4588pkdkrikue5c Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Hei, Eg slit litt no (har óg posta dette i PHP delen av forumet i tilfelle dette var mogleg med PHP - men det tvilar eg egentleg litt på). Eg skal oppdatere eit ledd av ei nettside (snarere bestemt ein radio). Det er berre artistinformasjonen som skal oppdateres, og ikkje sjølve avspelaren. Sida er i PHP så om eg kan gjere noko med kvart include ledd hadde jo det vært strålande. Men hvis ikkje - kva moglegheitar har eg? Frames? Korleis går eg fram? Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg ville i det lengste forsøkt å omgå frames. Hvis dette er en raido, som i FM-radio og ikke radio knapp, så er vel script det som gjelder? Ved å kun benytte php, så får du slike trade-off som det du nevner. Frode Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Kan du utdype? Korleis går eg fram? Har ingen erfaring med dette - leste litt om ajax, men forstår framleis lite.. Kan du utdype? Takk for svar Lenke til kommentar
funkyboy Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Kan du utdype? Korleis går eg fram?Har ingen erfaring med dette - leste litt om ajax, men forstår framleis lite.. Kan du utdype? Takk for svar Dersom du skal legge til info i et felt (div), og trenger å lese dette fra en allerede eksisterende fil fra et annet nettsted, ville jeg brukt en funksjon ala file_get_contents(). Denne funksjonen henter inn data fra et hvilket som helst tilgjengelig sted (url), og du har da hele filen i en variabel. På denne måten kan du omskrive innholdet relativt enkelt ved bruk av funksjoner som str_replace() og lignende funksjoner. Husk imidlertidig å sjekke at scriptet ditt faktisk får tak i filen før du begynner å behandle data (slik at du ikke får opp fatale errors eller unødvendige forsinkelser). Bruk av caché er forøvrig anbefalt der det er mulig. Lykke til! :!: Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Eg trur kanskje ikkje eg har utrykkt meg godt nok; scriptet (tidligare referert til som ledd) skal oppdateres kontinuerlig innanfor eit bestemt tidsrekkevidde på eit 2-3 sekunder aller helst. Og då er det berre ein variabel som printes inn - PHP koden printer berre ein variabel frå ei fil som er inkludert i siden. Takker for alle svar til no. Eg har ikkje vært tydeleg nok.. Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Du mener vel at en del av siden skal endres uten å laste hele siden på nytt? Hvis det er noe sånt du mener, så har ikke html støtte for dette, uten å benytte frames. Du kan dermed ikke oppnå dette med php og html. Hvis du benytter javascript til noe slikt, så kan javascript endre deler av siden, uten å laste hele siden på nytt. Av brukerene her på forumet så er det vel bare Lokaltog som gir intrykk av å kunne noe særlig javascript. Kan ikke huske å ha sett andre skrive mye fornuftig her om javascript. Frode Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Akkurat. Så kva bør eg gjere? Støtte meg til frames? Lenke til kommentar
h4ppy Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 ikke bruk frames, men du kan bruke AJAX. ALtså JavaScript. det skal løse problemet ditt, uten andre store problemer W3C school har god og enkelt innføring i Ajax. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Eg skal lese på det - men har ikkje nokon ein god link til ein tutorial eller liknande? Eg treng det så snart som overhodet mogleg. Takk for svar. Endret 17. februar 2009 av steffenz Lenke til kommentar
funkyboy Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Eg skal lese på det - men har ikkje nokon ein god link til ein tutorial eller liknande? Eg treng det så snart som overhodet mogleg.Takk for svar. Her finner du alt du trenger for å få dette til. :!: Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Eg må begynne å tru på mine eigne val. Var der eg va, trudde berre ikkje det var det. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå