Gå til innhold

Merkelige taxidrivere, som du har kjørt med. Fortell historien!

saluttknall

Anbefalte innlegg

Hey!

Har i det siste tatt en del mer Taxi enn vanlig (grunnet snøvær), og det har ikke før nå slått meg hvor mange merkelige taxisjåfører det finnes der ute. Jeg har spesielt 2 spesielle opplevelser, som er nokså merkelige.

Den første er en mann som har hentet meg en del ganger. Det første han gjorde da vi drivet den ut fra skolen, var å åpne vinduet, for så å uvilkårlig be inn 3 gutter i bilen. Naturligvis syntes jeg dette var noe merkelig, men det ble bare enda merkeligere. Da vi hadde kjørt rundt 50 meter til, åpnet han vinduet på nytt, også denne gangen for å spørre noen om de ville sitte på. Disse svarte selvsagt ja, (de så ikke at bilen var full), og taxidriveren svarte: "Men, det var jo synd! For dere kan ikke sitte på". Dette ble gjort på klingene, hes, bergensdialekt, og latteren tok så overhånd at han nesten falt sammen over dashbordet.

Videre på turen konset han mer på å snakke med folkene i baksetet, enn på å se på veien. Han sa f.eks ting som: "Hei, Matty! (En forkortelse for Mathias), kan ikke du si til det rævhålet som sitter ved siden av deg, at det var jo noe så jævlig irriterende når han kom med vannslangen og sprutet inn soveromsvinduet?". Da han satte meg av hjemme, slo han ikke en gang av taxameteret, men fortsatte å kjøre de andre hjem.

Taxisjåføren jeg hadde i morges, var litt mer normal, men han presset hele tiden leppene sammen, og trakk inn luft slik at det kom en helt for jævlig vislelyd. Det hørtes nesten ut som om han sugde inn mat. Jeg hintet litt forsiktig, (jeg ser ikke ser'u?), med å spørre ham om hva lyden var. Desverre skjønte han ikke dette, og fortsatte bare å lage lyden enda hyppigere enn før.

Dette var da mine historier, noen andre som har flere vittige eller merkelige historier om taxijivers.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satt på med en sjåfør i London som kunne urovekkende mye om Norge. Han spurte hvor i Norge eg var i fra og når eg sa vestlandet så begynte han å nevne byene og tettstedene. Litt merkelig å høre en engelskmann si Jæren og Haugesund :p

Og ellers var han veldig pratsom og snakket konstant om fotball og hvordan fotballlagene på vestlandet var(favoritten hans var Brann).

Lenke til kommentar

Fakta faen. Jeg hadde ikke klart å finne på det der selv. Kvelden før hadde vi vært på Ronnie Scott, og det var i og for seg spesielt nok å sitte på med en Lexus-minicab i 60-70 mph i London-trafikken, men han her tok kaka. Først bemerket jeg at han hadde noter i stedet for kart. Jo, han skrev låter mens han kjørte. Håpte på å skaffe seg platekontrakt snart. Om han skulle spille et par for oss? - Men kjører du ikke da? - Jo, men det går helt fint.

Så sang og spilte han mens han mellom anslagene på gitaren korrigerte kursen med venstrehånda. Sær opplevelse.

Lenke til kommentar

Taxisjåføren jeg satt på med sommeren 2006 drev og solgte dop, når han ikke kjørte folk rundt :ermm:

Det skjedde mens jeg var på ferie i Serbia (godt inntrykk av hjemlandet mitt nå :p), og vi skulle ta en drosje. Denne duden hadde en to år gammel datter, og han drev og solgte dop utenfor lokale skoler. Han fortalte dette stolt, mens han kjørte oss bort til min bestefars hus. Bestefar hadde ikke hørt en dritt av denne samtalen, og dermed forslo han en snarvei gjennom skogen. Moren min fikk sjokk, og greide å unngå dette.

Senere fikk min morfar en skyllebøtte av de sjeldne, og siden har vi aldri brukt billigtaxier der nede... Det er en grunn til at jeg sier at vi bor i en forvridd verden...

Lenke til kommentar

Satt på med en taxi sjåfør fra Oslo Taxi i jobbsammenheng litt før nyttår, og han var veldig opptatt med å fortelle meg om de beste horehusene i Oslo, samt i hvilke leilgheter de peneste og råeste jentene "jobbet". Han hadde tydeligvis inngående erfaring, og hele turen på omtrent 30 min handla utelukkende om horer. Forsøkte flere ganger og fortelle at dette ikke var helt min greie, men da lo han bare og fortsatte med en hel masse detaljer jeg ikke trengte å vite. Om ikke annet ble jeg "klokere", selv om jeg ikke akkurat har bruk for kunnskapen jeg fikk :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...