Gå til innhold

Hva synes dere om min tutorial-side?

Anbefalte innlegg

OBS! Nettstedet har blitt redesignet siden jeg skrev dette innlegget, ta en titt og kom gjerne med tilbakemeldinger!

Hei, jeg har nylig lansert http://www.tutorialmagazine.com, et nettsted for de som ønsker å lære mer om photohop, illustrator, flash og design generelt. Hadde satt pris på å få litt tilbakemeldinger på hvordan siden oppleves, hva som bør endres osv.

Mvh, Jørgen :D

Endret av tutmag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei hei, takk for hyggelige tilbakemeldinger :)

okasin: hehe, ja det er en del der, og mer skal det bli, legger ut 3-4 nye tutorials hver dag

Rognalf: Validering hadde jeg helt glemt :D Har halvert antall feil nå, så får vi se om jeg orker grave dypere ned i koden for å ta knekken på de siste ;)

roberteh: Ja, siden har bare vært ute i et par dager, så det er kanskje litt tomt akkurat nå. Innholdsmessig kommer den til å vokse sakte men sikkert. Alt innhold er jo håndplukket så det tar jo litt tid :)

Mr.SS: Ja, man kan jo håpe :D

Hvis noen vet om gode tutorials eller artikler jeg kunne lenket til hadde jo det vært konge også :D

Lenke til kommentar

Innhold

Denne siden vil stå og falle på innholdet og hvor ofte det oppdateres. Er dette egenprodusert innhold eller hvor henter du innhold fra?

Navigering

Når det gjelder design, så likte jeg header veldig godt. Gir klare assosiasjoner til papir magasiner. Navigerings-knappene er også ekstremt tydelige.

Du har flyttet kontakt informasjon til footer, men du har vel ikke noen "om oss"? Dette vil nok fungere for de fleste.

Jeg er litt mer i tvil om navigerings designet egner seg til annet enn "nyhets-navigering". Det virker som om du bare har ett ett-nivå tree, slik at alle maler for photoshop havner i en bås. Minner veldig mye om en nettavis med innenrikts, utenriks, og så videre. Ett slikt oppsett gir innholdet svært kort levetid.

Presentasjon

Når det gjelder presentasjonen av selve innholdet, så er den kjedelig og flyter sammen i en suppe. Du benytter samme bredde og format på all presentasjon av innholdet, uten noen form for variasjon. Selv i den høyre kolonnen benytter du en forminsket versjon av den venstre kolonnen.

Resultatet av denne ensformigheten, kombinert med for litte padding og marg, gjør at innholdet blir slitsomt å pløye igjennom. Dette er årsaken til at praktisk talt alle seriøse "nyhets"-nettsider bryter mønstrene på sine sider. VG, Aftenposten, Dagbladet, Hardware, og Dinside gjør dette. Jeg kommer ikke på en eneste en som ikke gjør dette.

Trikset er å definere forskjellige rader, og så benytte disse i forskjellige kombinasjoner nedover.

Frode

Lenke til kommentar

Hei!

Takk for mange fine tilbakemeldinger, det var mange bra poeng i innlegget ditt Frode.

Jeg har nå laget et nytt design, til dels for å gjerne litt 'rot' og også for å bedre vise at kategoriene har egne farger.. ta en titt på http://www.tutorialmagazine.com

Innholdet blir produsert av andre, men det er en stor jobb i å finne nye tutorials som er av god kvalitet. Jeg forsøker å legge ut 2-4 nye hver dag. Jeg må tenke litt mer på det du sier om nyhetslayouter..vet ikke helt om en slags nettavis-layout er det beste for min side, da det ikke er blogg poster men lenker jeg presenterer.

Hilsen Jørgen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...