Gå til innhold

neste års TG

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mine tanker om årets TG:

- mindre arne enn i fjor. (tror arne dør sakte men sikkert jeg)

- Partyshop og Norske Nerder var betydelig mindre synlige (og takk for det)

- Lite Rosa Helikopter (henger mye sammen med punkt 2)

- stabilt LAN og WAN! Funka fra første stund, kun små problemer. Rett og slett herlig.

- PPOT og Ugress leverte solide saker. Spesielt PPOT var artig imho. Lyden fra scenen er forøvrig ikke så forferdelig, men det er jo noen som blir irritert bare de ikke hører footsteps i CS.

- Foredragene var artige nok. En smule for mye reklameprega, men greie nok å bruke 45-60 minutt på.

- TGT er et veldig bra konsept, trengs litt finpussing for at det skal fungere prikkfritt, men vi nærmer oss :)

- Det var liten plass til hver deltager. Det holdt, men det var mer luxus i fjor ja :)

- Støff som disse dansemaskinene er morro :D

- Litt dårlig informasjon, ingen hører hva som blir sagt over høytaleranlegget.

Alt i alt et meget bra party! At jeg hadde det mer phun i fjor er min skyld og ikke crewets :

edit: fjerne ord som ikke skulle være der

Lenke til kommentar

jeg stod litt under 1 min i kø, kom bare litt senere på onsdagen.

og plassen, UFF! la nå dreamhack være litt større, bare vi får plass til å sitte på.

jeg hadde med egen plate, som forstørra plassen litt, og takker f, for det.

fra speakeren hørte jeg ikke EN j beskjed, og jeg satt på rad 17...

litt mindre arne i år, det var bra :)

Lenke til kommentar
i tillegg til at det skulle vært FORBUDT med alt annet enn he<dphones for deltagerne

Huff, hva vil du gjøre på party da? Sitte stille for deg selv med ansiktet retta mot PCen 24/5? Nei litt musikk må til. Fikk ikke med meg anlegget mitt, men heldigvis spilte fyren ovenfor meg enormt mye grommusikk :)

Det finnes selvsagt grenser for annlegg da, blir for drøyt når folk sitter med "sov i ro" plugger samtidig som musikken drønner ut fra høytalerne. Det å sette opp en playlist på repeat for så å legge seg til å sove er også fyfy. Men uten høytalere blir det rett og slett kjedelig i salen. Da tvinges man jo faktisk til å rope Arne for å få opp stemmninga litt :

Lenke til kommentar

Trenger ikke stillhet på TG, emn der jeg satt (rad 41) hørte jeg bare bass-bråk fra ugress konserten, hørte kun buldring. Jeg er ingen ugress-fan så jeg gadd ikke å gå fraam for å høre på. Speaker-opplegget er jo håpløst, gi beskjeder over det er nytteløst, jeg hørte aldri en hel....

Lenke til kommentar

dette var uten tvil det beste TG'et jeg har vært på (har vært på de 5 siste) rent teknisk da nettverk og strøm ikke trøblet for meg en eneste gang, men synes desverre fjortissfaktoren over arrangementet stiger for hvert år (og det går definitivt ikke på alder, men på oppførsel). F.eks. var ikke et sjakktrekk å selge softguns i skipet da vi på rekka mi fikk endel 6mm skudd i vår retning (og disse kulene dreper lett et øye). Da det gjelder partyshop så ble jeg svært plaget av disse i 2001, men er som det ble nevnt over her...de holdt en litt lavere profil totalt sett i år selv om vi til tider fikk trommehinnene sprengt av fanfarer og eminem fra den retningen. Jeg fryktet også på forhånd at jeg skulle få for liten plass, og dette viste seg å være riktig da tastaturet mitt ikke fikk plass på bordet. Var også ganske forvirret over når ting skjedde, spesielt da det gjalt konkurransene. Selve showene var godt informert.

