MrL Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Har sett litt på dette/disse yrkene. Hvor mye tjener vanligvis en aksjemegler og hvor vanskelig er det å bli det? Såvidt jeg skjønner kan man vell ta utdanning igjennom å bli siviløkonom, hvilke andre jobber og lønn kan man få hvis man utdanner seg til dette, og hvor vanskelig er det? Har tenkt på dette, men har også vurderert å se på flygeleder, som har gratis utdanning og en startlønn på hele 550.000!. Nå lurer jeg på hvem jeg skal velge, står vell kanskje mest på lønna.. for min del er det viktig å utdanne seg den veien der man ihvertfall har mulighet til å få jobber der man tjener på det minste halv mill i året, men den burde være nærmere millionen etter noen år i jobb. Når flygeledere har snitt lønn på 600.000 i året, med topplønn på under millionen, og startlønnen som sagt på en halv-mill, må økonomiveien kunne gi noe bedre hvis jeg skal gidde å utdanne meg i 5 år, i forhold til 2 på flygeleder. Endret 16. februar 2009 av MrLG Lenke til kommentar
juxtapose Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Herre, hva med å ta det som interesserer deg? Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Som det er blitt sagt så mange ganger før meg, så kommer du ikke til å holde ut en 3 - 5 årig utdanning som ikke interesserer deg 100 %. Dersom du gjør det bra kan du tjene bortimot så mye du vil som aksjemegler, så det er ikke pengene det burde stå på. Lenke til kommentar
m_knudsson Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Bli akkurat det du vil, som du tror du vil ha det mest moro med. Sålenge du blir flink til det du driver med, så vil du nesten alltid stå sterkt. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg vet egentlig ikke hva som intreserrer meg aller mest, det eneste jeg vet er at jeg ikke er fornøyd med er å sitte som 30-40 åring med en lønn på "bare" 500.000. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Alt avhenger av hvor bra du gjør det. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Aksjemegler/siv.øk. og flygeleder er mildt sagt rimelig forskjellige yrker. Det virker som om disse alternativene er relevante rett og slett fordi de er godt lønnet. Vel, det finnes faktisk andre verdier enn de økonomiske. Og det er sjelden noen god idé å velge utdannelse ut fra antatte lønnsutsikter. Hva man kommer til å tjene, er selvsagt relevant, men noen avgjørende betydning bør ikke dette få for ens valg. Det må være sørgelig å skulle tvinge seg gjennom en utdannelse man ikke interesserer seg for bare for å skulle se frem til 40 år med arbeid en ikke egentlig liker noe særlig. Huff. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Noen som vet om det er mulig å bli akjsemegler også ved å ta økonomi og ledelse? Endret 27. mai 2009 av Iceman22 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Aksjemegler er ingen utdanning som sådan. Har du en sterk interesse for aksjemarkedet og god investeringsteft så er du godt på vei. Ellers er vel økonomi det mest relevante dersom man ønsker en utdanning. Det beste er vel egentlig å ta kontakt med et meglerhus og høre med dem hvilke kvalifikasjoner de er ute etter for trainee-kandidater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå