Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjenert gutt+ sjenert jente? Hvordan skal jeg fikse denne?

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg er forelsket i ei jente i paralellklassen, problemet ligger i det at vi begge er ganske sjenerte,og ikke kjenner vi hverandre noe særlig heller. Jeg har hørt at sjenerte jenter er lette å få til, men hvordan? Nytter vel ikke å be henne med ut på kino før hun kjenner meg litt bedre heller.

Så det jeg spør etter er noen tips o.l, jeg får serriøst ikke sove for tiden fordi jeg tenker så mye på hva jeg skal gjøre:S

Med vennlig hilsen Mathias

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å få kontakt med henne (MSN, nummer osv.).

Etter noen små meldinger eller Hei på MSN, kan du sakte men sikkert begynne å flørte og se hvordan hun reagerer. Du trenger ikke å bli så veldig kjent med henne for å spørre henne med ut, altså (etter hvert vil hun tro at du bare vil være venn).

(NB: Hvis det er kino det er snakk om,

så pass på at det er en film hun

virkelig kan tenke seg å se!)

Lenke til kommentar

Viktig å gjøre det klart hva du vil tidlig før du blir en venn, ellers risikerer du å forbli nettop det. Forøvrig anbefaler jeg middag fremfor kino, da du lettere kan tolke kroppspråket hennes, dere lettere kan prate sammen, du kan se på henne hele tiden uten at det blir rart (hvem bryr seg om filmen liksom xD) og god mat lager god stemning generelt sett.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Sjenerte jenter er lettere å få til? Den var ny.

Det jeg ville lagt mest vekt på, var å finne på noe med henne hvor det er lett å snakke sammen. Altså gjøre noe som innbyr til samtale, sånn at dere slipper pinlig stillhet. Hvis begge er sjenerte, kan det lett bli en del sånne stille pauser. Gjøre noe aktivt, lage mat sammen, spille noe, eller i det hele tatt gjøre noe annet enn å sitte rolig og vente på at samtalen skal starte seg selv.

Ellers har du egentlig fått gode råd tidligere i tråden her.

Lenke til kommentar

Ikke sitt å tenk på hva du skal si/gjøre hele tiden, møt henne i stedet. Send en melding å spør om hu blir med ned til sentrum fordi du skal handle noe (eller hva du nå vanligvis liker å gjøre), når dere har gått litt rundt spør du bare om hu er sulten også tar du henne med på en kafè eller en annen kul plass du vet om i nærheten. Du kan jo også spørre om dere skal finne på noe, eller gå direkte til mat-forslaget, men da kan det jo være hu freaker litt ut ettersom hun ikke kjenner deg godt nok.. Hvis du vil at hun skal kjenne deg så må dere nok møtes og finne på noe (pass på å velge noe der du kan prate litt). Kino er ingen god start sånn sett.

Viktig å gjøre det klart hva du vil tidlig før du blir en venn, ellers risikerer du å forbli nettop det.

Hva mener du med dette? Jeg går ikke akkurat rundt å sier jeg at jeg er ute etter kjæreste eller forteller dem at jeg vil være noe mer enn en venn, når jeg møter nye folk. Du skremmer de nok mer enn du burde hvis du langer ut om hvor god fremtid dere kan få sammen så tidlig. Det å havne i vennefella kan fint unngås på andre måter enn ved å si det til henne helt i starten.

Endret av LOOM
Lenke til kommentar

Sjenerte jenter er _ikke_ lettere å få til enn andre jenter. Ofte har disse sjenerte jentene vanskeligere for å åpne seg og gi av seg selv, så prosessen tar litt lengere tid. Men det trenger nødvendigvis ikke være en dum ting. :)

Det du skal gjøre er rett og slett å ta deg selv i skinnet, og tving deg selv til å snakke mer med henne. Selv i de situasjonene hvor du står og svetter og er dritnervøs, skal du bare ta deg selv sammen, og gå bort til henne. Ha gjerne noen samtaleemner i bakhodet så du er trygg på at du har noe å snakke om.

Så tar du bare et gigantisk skritt ut av sikkerhets-sonen din, og tar sjangsen.

Jeg vet det absolutt ikke er lett, men hvis du virkelig tør, så kommer du absolutt ikke til å angre. :)

Og en siste ting: _IKKE_ be henne med på kino. Det er usosialt og en veldig klisje på første date. Finn heller på noe annet morro, så kan dere heller ta kinoen når dere er sammen. :)

Lenke til kommentar
Gjest sjenert selv

Jeg er i samme situasjon selv, bare at jeg ikke kjenner henne overhodet, og har FULL forståelse for at det ikke er lett.

Har ikke kommet noe lenger med min egen situasjon, enn å drite meg ut på fylla rett foran henne, husker bare noe av det, menmen. Regner kanskje med at mitt eget løp er kjørt, så anbefaler deg ikke å bli helt snurrings i hennes nærvær før dere blir kjent!

Men du sier hun går i paralellklassen din? - Hva med å ta kontakt på klasse/trinnturer?

Tror den kan være fin, men er ikke mulig i min situasjon, siden hun går på samme skolen bare, ikke i paralellklassen ...

Lenke til kommentar

Akkurat som i krigen må noen gå først. Noen må ta ininativet først. Det er vel å oppsumere problemstillingen. Hvem skal ta førstet steget? Er det ikke bare å sende en SMS å avtale å møtes. Inviter vedkommende på en filmkveld. Kino er drit og gir ikke alltid rom for å snakke. Hvis begge er sjenerte lønner det seg med det første nevnte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...