Gå til innhold

Er dette Nokk for å Spille av 1080P, Sliter litt!

Anbefalte innlegg

Jeg har en slik pc

Amd Athlon 3700+ overclocket til 2,917GHz, og 2gb 400mhz DDR ram som også er overclocket litt. Har også Gainward 8800GTS 320mb.

Klarer å kjøre 720p uten noen problemer. men sliter litt med 1080p. sjønner ikke helt hvordan det er mulig. skjermkortet er jo av topp kvalitet, eneste må være cpu men den erjo 2,9 ghz!!

Noen Forslag??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkortet er ikke helt av topp kvalitet spør du meg. Det gjør nok det helt fint i litt eldre spill, men vil nok bli slått i videoaksellerasjon av et ATI kort til et par hundrelapper. De siste seriene til ATI har vært svært gode på nettopp videoaksellerasjon, så selv om et billig kort fra ATI vil kanskje gjøre det 5 ganger dårligere enn ditt 8800GTS i 3D, så vil ATI kortet avlaste CPU-en mye mer under avspilling av HD materiale enn det kortet ditt gjør.

Lenke til kommentar
bruker du VLC media player?

japp! der hakker det mest:P

Prøv Media Player Classic(mpc)

http://sourceforge.net/project/showfiles.p...ackage_id=84358

med

http://www.cccp-project.net/

Bruk gjerne også Core AVC-dekoderen.

Finnes utallige tutorials på nett med disse kombinasjonene.

Lykke til

Har innstalert cccp. men det hjelper ikke

Skjermkortet er ikke helt av topp kvalitet spør du meg. Det gjør nok det helt fint i litt eldre spill, men vil nok bli slått i videoaksellerasjon av et ATI kort til et par hundrelapper. De siste seriene til ATI har vært svært gode på nettopp videoaksellerasjon, så selv om et billig kort fra ATI vil kanskje gjøre det 5 ganger dårligere enn ditt 8800GTS i 3D, så vil ATI kortet avlaste CPU-en mye mer under avspilling av HD materiale enn det kortet ditt gjør.

okai.. betalte nå da i underkant av 4000 får dette kortet ifjor

Tror dere det vill hjelpe vist jeg kjøper meg et billig skjermkort til og kjører det i sli med mitt 8800gts??

Lenke til kommentar

Hjelper nok ikke med SLI her. Da må det være like kjerner og da er du jo like langt. Om du kjøper et billig kort som har bra videoaksellerasjon så vil det jo hjelpe, men det minste problemet blir da å bytte kabel mellom kortene hele tiden. Og i tillegg så vil du få driverkrøll om du går for ATI.

Så spørs det hva du mener med billig. Hvis du kjøpte kortet ditt for 4000 så vil du kanskje ikke synes at ~1000 kr vil være så dyrt for et kort som yter like bra / bedre og i tillegg har bra videoaksellerasjon.

EDIT: det med å bytte kabel mente jeg at du bruker det svake kortet når du skal se på film og 8800GTS når du skal spille. Det kan jo bli plagsomt.

Endret av E.C.
Lenke til kommentar
Hjelper nok ikke med SLI her. Da må det være like kjerner og da er du jo like langt. Om du kjøper et billig kort som har bra videoaksellerasjon så vil det jo hjelpe, men det minste problemet blir da å bytte kabel mellom kortene hele tiden. Og i tillegg så vil du få driverkrøll om du går for ATI.

Så spørs det hva du mener med billig. Hvis du kjøpte kortet ditt for 4000 så vil du kanskje ikke synes at ~1000 kr vil være så dyrt for et kort som yter like bra / bedre og i tillegg har bra videoaksellerasjon.

EDIT: det med å bytte kabel mente jeg at du bruker det svake kortet når du skal se på film og 8800GTS når du skal spille. Det kan jo bli plagsomt.

ja det med bytt kan fort bli veldig irriterende. finnes det ingen Uber codec eller spillere som kan hjelpe??

Lenke til kommentar

CoreAVC burde fungere, har kjørt 1080p nogenlunde greit med CoreAVC og en overklokket AM2 Sempron LE 1250, det fungerer iallefall helt greit med en Core Duo 1.6ghz, det er uansett ikke noe hjelp i skjermkortet da 8800GTS 320 ikke har noe som helst HD video støtte, 8800GT og GTS 512 har.

