Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Varmeapparat og temp på Audi A4 1997


Kixx

Anbefalte innlegg

Har en Audi A4 1997 mod 1.8T

 

Temperaturen på motoren ligger på omtrent 70 grader, er dette normalt ?

 

Synes varmeapparatet varmer rimelig dårlig til tider... Kan det ha noe med termostaten å gjøre ?

 

 

 

Men det verste er at hele elektronikken knyttet til varmeapparetet kommer og går som det vil, (utvendig tempmåler viser -40 før den dør, HELE displayet kutter slik at det ikke kommer NOE luft i det hele tatt)

 

Det kan fungere perfekt over lang tid, og så plutselig kutte i en dag eller to..

 

Noen som aner hva dette kan være ?

 

 

Setter pris på alle tips

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det enten er termostaten eller kjølevæska som er problemet. Jeg har hatt begge problemene på biler jeg har hatt. Hvis det ikk er lenge siden du skifta kjølevæske er det nok termostaten. Begge deler er relativt billige og enkle å fikse på de fleste biler

Lenke til kommentar
Jeg tror det enten er termostaten eller kjølevæska som er problemet. Jeg har hatt begge problemene på biler jeg har hatt. Hvis det ikk er lenge siden du skifta kjølevæske er det nok termostaten. Begge deler er relativt billige og enkle å fikse på de fleste biler

 

Har nok vært sløv med kjølevæska.. Fikses i morgen !

 

Tusen takk ;D

Lenke til kommentar
Men det verste er at hele elektronikken knyttet til varmeapparetet kommer og går som det vil, (utvendig tempmåler viser -40 før den dør, HELE displayet kutter slik at det ikke kommer NOE luft i det hele tatt)

 

Det kan fungere perfekt over lang tid, og så plutselig kutte i en dag eller to..

 

Noen som aner hva dette kan være ?

Aner ikke hva det kan være, men skjedde i pappas 2001 A6 1.8T også, alt av klimannlegg ble svart, og ingen luft kom ut. Jeg tenkte med en gang at det måtte være sikringen, så jeg stoppet i en busslomme, åpnet sikringsboksen, tok ut sikringen og sjekket den. Sikringen var i orden den, og når jeg startet motoren så virket alt. Regnet derfor meg at det var dårlig kontakt rundt sikringen, og at alt var bra. Vi hadde ikke mer problemer før vi solgte bilen ca 1 år senere.

Lenke til kommentar
Men det verste er at hele elektronikken knyttet til varmeapparetet kommer og går som det vil, (utvendig tempmåler viser -40 før den dør, HELE displayet kutter slik at det ikke kommer NOE luft i det hele tatt)

 

Det kan fungere perfekt over lang tid, og så plutselig kutte i en dag eller to..

 

Noen som aner hva dette kan være ?

Aner ikke hva det kan være, men skjedde i pappas 2001 A6 1.8T også, alt av klimannlegg ble svart, og ingen luft kom ut. Jeg tenkte med en gang at det måtte være sikringen, så jeg stoppet i en busslomme, åpnet sikringsboksen, tok ut sikringen og sjekket den. Sikringen var i orden den, og når jeg startet motoren så virket alt. Regnet derfor meg at det var dårlig kontakt rundt sikringen, og at alt var bra. Vi hadde ikke mer problemer før vi solgte bilen ca 1 år senere.

 

 

Merkelig.. Jeg har også sjekke sikringene, og de ser ut til å være i orden.

 

Fikk tips om at det muligens kunne være noe problemer med kontaktene på selve displayet.. Men vil utvendig temperaturmåler vise -40 i 1 minutt etter at displayet har skrudd seg av da...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...