Gå til innhold

P4G8X Hoved kort?

Nitrius

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har også dette hovedkortet og venter på at 9700 pro kortet mitt skal komme i posten.

Det er etpar ting man bør gjøre når man skal sikre seg at det kortet fungerer på Granite Bay hovedkort:

1: Kjøre AGP 4X (svært lite forskjell fra 8X).

2: Sette Fast Write til off.

Nå har jeg lest litt om Catalyst 3.3 betadrivere, som visstnok skal fikse "alle" problemer som Granite Bay og Radeon kort har.

Gleder meg stort ihvertfall, til diskene og skjermkortet mitt kommer!

Lenke til kommentar

men også dette hovedkortet skal støtte for 8X da det står det jo i manualen og der du kjøper det på spesifikasjoner osv... hvorfor m¨å jeg kjøre på 4X da jeg vil nemelig kjøre på 8X helst og det står jo at hovedkortet støtter det så da må det jo virke!

Lenke til kommentar
hvorfor m¨å jeg kjøre på 4X da jeg vil nemelig kjøre på 8X helst og det står jo at hovedkortet støtter det så da må det jo virke!

Jeg skrev jo hvilke problemer som oppstår med Radeon 9700 og Granite Bay hovedkort (Asus P4G8X +++).

Catalyst 3.3 driverne skal visstnok fixe problemet med AGP 8X.

Intel har selv inrømmet at det er problemer med AGP 8X.

Du vil ikke merke noen forskjell fra AGP 4X til 8X med dagens utstyr.

Lenke til kommentar

ok Takk! men jeg får se! jeg vil prøve å skjøer på 8X først men den nyeste driver av catalyst når jeg får Radeon9700 Pro så får jeg se om det oppstår noe porblemmer men vis det ikke gjør det så holder jge meg på 8x har jo hørt at 8X skal være dobell så kjapp som 4X da men men jeg får se! takk for hjelpen da! :D

Lenke til kommentar
har jo hørt at 8X skal være dobell så kjapp som 4X da men men jeg får se! takk for hjelpen da!

Ja, i teorien så er det dobbelt så kjapt, men ikke i praksis! Jeg har lest utallige tester om nettopp dette, og det er ekstremt liten forskjell med det man har av skjermkort per idag.

men en ting til Collapse Generation vet du når dem slepper 3.3 catalyst da? vet at 3.2 er ute nå! har Ati satt noe dato for når catalyst 3.3 slippes ?

Ifølge en som jobber i et Partner firma til ATI som har fått beta 3.3 driverne skal de offisielle 3.3 slippes i siste del av April, dvs ganske så snart... :)

Lenke til kommentar

Ok takk for hjelpen! ja ja for da tror jeg bare laster ned catalyst 3.3 også kjører jeg på 8X det blir jo bedre en 4X uansett selv om det ikke der dobbelt! :D så vis det går bra da kjører jeg på 8X men vis jeg merker problemmer så setter jeg ned :wink:

Lenke til kommentar

Collapse Generation ja! så catalyst 3.3 skal fikse dette? når den kommer ut! så kan jeg kjøre med 8X for catalyst 3.3 skal fikse denne feilen ikke sant? så når denne kommer ut og jeg instalere den så kan jeg kjøre på 8X uten problemmer i følge hva som er sakt ikke sant Collapse Generation? må bare være helt sikker på at jeg har skjønnt det! :D

Lenke til kommentar

Har det oppsettet der, funker gull. men enest eer at ati driverne er så fucka i de fleste spill jeg spiller. ofte bluescreen med mld om ati feil.. Noen som har tips til drivere som funker? testa alt som er på ati sine sider. jeg har gått lei ati nå. blei selv advart før jeg kjøpte kortett om ati drivere.

Lenke til kommentar

Collapse Generation sier at det snart skal komme en Catalyst 3.3 driver og den skal vist rette på det der! den skal komme snart i slutten av april om noe få dager! last ned den så skal alt virke bra! i fløge Collapse Generation vis jeg har forstått han riktig ! :D :smile:

Lenke til kommentar

disse feilene skal gå bort vis du bare slår av fast Writh står det på de topicene du ga meg! og det står også asus og intel inrømer at det er en feil og at feilen skal gå bort vis du slår av fast writh! ja ja jeg får se om det oppstår noe problemmer hos meg når jeg får kortet! er såå spent nå assa gleder men sinnsykt!

Lenke til kommentar

Det ser ut som du har fått med deg det jeg har prøvd å si, så da er det ikke noe annet enn å gjøre enn å vente til du får det og rapportere tilbake her!

Jeg for min egen del fikk bekreftelse idag på at Hercules 9700 Pro kortet samt to Western Digital 120 GB Special Edition disker ble sendt til meg, hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...