flyfrode Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Heisann! For en stund siden klarte jeg å velte min WD 500GB som jeg brukte til playstation for å se på filmer fra osv.. Bla annet hadde jeg en god del GB med bilder, som jeg kun hadde lagret på denne eksterne disken. Etter at den veltet, fant aldri PC'n noen ekstern disk når jeg koblet den til.. Derfor bestemte jeg meg for å åpne den opp og ta ut selve disken og koble den til PC'n som jeg gjør ellers med 3,5 diskene.. Men, PC'n finner ikke denne disken nå heller, uansett hvordan jeg setter jumperen.. Så derfor lurer jeg på om noen her vet hvordan jeg kan klare å redde dataen på disken i det hele tatt, eller om det er mulig å resette den med å trykke en eller annen skult resetknapp, og om jeg noen gang kan få brukt den igjen. Eller er den bare å kaste? Håper på raskt svar:) Lenke til kommentar
okasin Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Det dyreste (med også det beste) alternativet er: IBAS Kongsvinger, Norway Ibas AS Postboks 1250 Arkoveien 14 2206 Kongsvinger Norway Toll Free: 810 10 100 Phone number: +47 62 81 01 00 Eller du kan kjøre noen "tester" fra WD.. se her: http://support.wdc.com/product/kb.asp?level1=6&lang=en Men før du gjør dette, sjekk følgende: 1. Når du setter strøm på disken, hører du noen lyder? (kan du beskrive dem for meg?) 2. Om ikke du hører noen lyder, så sjekk flatkablen fra kretskort(motert på harddisk) til selve harddisk, hmm litt vanskelig å beskrive Pass på at du ikke berører for mye av elektronikken på dette kretskortet, da enkelte deler er statisk sensitive.. Om du er usikker på hvordan du fjerner kretskortet, for så å montere dette igjen, så ikke gjør dette.. du kan eventuelt sende den til meg, så skal jeg sjekke den ut for deg. Jeg drev tidligere et datarednings firma, Jeg er ikke i besittelse av slikt utstyr som IBAS har, men greier en del slike jobber lievell. Er det derimot en fysisk skade på lesehode, eller på lagrings platene så kan jeg ikke hjelpe deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå