saluttknall Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Hei! Hadde nettopp friminutt på skolen. En kis i paralellklassen, gikk inn for å kødde seg. Det startet med at han drev og prikket meg på skulderen og løp vekk, at han blåste meg mitt i trynet, eller at han dyttet medelever i meg. Jeg ble pissed, men prøvde å stanse ham verbalt. Dette forstod han derimot ikke, og fortsatte bare enda verre. Jeg ble sur og prøvde å si at han skulle stanse. Han fortsatte enda hardere. Jeg ble dritsur, og slo ham. Da slo kisen løs på meg med all styrke. Jeg mistet jo faen meg pusten i et halvt minutt. Problemet er bare at alle vitnene er på hans parti. De påstår at det startet med at jeg gikk etter ham og provoserte ham, og alle er nå veldig kalde overfor meg, anklagende. Jeg sier at han køddet seg, men dette er jo kanskje den mest oppbrukte klisje-unskyldningen av alle, og naturlig nok tror ingen på det. Aaargh! Jeg blir så sur! Det gjør jo vondt i ribbena, der han slo løs 20 min etterpå! Godt å få det ut. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 køddet seg? wtf? lol Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Ok, samme hva du kaller det? Jeg finner ikke noen bedre måte å beskrive det på. Kunne du tenke deg å poste noe relevant? Lenke til kommentar
BeyondDeath Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Dersom du bare har vitner på din motpart sin side og alle vitner for at du startet er det ikke så mye annet enn at du må snakke med læreren som har tatt tak i saken og forklare din synsvinkel. Evnt. lage en litt større sak ut av det der du prøver å få tak i folk du ser på som nøytrale som kanskje kunne ha endret mening dersom han/hun ble satt i et "privat avhør" med lærer. 90% av de som står der og støtter motparten din der og da vil mest sannsynlig endre mening/historie dersom vedkommende blir tatt ut til en prat med læreren uten andre, da han ikke har personen som gjorde det til stedet. Litt som mobbefaktorer er det vanlig at man gjør det for å tøffe seg og de som ser på holder kjeft forran mobberen for å ikke virke " ukul " Det er en rimelig kinkig situasjon du er i her og jeg tror jeg ville tatt å snakket med læreren du har nå også prøve å forklare hva som har skjedd helt fra bunn av, og be vedkommende ta ut en av vitnene for å forhøre seg med historien igjen, så tipper jeg at historien vil endre seg =) Ikke så mye annet å gjøre enn det... ( som jeg kommer på ) Lykke til! -BD * grow up * Hvis du er her inne i tråden for å kommentere hvordan han skriver og ikke er i denne tråden for å hjelpe han med det som har skjedd synes jeg du har generelt lite å gjøre her. Grow Up Yourself. Så om du ikke har noe konstruktivt å si ville jeg ha liggi unna! Endret 16. februar 2009 av BeyondDeath Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Virker som du kanskje må gjøre noe med attituden din? For hva er det som får han til å pirke på akkurat deg? Det fungerer dårlig å snakke slike folk til fornuft uansett hva du sier. Lenke til kommentar
BeyondDeath Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 LOOM: Jeg har vært borti mange sånne folk. De gjør slikt for det meste for å være tøffe. Ser slikt daglig med folk i klassen osv og det er bare for å være drittsekker, enten fordi du ikke er kompis med den vennekretsen med "mobbere" eller om du er kompis av nerder. Det er veldig veldig mange "utskudd" som hoper seg i Norsk skole som bare er her for å være kvalme, av den enkle grunn og tøffe seg eller fordi de rett å slett er stokk dumme og er missunnelig på vedkommende som kanskje fikk bedre karakter på fysikk prøva. -BD Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Vil ikke si at jeg har noen spesiell form for oppførsel. Har kanskje litt andre politiske holdninger, og musikksmak, enn mange andre på min alder, men utenom det? Nei, jeg kommer ikke på noe spesielt Jo, forresten! Det er en del som sprer rykter om at jeg er homofil også, (noe som strengt tatt ikke har noen form for rot i virkeligheten). Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) BeyondDeath: Det er jeg fullstendig klar over, og alle jeg har vært borti er det klin umulig å kun prate til fornuft. De driter langt i hva du mener. Du må skifte holdning eller vise at deg kødder du ikke med (som igjen kan føre til større problemer med mindre man tenker seg litt om hva man gjør). Endret 16. februar 2009 av LOOM Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Ja, jeg har prøvd den: "meg kødder du ikke med", hvilket kun har ført meg til å bli en enda større outsider enn hva jeg var i utgangspunktet. Folk kaller meg gal, og sier at jeg er homo. Denne episoden var derimot verre enn mye annet, men egentlig tror jeg kun at dette var dråpen som fikk begeret til å flyte over. Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Som jeg sa, det hjelper ikke samme hvilke ord du bruker mot de. Enten må du skifte totalt holdning/attitude på skolen, eller så må du bygge litt muskler å ta tilbake (ikke at det anbefales uten at du vet hva du gjør). Kommer du med tomme trusler gjør det det bare vondt verre fordi de synes det er moro når de likevel har overtaket på deg - du gjør jo ingen motstand (sånn sett). Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Går ut til friminutt nå, håper jeg klarer å unngå ham. Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Har klart å holde meg unna ham resten av dagen, men mange av guttene i klassen har sagt at dersom jeg ikke roer meg ned et par hakk, så kan jeg sverge på at de vil gjøre noe liknende. Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 det eneste som nytter her er å sette hardt mot hardt, saluttknall. trèn. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Har klart å holde meg unna ham resten av dagen, men mange av guttene i klassen har sagt at dersom jeg ikke roer meg ned et par hakk, så kan jeg sverge på at de vil gjøre noe liknende. Roer deg ned, er det noe spesielt du gjør? Impåsliten, masette, voldelig osv... Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Gå bort til han i klasserommet og klin til han, Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Nei, gjør ikke noe spesielt. Dersom noen dytter til meg bruker jeg å dytte tilbake, men det ville jeg jo ha forstått. Dersom jeg hadde dyttet til noen, hadde jeg jo skjønt at de dyttet tilbake, men det er jo ikke akkurat det som er poenget her? Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Hater sånne jævler som bare skal kødde det til for andre. Bare gi faen, ikke bry deg. Da gidder han garantert ikke å kødde med deg mer etterhvert. Du kan såklart gi tilbake med samme mynt, men jeg har ikke tro på at det løser noe... Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 * grow up * Skjerp deg. Til Saluttknall: Noen personer er bare drittsekker. De kommer alltid til å være der, man må bare lære seg å leve med dem. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Du slo først og fikk som fortjent. Slutt å syt Endret 17. februar 2009 av Demantios Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Du slo først og fikk som fortjent. Slutt å syt Du vet at innlegget ditt er langt ifra konstruktivt? Faktisk så slo ikke trådstarter først, han slo sist. Alle prikkinga, knuffinga og dyttinga kan regnes som fysiske angrep på trådstarter og han gjorde sitt for å stoppe disse ved å advare verbalt. Problemet er at han greide ikke å slå kraftig nok eller traff på riktig plass. Støtter derfor trådstarters reaksjon og håper han kan sikte på ballene neste gang, det bruker å fungere litt bedre. Eventuelt lære seg litt selforsvar så han blir slengt i bakken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå