Pjolter25 Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Hei helt ny bruker av diskusjon.no og håper på å treffe noen som kan hjelpe meg med et problem jeg har. Jeg sitter med en linux box (ubuntu 8.10) som går enten med kabel eller WiFi til D-Link 624 som fungerer som router som går videre til et Topcom 871 BT levert fra ISP. Uansett hva jeg prøver får jeg ikke opnet portene helt ut samtidig slik at trafikken til nett går som ønsket... BT bland annet... kan noen hjelpe meg med å sette opp akkurat de to tingene slik at det fungerer?? All hjelp mottas med takk! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Er det Online ADSL du har? Har du satt modemet opp som bridge eller står det som router? Lenke til kommentar
Pjolter25 Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Beklager sent svar... jobb og styr... viss jeg setter adsl modemet i bridge får jeg ikke tilgang til nett men D-linken gir meg IP. For å komme meg på nett MÅ^modemet stå som router og D-link som router/DHCP server... Dette gjør at det er to NAT som er oppe samtidig og Upnp ikke vil.... Er det noen der ute som har en løsning på problematikken? gjerne en total gjennomgang.. Det er online adsl ja mener jeg. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Dersom du kjører Topcom Xplorer 871BT i bridge modus, må du ikke glemme å kjøre D-Link routeren din i PPPoE for at du skal få IP da, med mindre du er på ETH-dslam og DHCP-kunde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå