Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fagvalg vg2 - trenger hjelp/info

Anbefalte innlegg

Hei , skal nå torsdag velge programområde og fag som jeg skal ha til neste år , VG2.

Før jeg forteller om fagvalget mitt, bør det sies at jeg kommer til å velge realfag som hovedprogramfagsområde, og jeg har tenkt meg inn på datastudier. (spill/web programmering.)

Vurderte IKT lenge også , men har allikevel bestemt meg for å studere data da det er større valgmuligheter.

Henger selvsagt med på skolen , og har som mål å klare litt over 5 i snitt til vårs og resten av årene. (fikk 4,3 i år, men var relativt slapp høsten 2008)

Det er to fag jeg er sikre på , og det er matte (R1) og Fysikk (FY1).

De 2 andre fagene jeg da har tenkt på, står mellom disse :

-Kjemi, er interessert i dette faget, og har alltid vært glad i å mikse diverse kjemikalier, og tror jeg har en liten pyroman i meg :innocent:

Det jeg er redd for her, er at faget er vanskelig.

-Engelsk, har alltid vært glad i engelsk , og er flink nok i faget til at jeg klarer en femmer.

Alle rundt meg sier at dette får jeg så stort utbytte av senere osv, men jeg føler på meg at jeg lærer mye mer gjennom all tiden jeg sitter på dataen (Ja, jeg spiller mye og sitter ofte på ventrilo, selv om ikke alle kanskje tror at dette hjelper så mye, det gjør det absolutt. Kom med innspill på denne)

-Geofag, føler at dette er et fag der du kan rett og slett pugge deg til en sekser bare ved å lese nok da du ikke behøver å mestre å skrive en novelle, essay osv, og du får konkrete spørsmål på prøver der du enten har rett eller ikke.

Jeg er også usikker på hvilke fag jeg skal ha over 2 år, men har funnet ut det i hvertfall blir mattematikk.

Kom med alle mulige innspill du kan tenke deg, jeg er åpent for alt da dette gjelder resten av livet mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil nok anbefale kjemi. Jeg synes det ligger på ca samme vanskelighetsgrad som fysikk. Kjemi er ganske greit å ha sammen emd fysikk, fordi de sammen gir en ganske grei forståelse av hvordan ting fungerer.

Ellers synes jeg at fysikk og matte er gode valg.

Har ingen gode forslag for det fjerde faget, personlig har jeg matte X, selv om jeg ikke vet hvor lurt det var :/ Ganske vanskelig, men det er bare 3 timer i uka, og det veier opp.

Lenke til kommentar

Du bør nok velge kjemi. Her tror jeg det er mangeyttige og morsomme ting å lære seg(skal ta det neste år). Du sier du liker å "være" pyroman, så det kan nok bli spennende for deg.

Det er heller ikke dårlig å kunne bra engelsk hvis du tenker på utenlandsstudier. Uansett om du skal studere i Norge eller ikke, er engelsk bra. Kan du ikke ha mat R, fys, kjemi og engelsk også? Det går opp på min skole selv om det blir 32 timer.

Når det gjelder geofag; etter min mening er det bare bortkastet. Man lærer jo nesten bare det samme som i geografi i vg1, og du vil aldri ha noe særlig bruk for det med mindre du skal bli geolog o.l.

Endret av logaritmemannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...