Lenke til kommentar

Du kan bare ha 2 identiske kort i SLI, "ganske likt" holder ikke for SLI. Og det eneste du da kan kjøpe er 8800GTS 320 ( 8800GTS 640 vil kanskje fungere), men ingen av de har jo HD akselerasjon, så du er like langt.

Du har da disse alternativene igjen:

- Noe codec som koster penger og muligens vil hjelpe deg

- Nytt hovedkort og CPU (og da antaglihvis RAM også)

- Se om du finner AMD Athlon x2 til socket 939 som forhåpentlighvis greier 1080p

- Nytt skjermkort og ut med det gamle (til ~1000kr kan du få et kort som yter bedre enn ditt nåværende kort og har videoaksellerasjon)

- En fasekjøler som vil forhåpentlighvis gi deg en så bra OC at du kan spille av 1080p

- Drite i 1080p og holde seg til 720p

- Prøve å finne flere gratis avspillere og codecs

Det er vel disse alternativene du har, kommer ikke på flere i farta :p

Lenke til kommentar
Alt som skulle til var Core AVC 1.9, så nå klarer jeg å spille av starwars i 1080P

CoreAVC er en ekstremt bra HD kodek og funker oftest bedre enn ett skjermkort til samme jobb.

Dette er grunnet at CoreAVC er ikke avhengig av Referanse frames i filmen og om noen slurver og legger til for mange slik at skjermkortet ikke vil akselerere så trår fortsatt CoreAVC til.

Lenke til kommentar
Alt som skulle til var Core AVC 1.9, så nå klarer jeg å spille av starwars i 1080P

CoreAVC er en ekstremt bra HD kodek og funker oftest bedre enn ett skjermkort til samme jobb.

Dette er grunnet at CoreAVC er ikke avhengig av Referanse frames i filmen og om noen slurver og legger til for mange slik at skjermkortet ikke vil akselerere så trår fortsatt CoreAVC til.

Prøvde først core avc 1.85 men da hakket det litt. men det var først da jeg fikk innstaler 1,9 med støtte for cuda at alt gikk smooth.

Lenke til kommentar

NÅ HAR JEG FUNNET DEN PERFEKTE BLEND:P

Først innstalerte jeg nyeste CoreAVC, med Hali mediasplitter.

Så Nvidia Pure Video, har utrulig god Audio Codec!!

Så innstalerte jeg CCCP, men ordnet i settings slik at FFDSHOW ikke skulle brukes til lyd elller bilde på h.264, og at FFDSHOW audio bare skulle brukes til AAC lyd hva nå det enn er.

Så fungerer alt perfekt, får faktisk best resultat i WINdows media player, vlc har jeg lagt på hylla. WMP er best. men i mitt Codec shearch fant jeg en utrolig media spiller! SMplayer! denna playeren er helt utroliig kjørte noen 1080p filmer helt rent uten codec, hvor vlc feilet totalt og samme med ffdshow videocodec. men klarte ikke å spille av de mest krevende filmene med høyest bitrate. Trenger ikke å betale for noen av disse codecene finner alt cracka på internett.

Btw måtte spille av en film i wmp classic for så å gå inn på nvidia audio codecs popetires via filter options. slik at jeg kunne få ordna SPdif,altså dolby digital.

Lenke til kommentar

Prøvde først core avc 1.85 men da hakket det litt. men det var først da jeg fikk innstaler 1,9 med støtte for cuda at alt gikk smooth.

Da sitter du fortsatt i samme saksa om filmen ikke er encodet riktig.

Grunnen til at VLC ikke takler HD så veldig bra er at den ikke bruker eksterne codecer i NOEN SOM HELST situasjoner og derfor trår til med egen ineffektiv codec.

Bare husk at om en HD film har flere enn 10 referanse frames (Enkelte anime grupper subber med for mange) så vil ikke skjermkort akselerasjon funke.

Lenke til kommentar

Han bruker vel CoreAVC 1.9/WMP og ikke VLC, CoreAVC 1.9 har støtte for cuda, blir jo en slags indirekte skjermkortaksellerasjon, en 2.9ghz Athlon64 bør spille 1080p greit med CoreAVC uten cuda også. Jeg bruker mye Mediaplayer Classic Home Cinema - nyere utgaver spiller det meste med interne codecs, 264/vc1 med skjermkortaksellerasjon med skjermkort som støtter det - jeg prøver hardt å unngå codecpakker, det betyr nesten altid kluss før eller siden.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...