Må også nesten nevne at å si ting på høytalerne hjelper _ingenting_ med tanke på alt bråket da folk hyler arne og bruker disse gass-hornene. Så heller ikke mye av det som sto på info-tavlene.

gode minner:

- raskt og stabilt nettverk

- bra internett (hadde godt over 300kb/s hvor gang jeg skulle hente ned noen småting fra internett)

- stabilt strømnett

- god temperatur

- gode show

- harlem kom fort i år, og var bedre fildeling gjennom dc hubben

- partyshop holdt en lavere profil

- flere jenter som dukker opp for hvert år. bra også jenter viser interesse for informasjonsteknologi og det sosiale rundt TG

- mindre reklame på tastaturet

dårlige minner:

- "arne"

- gasshorn

- arabisk musikk og fanfarer på høytalerne

- vansklig å få med seg demoscene greiene på storskjermen pga mye bråk

- dårlig mat

- folk som ikke var skikket til å eie våpen, ikke engang softguns

- umulig å vite hva som foregikk til enhver tid (ofte pga bråk da det ble gitt beskjeder på høytalerne)

- var umulig å få med seg tgtv selv om dette var ønskelig fra min side

- umulig å få seg soveplass

- folk som snoker/reoter i andres saker (men dette er vel umulig å bli kvitt?)

- utrolig mye wannabehacking (les: nuking. ble aldri rammet av dette selv, men _mange_ venner av meg fikk kjenne det)

- ikke like bra åpningsshow som ifjor (men dette er vel smak og behag?)

Må nesten bare sende ros til tech delen av crewet, mens security og info kunne kanskje gjort det litt bedre. Var også bra show i år. Fikk ikke med meg ugress, og liker ikke gatas parlament, men det andre var ganske bra. Totalt sett et bra tg, det som ødela mest var nok de ekstra hundrede personene som ble presset inn, samt mangel på regulering av bråket.

Personlig håper jeg TG crewet vil utføre følgende til neste år:

- bedre plass (selv om det går på bekostning av å være verdens største)

- strengere regler, spesielt da det gjelder bråk

- like bra nettverk, internett og strømnett som i år (nok en gang rose tech!)

Lenke til kommentar

Er enig med de softgunnene. Det er skikkelig farlig å skyte rett ut i salen. Burde tatt fra dem våpnene. Når det gjelder soveplass invictus så kunne du som hw.no sovet på pressetribunen. Var en plakat som var strukket over radene så det ble et lite telt :) Ingen andre var det heller der :)

Lenke til kommentar

softgun med fargekuler er enda mer sug .. hadde planta etpar røde greier i kabinettsia ene dagen da jeg vakna .. hehe.. ikke at det gjorde så mye men lissom , kan holde seg for gode.. og lyden over info anlegget var og ganske vanskelig å få med seg ja , men det var stort sett bra nettverk må jeg si , og en vanvittig grom inett linje ! (mitt første TG i år .. men sannelig ikke siste.. og det blir fler.. føler nesten en tom følelse inni meg nå som jeg har dratt)

Men stort sett alt i alt var det bra.. ting som ska forandres til neste år - ta med god stol , ta med tralle / lettere kabinett (100 meter med 25 kilo chieftech, så et 20 kilos, så to bagger osv.. er litt slit)

+ traff en del folk og sånt, så det er jo altids artig :) Og ellers.. keep up the good work!

Lenke til kommentar
Det er vel LITT tidlig å begynne å mase om TG04-billetter allerede før årets TG er unnagjort..

Nei, du må nok sitte på gjerdet en GOD DEL måneder til...  8)

Jeg skal ikke gå glipp av neste TG det var derfor jeg startet denne posten.(har byttet konto)

Jeg vet det er litt tidlig å mase, men jeg bare må ivei neste år :D

Lenke til kommentar

Trodde det var sånn at de med Party Ticket kort i år bare kunne gå i egen kø som gikk mye fortere enn de andre?

Husker også godt frai fjor en gjeng med folk som gikk rundt i bare bokseren i et slags forbanna dustete prostet tog og skrek. :D

Lenke til kommentar
Trodde det var sånn at de med Party Ticket kort i år bare kunne gå i egen kø som gikk mye fortere enn de andre?

Det kunne de. Jeg ankom TG-køen klokken 12 uten ptn kort. Klokken 1550 var jeg ferdig med køen, 3 timer og 50 min! De med ptn kort som startet 12 var ferdig 13...... Til neste år har jeg ptn kort!

Lenke til kommentar

Jeg kom kl 9, sto i kø i 3 1/2 time. (hadde ikke ptn kort)

Kjøpte meg et der da, for 10 kr. Vet ikke hvor man kan skaffe de.

Min første gang på tg, var en fantastisk opplevelse. Hørte faktisk alle beskjedene over anlegget (når jeg ikke hadde pA headset, fordi da ble det bare starten, helt til de startet med den fæle lyden som kømmer først) satt på H7, rad 63-63 eller.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...