Inc Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Blitsene Sony hvl56am bruker mye strøm synes jeg, eller så er det noe galt med valg av batteri. Har prøvd alkaliske til NiCad og NiMH. Sistenevnte i daglig bruk med sine 2000mAh, type Duracell oppladbare AA/HR6/DX 1500NiMH 1,2v/2000mAh. Hva er beste batteri til denne typen apparat? Endret 16. februar 2009 av Inc Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Har stort sett hatt lite hell med oppladbare i blitz, cycle-tida blir ofte ganske lang. Det går mye kjappere med en-gangs 1,5v lithium batterier. De er ikke så vanlige som alkaliske, men på ebay og dealextreme kan man finne. Eksempel fra dealextreme: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7260 Lenke til kommentar
Inc Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Edit: NeverminD, jeg som surrer Fant oppladbare, Link Får 4pk. til 129,- på clas olhson (Ikke oppladbare?). Endret 16. februar 2009 av Inc Lenke til kommentar
Inc Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 En annen ting er hurtiglader (1time) vs vanlig lader (7-15timer). Om de skader batteriene på noen måte? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 En annen ting er hurtiglader (1time) vs vanlig lader (7-15timer). Om de skader batteriene på noen måte? NiMH fungerer veldig bra i SB-800 og SB-900 i det minste, har hatt noe varierende recycle tid avhengig av pakke bateriene kommer fra (samme batteritype). Men de jeg kjører nå fungerer fint til 400 bilder eller mer. Problemet med NiMH er at de lades ut når de ligger ubrukt over tid, greit å tenke på. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Digger Vartas Ready2Use - kjøpte på Clas Ohlson. Har brukt dem en god del i blitzen, og jeg har enda ikke gjenoppladet dem - de går enda på ladningen de hadde i pakka! Ready2Use og Eneloop er glimrende type batterier som kommer mer og mer - de beholder mesteparten av ladningen selv når de har stått ubrukte i et år! Digg, synes jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå