Gå til innhold

Bruker dere CD-RW?

Anbefalte innlegg

Kom over CD-RW plata som fulgte med brenneren min, og kom da på at jeg aldri har brukt den eller andre CD-RW plater. Jeg mener hva er poenget, med tanke på hvor billig cd-r plater er? :shrug:

Hvis jeg skal se (s)vcd eller høre på mp3 brenner jeg filene på cd-r og spiller det av i DVDen. Samtidig har jeg en backup. :smile:

Med min fremtidige DVD brenner kommer jeg nok til å benytte DVD-RW, DVD+RW plata som følger med. DVD-R og DVD+R plater er jo fremdeles ganske dyrt. :(

Bruker dere RW, og i såfall til hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker de rett som det er, henter en film i mpg format brenner den som en vanlig cd, putter den i dvden og ser filmen, (blir bedere kvalitet enn via kabler fra PC'en). Deretter så er det bare og slette den og den er klar til ny brenning. Kjekt også dersom en kompis trenger noen få filer, eller du skal levere bilder du har laget på PC'en til fremkalling. Når du kommer hjem igjen så er det bare og slette og platen er klar til bruk igjen!!

Lenke til kommentar

Ja det er litt stress dersom man skal ha med seg 30 megs til naboen og bruke en plate bare for det. Hvis man gjør det noen ganger så sitter man jo igjen meg en haug med plater som det bare er noe rusk på. Mye greiere dersom man kan slette dem.

Lenke til kommentar

Laster ned 2-3 gig om dagen, og det må brennes ut. Da er SmartBuy plater konge...

Ellers brukte eg CD-RW før, til å overføre mindre filer til annen PC. Da ofte i sammenheng med IN-CD, der en CD-RW kan brukes som en floppy-disc. Men no pleier eg alltid å ha noe kjekt på hardisken, så selv om en fyr i utgangspunktet ønsket noen småfiler, ender det med at hele CD'en blir full.

Lenke til kommentar

Bruker, i likhet med andre i tråden, RW-plater til en dvdspiller som ikke spiser R, backup, og til smådill.

PS: ratm, avataren din er for stor. Jeg foreslår du fikser den før en moderator ser den. Maks er 50x50pixler og 6KiB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...