Gå til innhold

BK: Den blå timen, Klett utenfor Trondheim

Ratleto

Anbefalte innlegg

Selv synes jeg dette bildet fungerer bra. Ganske klisjé, men likevel.

post-31358-1234734154_thumb.jpg

Det er på Klett dette, tror jeg, og bilderetningen er mot Buvika. Bildet er et HDR-bilde (3 eksponeringer, -2, 0, +2), men jeg drar som man ser ikke hardt i spakene.

Ang. "den blå timen", så finner man info om det her.

Edit: Ny versjon lenger ned.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var deilig med litt vinterstemning. Biletet ditt er som eit friskt pust inn i den varme røynda mi her eg sit i lavlandet i Bolivia. Takk skal du ha. Deilig med eit lite stykke herleg vinter-Noreg :)

Foresten perfekt fargekombinasjon, spør du meg. Du har klart å balansere sambandet mellom dei heite og dei kalde fargane. bra+

Lenke til kommentar

Takk for positiv kritikk. :) Som sagt er bildet veldig klisjé, men det fungerer tydeligvis likevel. Positivt. :)

Litt teknisk info:

Canon EOS 350D

Sigma 10-20

ISO 200

10mm

F/4,0

1/25 sek, 1/6 sek og 0,6 sek.

Ikke nøyaktig bildeutsnitt, men beskjært litt, og retta bittelitt på horisonten. Jeg tror den ble riktig i alle fall. :)

Edit: Skriveleif

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

FLotte linjer og ryddig komposisjon, du har også fått frem naturlige farger, godt jobba :)

Men den stjerna ved treet bør du få fjerna, den blir nå bare et irritasjonsmoment.

Forøvrig er det fint å se et naturlig HDR, slik det nok opprinnelig var ment, blir dessverre sjeldent og så bra gjennomført som dette.

Lenke til kommentar
Skjønner hva du mener med stjerna, men på en måte hører den til der, liksom. Får kanskje vurdere å flytte den litt - ut av treet ellerno'. :)

Er det ikke Venus da? Den har jo vært så lysende på himmelen i ukesvis nå.

RandiA

Mulig. Ikke fulgt med på akkurat det. Men jeg la merke til at den var veldig nære månen en kveld... og det akkurat i den perioden jeg satt uten telezoom. Typisk. :)

Lenke til kommentar

Da har jeg laget en ny versjon med F/8. Også har jeg flyttet Venus ("stjerna") ut av treet. Prøvde å finne de samme innstillingene (var dum nok til å ikke lagre dem i HDR-programmet), men ga til slutt opp det. Men jeg tror dette ble hakket bedre totalt sett.

post-31358-1234825925_thumb.jpg

Bittelitt endring av utsnittet også, forresten.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...