Gå til innhold

Vil slutte i jobben min -hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg er sykepleier, og har jobbet en måned på en avdeling hvor jeg mistrives så til de grader. Jeg driver allerede og søker etter ny jobb og har allerede fått et tilbud om et annet vikariat. Grunnen til at jeg mistrives, er baksnakking, mobbing og jeg føler meg svært deprimert på avdelingen. Nytter ikke å snakke med sjefen, jeg vil bare ikke være der mer. Jeg er trist på vei til jobb og jeg er trist når jeg kommer hjem.

Jeg har ikke skrevet under på noen kontrakt der heller, jeg vet ikke hvorfor, men enten har de glemt det, ellers så vet ikke jeg.

Hvor lang oppsigelsestid har jeg, kan jeg si opp og gå på dagen når jeg ikke har skrevet under på noe kontrakt?

Spørsmålet her er egentlig bare om jeg kan si opp og gå på dagen, ikke hvorvidt jeg burde tilpasse meg på avdelingen, da jeg allerede har prøvd dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var i samme situasjon som deg. Mistrivdes på jobben (som lærer), og hadde enda ikke skrevet under på kontrakt. Jeg gikk til sjefen og sa at jeg sluttet. Nå har jeg en jobb hvor jeg stortrives. Angrer ikke et sekund.

Eneste problemet med å gjøre det på denne måten, er at det kan være vanskelig å føre opp arbeidsgiver som referanse. I fremtidige jobbintervju, er det naturlig å få spørsmål om hvorfor man ikke har ført opp forrige arbeidsgiver som referanse. Her er det vel bare å være ærlig.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Men, de har sendt meg kontrakt i posten, for lenge siden, det er bare det at jeg ikke har skrevet inder på den og heller ikke levert den.

Når jeg sier de mest sannsynlig har glemt det, eller noe annet, betyr det fra min side at de har ikke spurt etter kontrakten. Jeg kommer uansett aldri til å skrive under på den.

Men hva hvis man ikke har hørt noe om oppsigelsestid eller annet som står i kontrakt? Jeg kan ikke huske at det har blitt gitt noen muntlig avtale. Uansett, har ikke skrevet under på noen kontrakt, selv om jeg har kontrakten liggende her hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...