Gå til innhold

Jaktmuligheter i militæret?

Liddell

Anbefalte innlegg

Lurer litt på dette med jaktmuligheter i militæret. Kameraten min påstår det er masse jakt, men jeg er litt skeptisk.

Vil i utgangspunktet ikke inn, men tror magen kan ha godt av det, samt som jeg gjerne vil inn hvis jeg kan jakte så mye som han sier.

Btw, har tenkt å gå et år på fhs, Jakt og Fiske, om jeg slipper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jakt? Eneste du jakter på i tjenestetiden må vel være FI ;)

Men seriøst, hva du gjør på fritiden er opp til deg selv. Om du virkelig brenner for jakt, så finner du deg et sted og tjenestegjøre hvor det er gode muligheter for det. Etter rekrutten så har du fri fra (som regel) 15:30/16:00 på hverdagene, og fri i helgene. Så uansett hvor du havner, så får du nok mulighet til å dra på jakt ei helg eller to.

Lenke til kommentar

den var ny, gitt.

Ingenting som hindrer deg i gå på jakt hver bidige helg om høsten. Du må bare sørge for å være på et tjenestested hvor det er gode jaktmuligheter. Stikkord: hæren, indre troms. Du har noen få helger i året hvor du ikke har fri, noen er kanskje på høstenm. Så lenge du selv har overskudd, dra så mye på jakt du bare makter.

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis.

Hæren holder hovedsakelig til i Indre troms ja, nærmere bestemt Setermoen, bardufoss og Skjold. Kommer du i storm i panser, mekinf i 2bn, kavesk i en av de eller artjeger i artilleri, så er det mye "hard og fæl" tjeneste. Er du administrasjonsassistent, vaktsoldat, presteassistent, sambandsmann, WICS-soldat, røykdykker, beltevognsjåfør. lastebilsjåfør, maskinfører eller en drøss med andre ting er det rimelig lite "hard og fæl" tjeneste. Den "harde og fæle" tjenesten er forresten det du husker best i ettertid, og da er det stort sett positive minner!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...