Liddell Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Lurer litt på dette med jaktmuligheter i militæret. Kameraten min påstår det er masse jakt, men jeg er litt skeptisk. Vil i utgangspunktet ikke inn, men tror magen kan ha godt av det, samt som jeg gjerne vil inn hvis jeg kan jakte så mye som han sier. Btw, har tenkt å gå et år på fhs, Jakt og Fiske, om jeg slipper. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Jakt? Eneste du jakter på i tjenestetiden må vel være FI Men seriøst, hva du gjør på fritiden er opp til deg selv. Om du virkelig brenner for jakt, så finner du deg et sted og tjenestegjøre hvor det er gode muligheter for det. Etter rekrutten så har du fri fra (som regel) 15:30/16:00 på hverdagene, og fri i helgene. Så uansett hvor du havner, så får du nok mulighet til å dra på jakt ei helg eller to. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Ei helg eller to??? En dag i uka om høsten er minimum, overlever ikke hvis ikke Da gjør jeg alt for å slippe Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 den var ny, gitt. Ingenting som hindrer deg i gå på jakt hver bidige helg om høsten. Du må bare sørge for å være på et tjenestested hvor det er gode jaktmuligheter. Stikkord: hæren, indre troms. Du har noen få helger i året hvor du ikke har fri, noen er kanskje på høstenm. Så lenge du selv har overskudd, dra så mye på jakt du bare makter. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Indre Troms? Hvordan er det ellers der da? Hardt og fælt? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Ikke nødvendigvis. Hæren holder hovedsakelig til i Indre troms ja, nærmere bestemt Setermoen, bardufoss og Skjold. Kommer du i storm i panser, mekinf i 2bn, kavesk i en av de eller artjeger i artilleri, så er det mye "hard og fæl" tjeneste. Er du administrasjonsassistent, vaktsoldat, presteassistent, sambandsmann, WICS-soldat, røykdykker, beltevognsjåfør. lastebilsjåfør, maskinfører eller en drøss med andre ting er det rimelig lite "hard og fæl" tjeneste. Den "harde og fæle" tjenesten er forresten det du husker best i ettertid, og da er det stort sett positive minner! Lenke til kommentar
Livlig Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 HerrBrun, Er det noe du IKKE har peiling på?=P Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Gsv er vell best med tanke på jakt og om jeg ikke husker feil låner vell til og med vellferden ut hagler der? Ellers er det jo forsovet jaktommråder i resten av landet så er vell hipp som happ hvor du er. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Gsv er vell best med tanke på jakt og om jeg ikke husker feil låner vell til og med vellferden ut hagler der? Ellers er det jo forsovet jaktommråder i resten av landet så er vell hipp som happ hvor du er. Alle velferdene låner ut hagler. I alle fall alle hvor jeg har vært. Lenke til kommentar
Star Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Mange som dro på jakt da jeg var ved GSV. Velferden ordnet med utstyr til både jakt og fiske. Forøvrig også jegerprøven for de som manglet det. Endret 21. februar 2009 av Star Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Er vel VO og ikke velferden som ordner jegerprøven. Lenke til kommentar
Star Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Riktig.. de tok vel i mot påmelding men det var VO som arrangerte.. gikk litt fort i svingene her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå