Panodil Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Har tenkt på å kjøpe en A4 fotoskriver som også er bra til svart/hvitt bilder. Er det noen som har tips å komme med? Prisklasse 2000-3000. Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Har tenkt på å kjøpe en A4 fotoskriver som også er bra til svart/hvitt bilder.Er det noen som har tips å komme med? Prisklasse 2000-3000. Problemet med sort/hvitt er at ingen av de "forbrukerorienterte" fotoskriverne er spesielt god på det. Alle har en tendens til å ha et fargestikk eller dårlig gjengivelse av gråtoner. Skal du ha skikkelig sort/hvitt må du antagelig opp på en proff printer. Det sagt, så kan jeg anbefale Epsons R800 eller R300. Bruk gjerne et litt bra papir så burde du få et brukbart resultat. Mange av "Fine Art" produsentene har "sample packs" som du kan kjøpe. Selv har jeg printet en del sort/hvitt på Hahnemüle Fine Art Baryta i det siste og det blir svært bra. Lykke til! Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Kjøp deg en sort hvit laser printer til mellom 1000-2000 å bestill bildene dine hos en faghandel. da sparer du penger både på printer og på bildene.. Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Kjøp deg en sort hvit laser printer til mellom 1000-2000 å bestill bildene dine hos en faghandel.da sparer du penger både på printer og på bildene.. Jeg regner med at du har lang erfaring med å få trykket sort/hvitt bilder i "faghandelen"? Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Jeg regner med at du har lang erfaring med å få trykket sort/hvitt bilder i "faghandelen"? Ikke akkurat lang erfaring. Men har erfaring ja, men jeg kan jo nevne at min lokale fotobutikk har en tekniker som er flink med sort/hvitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå