likferd Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Stemmer. Det er ikke kaldt i verdensrommet, bare mangel på stoffer som kan varmes opp. Siden det ikke er noe som frakter vekk varmen, vil et serverrom i verdensrommet bli utrolig varmt. Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hadde vært kos med en liten park inne i starcruisern synes nå jeg, med litt eksotiske dyr og så videre. Kanskje man kan kolonisere andre planeter med dyr? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Det er temmelig stusselig å sammenligne menneskets største achievement, romstasjonen Mir med Sci-fi romstasjoner. Mir ser ut som en blikkboks som bare er bygget på litt etter litt. Ikke akkurat Babylon V. Kan jo heller sammenligne med ISS da? Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Noe vi mangler er DUSJ. Bad uten gravitasjon også må vi ha sovesal. BTW, er det noen lover og regler som gjelder utenfor jordens overflate? Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 BTW, er det noen lover og regler som gjelder utenfor jordens overflate? På månen er det samme regler som i internasjonale farvann=) Lenke til kommentar
genstian Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 BTW, er det noen lover og regler som gjelder utenfor jordens overflate? På månen er det samme regler som i internasjonale farvann=) Nei, intergalactic council har laget helt andre regler, tax-free handel skjer også bare mellom solsystemer. Kvoten er jeg usikker på Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Vel, ingen stjernereiser uten en slik en: Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 BTW, er det noen lover og regler som gjelder utenfor jordens overflate? Prime Directive "No identification of self or mission. No interference with the social development of said planet. No references to space or the fact that there are other worlds or civilizations." Me trekkie? neeh... Lenke til kommentar
kthjorpthjopøri Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Vi trenger jo en liten armada med Jedi og/eller stormtroopers. vi må jo ha noe og forsvare oss med. Noe som hadde vært litt gøy ville jo være å ha andre "Land" bare små områder med andre lukter, farger, smaker osv. Hadde jo blitt dønn kjedelig med de samme sterile overflatene hele tiden. Apropo steril: Vi må jo ha ett sykehus. Endret 27. mars 2009 av andrucks Lenke til kommentar
dronjom Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Jeg tror man kan reise fortere enn lyset dersom man finner en måte å brenne opp lyset foran seg. Det er jo også logisk at noe beveger seg fortere enn lyset når to lysstråler kolliderer, da blir jo summen av kollisjonen dobbelt av lysets hastighet. Og hvordan kan universet ha utvidet seg til en diameter på 90 milliarder lysår på kun 13,5 mrd år? (hvis jeg ikke tar helt feil som vi ikke skal se bort i fra:P ) Noe må ha beveget seg fortere enn lyset. Så flygemaskinen trenger en slik motor når den blir oppfunnet. Endret 27. mars 2009 av dronjom Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Heh - takk Dronjom for dagens lunch lesning Det ser ut til at forskjellen mellom observert horisont og universet's alder skyldes at universet ekspanderer. http://en.wikipedia.org/wiki/Metric_expansion_of_space (engelsk) Blir litt i teoretiske laget da, så jeg foreslår vi bare sier "Engage warp 9" <.< Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Jeg tror man kan reise fortere enn lyset dersom man finner en måte å brenne opp lyset foran seg. Det er jo også logisk at noe beveger seg fortere enn lyset når to lysstråler kolliderer, da blir jo summen av kollisjonen dobbelt av lysets hastighet. Det hadde kannskje vært logisk hvis verden lot seg beskrive med klassisk fysikk, men i virkeligheten er summen av kollisjonen i ditt eksempel kun 1 gang lyshastigheten. Dette "ulogiske" fenomenet er faktisk det logiske resultatet av relativitetsteorien. Lenke til kommentar
CheeseSucker Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Fullstendig offtopic, men likevel: Gratulerer med 3333 innlegg, sealion Lenke til kommentar
dronjom Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Jeg tror man kan reise fortere enn lyset dersom man finner en måte å brenne opp lyset foran seg. Det er jo også logisk at noe beveger seg fortere enn lyset når to lysstråler kolliderer, da blir jo summen av kollisjonen dobbelt av lysets hastighet. Det hadde kannskje vært logisk hvis verden lot seg beskrive med klassisk fysikk, men i virkeligheten er summen av kollisjonen i ditt eksempel kun 1 gang lyshastigheten. Dette "ulogiske" fenomenet er faktisk det logiske resultatet av relativitetsteorien. hvorfor blir det ikke fortere? for øvrig så er jo også tiden relativ, så da gjelder det bare å få tiden til å gå senere har kanskje med psyken å gjøre, at alle opplever litt forskjellig tid, men det skal gå enkelt Lenke til kommentar
dronjom Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Min teori er at når noe kolliderer med en sum som tilsier en hastighet raskere enn lyset (hvis det er mulig) vil det komme en gnist eller begynne å brenne. I girsystemet på starcruseren trengs det dessuten et gir som tilsier hastigheten 680 m/s, altså dobbelt av lydens hastighet, for da har man gleden av å høre ting baklengs!! musikkisum Lenke til kommentar
Petter Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 må da ha et skikkelig lydanlegg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå