jonlem Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hva jeg mener og tenker på har da ingenting å si. Feil holdning? Jeg vil fort frem. Det er en sånn tanke som gründere starter med. Bare vent du, til jeg har utvikla et supereffektivt trafikksystem, som starta som en liten tanke om å komme fort frem. Hva du mener og tenker på når du er ute og kjører har MYE å si.. Men ja, jeg venter i spenning. Så langt kan vi være enige, at et trafikksystem som gjør ting enklere enn det er nå er jeg svært positiv til Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hva jeg mener og tenker på har da ingenting å si. Feil holdning? Jeg vil fort frem. Det er en sånn tanke som gründere starter med. Bare vent du, til jeg har utvikla et supereffektivt trafikksystem, som starta som en liten tanke om å komme fort frem. å si at man må være direkte uvøren og til en viss grad farlig i trafikken(vel det er min mening iallefall) for å være en god gründer som du så fint sier her er helt på jordet men men. en gründer starter ikke med tanken: "hvis jeg kjører fort i trafikken og gjør ulovligheter for å være først da er jeg best". eller forresten.. jo det er jo et par som har begynt slik og de har hatt en stygg tendens til å bli avslørt som svindlere eller værre. vi trenger vel strengt tatt ikke noe mer effektivt trafikksystem vi trenger bare et nåværende system grundig implantert rundt om hele landet. type motorvei(gamle klasse A), med minst 4 felt på alle europaveier flere og bedre sykkel og gangstier og pengene til å ordne dette umiddelbart. igjen, bare min mening. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Wooow. Det tror jeg var det mest klassiske eksemplet på stråmannsargumentasjon jeg noengang har sett. Er forøvrig enig i slutten av del 2 av ditt innlegg. Vi skulle hatt bedre veier. Når jeg sier nytt system, så tenker jeg på noe datastyrt, der en f.eks har en 10" skjerm i bilen med GTA 1-style GPS, med kart over veien og alle biler på veien. Eller kanskje i ekkolodd-style: tettheten av biler. En autopilot som holdt riktig avstand fra bilen foran, og holdt farten til trafikken ville også vært gunstig. Hvis alle biler hadde en anonym GPS sender i seg, ville det vært utrolig enkelt å ha kontroll på trafikken EDIT: Anonym i den forstand at den sa f.eks LxB på bilen, eller bil, motorsykkel, lastebil eller noe i den duren. Endret 26. februar 2009 av conflict Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 hehe, jeg syntes en var relevant jeg i forhold til hvordan du ordla deg i ditt forrige innlegg. men uansett... de systemene du snakker om der er vel i en viss utvikling av forskjellige store bilbyggere du har jo blant annet radarsystemet på nye S-klassen, ved cruisecontrollen på så bruker den radar for å regulere avstand til bil forran og bak og fart. den brukes også på å stoppe bilen ved nødbrems, så den stopper fort nok til å ikke treffe i rumpa på bilen forran men seint nok til at du ikke blir truffet i rumpa(vel iallfall i teorien). så sa de på Top Gear BMW har jo sendt en M3 rundt banen til Top Gear på automatkjøring.(tror det var en M3 det var iallefall en BMW). er i USA de har en knkourranse som går ut på å få en bil til å kjøre rundt e nbane med forskjellige hindringer uten å treffe noen av disse og det skal skje kun med automatisk styring. så dette på 60 minutes eller discovery... men ja det er jo forhåpentligvis fremtiden. tryggere og raskere på breder veier Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Har sett mye av det du nevnte før. Så den konkurransen om å kjøre tvers over amerika uten å fysisk styre bilen og slikt. Nå går vi veldig OT her, men vil det ikke bli et problem mtp bremsing? Biler er såvidt jeg veit pålagt å ha mekaniske bremser, og da kan vel ikke de mekaniske bremsene brukes av bilen, ettersom føreren da mister kontrollen. Har de et sett til med bremser da, eller? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) har ingen ide om hvordan de har løst dette men regner med det er en sensor eller to som registrerer når den bør bremse og så er det en aktuator(riktig ord?) dvs en elektrisk eller hydraulisk styrt arm som trykker på bremsekraftforsterkeren. Den fungerer vel uavhengig av den "manuelle" bremsemetoden. men ja. meget OT Endret 27. februar 2009 av stich_it Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Hvorfor det? Kjører da forsvarlig, og kan alle sikkerhetsrelaterte regler. Forbikjøringer som tvinger folk til å kjøre ut i grøfta kan da vel umulig regnes som forsvarlig? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Kan du vise til stedet der jeg sa at jeg har gjort det? Ikke det, nei? Takk til deg. EDIT: Skrivefeil Endret 27. februar 2009 av conflict Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Mixel henviser til det faktum at man skal slippe forbi kjøretøy som er på uttrykning, noe som oftest vil si at man må svinge til siden av veien også kjent som "grøfta" når det er som du selv sier: begrensede forbikjøringsmuligheter. slik ser jeg det iallefall. vi sier ikke at du har gjort det, men forskjellige uttalelser satt sammen og tolket på en måte så kan det forståes slik. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Det er en umoden tankegang og generelt bare tøv i denne tråden. Burde bli slettet for å opprettholde en viss seriøsitet av Diskusjons bilseksjon. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Hvorfor det? Kjører da forsvarlig, og kan alle sikkerhetsrelaterte regler. Forbikjøringer som tvinger folk til å kjøre ut i grøfta kan da vel umulig regnes som forsvarlig? [...]vi sier ikke at du har gjort det[...] Jo, det er akkurat det han sier. Jeg sier "Kjører da forsvarlig". Kjører er et verb i presens som f.eks i setningen "Jeg kjører akkurat nå". Hvis man da ser på hva jeg faktisk sa, og legger til ord som kompensasjon for den noe muntlige ordleggingen min: "Jeg kjører forsvarlig". Han svarer at forbikjøringer som tvinger folk ut i grøfta ikke kan regnes som forsvarlig. Altså en kommentar til uttalelsen om at jeg kjører forsvarlig, noe som igjen ikke kan tolkes på noen annen måte enn at han antyder at jeg har gjort slike dristige forbikjøringer. EOD. Hvis ingen har noen flere lovparagrafer å vise til, så ser jeg ingen grunn til videre diskusjon. Skal rapportere tråden og be om at den stenges. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Tråden vil ikke bli stengt, det kan alltid tilføres mer informasjon. Men jeg forventer saklighet, høflighet og INGEN personangrep! Spørsmål eller kommentarer rettes til meg på pm. Endret 27. februar 2009 av Alastor Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Siden vi diskuterer blinkende lys; Hvordan er det om du slenger på sånne oransje blitzer/leds som blinker kjapt. Sånn som du ser lastebiler og følgebiler o.l. har i grillen? Lovlig? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 jeg klarer ikke nå å finne noe som sier at dette er ulovlig(så lenge de brukes korrekt. dvs når kjøretøyet er i bruk som ledsaker/følgekjøretøy eller markerer en endring i kjøremønster o.l.. ser at slike biler brukes endel når telemontørene er til å klatrer i stolper ved siden av veien her omkring. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Selges på biltema i både 12- og 24 volt, så vil tro at det er lovlig http://www.biltema.no/products/product.asp...p;iItemId=77174 Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Conflict.. det er ikke deg dette vel? http://www.oblad.no/article/20090227/SKI/473590119/0/FORSIDE Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Hahahahhahahaha. Moroklumpen. Jeg er kanskje ung og dum, men har da folkeskikk. Har ikke hammer i bilen, for basskassa tar opp hele bagasjerommet Dessuten har jeg som nevnt Peugeot, og ikke Ford. Er da ikke SÅ fattig. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hahahahhahahaha. Moroklumpen. Jeg er kanskje ung og dum, men har da folkeskikk. Har ikke hammer i bilen, for basskassa tar opp hele bagasjerommet Dessuten har jeg som nevnt Peugeot, og ikke Ford. Er da ikke SÅ fattig. Hehe. Jeg måtte jo bare spørre, synes det var litt vittig Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Ja, jo. Det er en egen del på forumet for sånt: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=73 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Selv om det "kan" være morsomt, ta det i rett tråd. nå diskuterer vi emnet igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå