phax Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Holdt på og plages med en maskin her, fikk masse blåskjermer og maskinen var generellt sett ustabil. Fikk etterhvert testet med annet minne og konkludert da med at det var RAM-brikkene som var synderen. Kjører nå minnebrikkene i en annen maskin, og også der lager de problemer. Kjørte Memtest for å sjekke brikkene og det haglet inn med feilmeldinger. Etter 46 feil orket jeg ikke mer og avbrøt testen. Hva skyldes dette? Er det noe fysisk feil med minnebrikkene eller er de bare ikke kompatibel med de to systemene jeg har testet det på? Spør fordi jeg lurer på om jeg skal reklamere på minnebrikkene. De er bare noen uker gamle. Minnet det er snakk om: Corsair Value Select DDR2-667 2048 MB Hovedkort 1: Gigabyte G31M-S2L, G31, Socket-775 Hovedkort 2: Gigabyte GA-EP43-DS3L, P43, Socket-775, Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Det er nok du så må kassere brikkene og investere i noen nye. Lenke til kommentar
War Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Jeg ville ha kontaktet butikken og avtalt retur. Fortell om 50+ feil i memtest og at de er ustabile. Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Det er nok du så må kassere brikkene og investere i noen nye. Allerede bestillt nye brikker som jeg vet fungerer med det systemet, er jo ikke akkurat store pengesummen det er snakk om. Jeg ville ha kontaktet butikken og avtalt retur.Fortell om 50+ feil i memtest og at de er ustabile. Ok, skal gjøre det. Takker for hjelpen. Lenke til kommentar
HooligaNs117 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Hadde problemer med mine OCZ Reaper X i sommer, Den ene brikka begynnte å kødde etter ca to uker.. Sendte en mail om dette og at jeg hadde testet dem med memtest. Fikk beskjed om og sende de i retur til leverandøren og fikk nye. Er nok verdt å prøve om de ikke er alt for gamle.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Ja har fått innvilget retur, så det løser seg nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå