Deleted__- Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Inspirert av tråden om "Bruk av kollektivfelt ved dødsfall i familien" og inspirert av all drittslengingen man har mot Politiet både på forumet og ellers i samfunnet, hvor en god del er usaklig og ubegrunnet, følte jeg meg fristet til å belyse den andre siden av saken. Tråden omhandler ikke bare Politi, men også gode gjerninger fra Securitas, dørvakter eller andre lignende yrker. Kom med deres gode historier, jeg VET at det er mange av dem. Jeg kan begynne: den 19. Juni 2008 fylte jeg 19 år, og stakk på byen i Stavanger. Ved et utested viste jeg legitimasjon til dørvakten. Han så ingenting gale og ga meg legget tilbake. Jeg smiler til han og sier: "Ser du ikke hvilken dag det er i dag? Jeg har bursdag" "Hæ? Få se.... Visst faen! Se her, gå inn og drikk deg full og skaff deg fitte!" sa han og ga meg en tohundrelapp!! Jeg har aldri sett fyren før, helt forbannet konge! Det er noe jeg alltid vil huske, og hvis noen lurer på hvor mitt favorittutested er, så sier det seg selv. Har dere noen historier på lur? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Ser ikke helt hva historien din har med politiet å gjøre Har selv aldri vært i direkte kontakt med politiet, men husker en episode fra russetiden hvor jeg sto og så på følgende utspille seg. En av knutereglene var "konflikt med politiet" (idiotisk regel). To kammerater av meg så en politimann som hadde trukket en russ til sides og sto og fortalte ham/spurte ham om noe. Kammeratene min gikk bort (helt idiotisk) avbrøt politimannen og spurte "forstyrrer vi nå eller?". Politimannen så på dem og sa "Ja dere forstyrrer". "Er det konflikt da?" spurte kammeratene mine. "Ja, nå er det konflikt" svarte politimannen, sikkert vel vitende om hva opplegget var. "Den er grei" sa kammeratene mine og gikk. ******** En annen kammerat ble stoppet av sivil UP i 80 sonen, hadde blitt målt til ca 105. Han sa i ettertid at han opplevde hele situasjonen (bortsett fra med boten og prikkene) som en hygeglig opplevelse. Politmennene var på ingen måte sinte og fordømmende, men forklarte i detalj om hvordan målingen hadde funket, hvor de hadde tatt ham og at han hadde lagt tynnere an om de ikke hadde brukt gjennomsnittsmåling. Hele greien med et smil. Her kan det jo selvsagt argumenteres at onkel burde kjeftet litt mer, men på en utraffikert oversiktlig 2-felts motorvei var det ikke direkte stygg kjøring. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Klarte å låse nøkkelen inne i bilen en gang og da ringte eg rådvill til nærmeste politistasjon(ikke via nødnummer) og spurte om råd. Fikk da beskjed om å vente på stedet et par minutt så ville en patrulje stikke innom og se om de kunne hjelpe til med noe. Politiet kom etter et par minutt og fikk låsen opp på ca 10 minutt. Veldig hyggelig kar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå