tråder. Hvor ligger liksom det komiske aspektet ved å bli slått, slå tilbake, og få skylden?

Lenke til kommentar

Merkelig at tenåringene nå om dagen ikke klarer å vise myndighet med noe annet en spark og slag.

Verbalt tilsnakk fungerer i 99% av tilfellene. Skrik til han at han skal komme seg til helvete vekk fra deg. Ikke vær redd for å få oppmerksomheten fra de andre elevene.

Mest sannsynlig så vill han prøve å le det vekk og forsøke seg på verbalt tilsnakk. Da skal du holde strikt øyekontakt, men selv ikke forsøke å diskutere/si noe tilbake. Han vil muligens gå tilbake til dytting/pirking etc. Da skal du kun slå håndflaten hans vekk fra deg, men ikke eskaler utover dette. Alså, ikke dytt tilbake, eller begynn med slag.

Han vil fort merke at erting ikke fungerer, og blir flau når han ser at resten av skolegården forstår/ser det samme.

Lenke til kommentar

Om det er en beryktet mobber, kan det å gi ham grisebank være løsningen, men om det er slik som du sier, at klassen ser på deg som den store slemme, gjelder det nok å være lur. Av erfaring forsøker nesten alle mobbere av den typen å vippe offeret av pinnen, slik at "eneste løsning" er å gi mobberen en flat nese. Likevel, de er lette å påvirke om du reagerer nøyaktig motsatt av hva de forventer. Kan lønne seg å sette seg inn i deres tankegang. Mange er ordentlig sleipe jævler, som sørger for alltid å ha sitt på det tørre.

Lykke til! :)

Men det er vel rimelig meningsløst å trolle om det saluttknall skriver om? Med mindre han bare hadde vært en lystløgner.

Ulv, ulv!

(Troll, troll!)

Lenke til kommentar
Forresten så er balleangrep feigt, og selvforsvar hjelper ikke en dritt om man er en svak liten pingle

Er ikke noe som heter feigt i en slåsskamp, når du går ned på et så lavt nivå så er det ingen ting som kan dra deg lengre ned.

Desutten så er det ikke meningen at man skal slåss i år og dag, helst skal man få ned motstanderen på 1 eller 2 slag, og de går nok ned etter 1 eller 2 slag/spark i de edre deler.

men forøvrig som tidligere mobbeoffer vil jeg si at du burde prøve å holde deg rolig, var det jeg gjorde. Men alle har sine grenser, og når min ble krysset var det et tup i leggen og et tup i balla. Og ikke noe mer mobbing det året. Bare husk på å skvær opp etter på, jeg var inne å prata med lærern min og mobbern om det, og når begge to hadde forklart situasjonen så tok vi hverandre i hånda og var ferdig med saken.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Med mindre han duden som banka deg opp har en større gjeng (eldre kompiser) som backer seg, ville jeg brukt feigingmetoden:

Samle opp søskenbarnet/broren din/ etc. (en haug med stykker), stikk hjem til han og vent til han går ut døra. Da slår dere til og grisebanker han.

Evt.

Plag han akkurat sånn som han har gjort mot deg. Få HAN til å gjøre det første slaget, før du sakte reiser deg opp og klinker til han med knokjern, så flere av tenna hans detter ut.

Den første som slo er skyldig.

Dette gjør du så klart ikke hvis han har en gjeng som backer han opp.

Oups. så at tråden er 10 dager gammel. whateva

Lenke til kommentar
[...] og det er ikke lenger bare selvforsvar, så om purken skulle ønske å lette på ræven, så vil han også få bråk.

Det kan godt hende det fremdeles er "bare selvforsvar", det kommer an på forholdene ellers... Men uansett får han smekk for innehav og bruk av ett ulovlig våpen (knokejern er forbudt om de ikke av en eller annen sær gunn (våpensamler kanskje?) er registrert) og for ha våpen på offentlig sted og det kan hende du ikke blir trodd på at det var selvforvar (da det ikke er "snille gutter" som går med våpn i lomma) om ikke saken er helt åpenbar. Pluss at det selvfølgelig mangedobler sjangsen for at politiet blir innvolvert om du bruker våpen og (kanskje) skadene blir alvorlige.

Lenke til kommentar
Evnt. noe du kan gjøre for å sette han litt på plass, er å gå etter svake punkter på kroppen hans. Jeg tror de mobber deg fordi du er "svak" og du tar ikke igjen. Det er derfor det er morro.

Dersom du virkerlig vil ta han, kan du være litt feig å bruke punkter på kroppen som er generelt vondere å bli slått eller trykka på. Slå han for eksempel i solar plexus, trykke ned mellom kravebenet hans(Halsen der de to beina møter hverandre, trykker du ned der lover jeg deg at han sitter stille), vri håndleddet hans og legg han i bakken, knee han i skrittet( ikke å anbefale, da dette er en rimelig kjip plass som mer eller mindre INGEN fortjener å bli slått/sparket ), osv. HAr lært slike ting på TaeKwon-Do og jeg kan bare anbefale å starte med det^^ Det er bra for kropp/skjel, det hjelper deg med å lære selvforsvar og sparring, og man får se noen reale treningsrunder!

Dersom du vil vite mer om selvforsvar kan du sjekke litt på youtube osv og søke etter self defence lessons (O.L.)

-BD

Artikkel

solar plexus, nett med radiært utstrålende nettverk av nerveceller og nervetråder; deltar i det sympatiske nervesystem ved å videresende impulser til organene; ligger i magegropen foran aorta. Slag mot s. kan føre til forstyrrelser i blodomløpet med bevissthetstap.

Lenke til kommentar

Det beste er å gi faen. Prikker han deg på skulderen, gi blaffen i det og finn deg noe å gjøre. De synes reaksjonen din er morsom fordi du blir så sur, og får de ikke noe reaksjon vil de etterhvert gi blaffen i å plage deg. Altså, ikke gå vekk sur, bare gi blaffen fullstendig. Bryr du deg virkelig om noen prikker deg på skulderen, eller at noen idioter gir deg skjellsord. Begynner du med den gi blaffen holdningen vil du se at de vil slutte å plage deg etter en liten stund.

Lenke til kommentar
Beklager, men den metoden er velprøvd av undertegnede. Den fungerer ikke.

Virkelig, og de forsetter å plage deg til evig tid. Jeg vet at det er mange som prøver den halveis, de prøver å ignorere men så sprekker de og da blir det bare enda morsomere. Hvis du ikke sprekker vil de etterhvert se at du er kjedelig og la deg være i fred. Jeg har sett flere blitt mobbet, men jeg har aldri sett noen som ikke bryr seg bli mobbet.

Lenke til kommentar
Camlon: Ikke driv å test påstandene mine til det uendelige, kort sagt: Jeg vet hva jeg snakker om.

For å si det på en annen måte. Du tror du vet hva du snakker om. Det betyr ikke at du faktisk vet hva du snakker om. Etter det du skriver har du testet det selv, men hvordan kan jeg vite om du har gjort det ordentlig. Grunnen til at mobberene mobber er fordi de liker reaksjonen til den de mobber. Det er utrolig morsomt for dem at personen blir forbanna og går løs på dem, spesielt hvis han får skylden. Hvem er det som gidder å mobbe noen om de ikke får noen reaksjon. Det er ingen som mobber statuer vel? Hele poenget med å mobbe blir borte, og derfor fungerer den teknikken. Problemet er at du må gjøre det ordentlig over lang tid. Hvis du prøver å ignorere dem i 10 minutter og så sprekker du, fungerer det dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...