Gå til innhold

Mangler COM port på hovedkort til konfig av cisco utstyr etc..

gunners19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er virkelig kos ja

er starta på med de labøvelsene selv og møtte på akkurat samme problemet, endte opp med og grave frem en gammel server som hadde com port som egentlig var grei løsning siden cisco switchen min buldra som et udyr på jeg kunne sette både den og servern i kjellern så remote desktop :D

første problemet jeg traff på var at jeg helt hadde glemt kjøpe consolecable :wallbash: , så var en 10dagers ventetid på en fra usa siden måtte uansett bestille nye vifter til 2switcher.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
er virkelig kos ja

er starta på med de labøvelsene selv og møtte på akkurat samme problemet, endte opp med og grave frem en gammel server som hadde com port som egentlig var grei løsning siden cisco switchen min buldra som et udyr på jeg kunne sette både den og servern i kjellern så remote desktop :D

første problemet jeg traff på var at jeg helt hadde glemt kjøpe consolecable :wallbash: , så var en 10dagers ventetid på en fra usa siden måtte uansett bestille nye vifter til 2switcher.

Hehe! Ja bra du slipper å sitte oppi buldringa da!

Jeg sitter med en hauggammel Cisco 1600 ruter, venter på en 2950 catalyst switch som jeg skulle få låne på ubestemt tid og! Artig greier det her!

Skal vi forresten kappløpe om CCIE sertifisering eller??? :cool:

Lenke til kommentar

hvor mye koster selve seritifseringene? går utfra de er online test.

tar de labøvelsene mest for og lære jeg ikke så mye med tanke på papirene egentlig, men er de billige hadde ikke de skadet.

har mitt private nettverksutstyr jeg bruker, kjøper ikke drit på elkjøp når cisco fra ebay er samme pris og ofte billigere :D

3x 3424 (har 2 1gb moduler i hver, ene har en skadet port)

1x 2924 (første som tok jobben med kjøre nettverket mitt, ble bytta ut med 3524 for uploaden.

1x 49xx 12modulplasser for gb (litt usikker på modell, mener det var en 49xxG)

3x aironet 1200 (2radioer)

siste innkjøpet var de 3 aironet 1200 som var 750kr, har programmert de men ikke hengt opp.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
hvor mye koster selve seritifseringene? går utfra de er online test.

tar de labøvelsene mest for og lære jeg ikke så mye med tanke på papirene egentlig, men er de billige hadde ikke de skadet :D

har mitt private cisco utstyr jeg bruker, kjøper ikke switch/trådløst på elkjøp når jeg får cisco til 350-400kr tingen på ebay ^^

3x 3424

1x 2924

1x 49xx 12modulplasser for gb (litt usikker på modell, mener det var en 49xxG)

3x aironet 1200 (2radioer)

Du må ta testene på testsenter, for min del her i Bergen blir det hos Ementor. CCNA(som er det første steget) koster 1800 tror jeg. Mulig det er 1800 ganger 2, da den opprinnelig er delt i to deler(CCND 1 og 2 tror jeg). Men det er bare melde seg opp å ta den uten noen form for kurs i forveien. Skal du videre tror jeg det blir tøffere og tøffere, med egne labtester foran sensorer etc.

CCIE er det utrolig få på verdensbasis som har, sier litt om hvor tøft det er å få den!

Jeg har dessverre en ussel samling for øyeblikket! Hvordan er det med kjøp fra E-Bay? Blitt lurt noen gang? Får du med IOS installert eller har noen blitt levert flashet uten grensesnittet??

Lenke til kommentar

jeg prøver holde meg bare til firma som spesialiserer seg på videresalg av utbytta utstyr med solid feedback så alldri opplevd annet enn få strøkne ting satt til fabrikkinstillinger.

eneste ikke 100% jeg har kjøpt hadde en død port men det var opplyst på forhånd.

bor rett utenfor bergen selv så blir vell det senteret jeg hører til og da.

ementor var vell de som kjøpte opp gamle visma ajourit sine testlokaler? med danmarksplass

her er f.eks en "grei" :Dcatalyst 2948g 48100mbit porter + 2porter gbit 820kr

3524 bruker være en 45-50$ porto og er ute i ny og ne til 39.99$

falt for fristelsen for en ny server på ebay i forgårs jeg :D

1u dell rackserver med 3.06ghz 1gb ram 80gb disk til 950kr med porto.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...