Freakzor Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Hei, jeg har planer om å kjøpe AMD Phenom II X4 940 Black Edition og jeg lurer på hva slags hovedkort som ikke er alt for dyrt, og som vill funke bra med den. helst ikke over 1300-1500 kr.... jeg har ikke peiling på hvilket hovedkort som er bra eller ikke, det eneste jeg vet er at mange er missfornøyd med ASUS. På forhånd takk Endret 15. februar 2009 av Freakzor Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Mitt intrykk er at Asus er det folk er mest fornøyd med .. Jeg ville gått for asus uansett. Rock solid Lenke til kommentar
Freakzor Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 ingen som har noe erfraing med hovedkort til den prosessoren? Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hva slags bruk skal pc'en benyttes til? Trenger du f. eks flere PCI-E spor (til flere skjermkort) skal du ha et SLI/CFX hovedkort? Holder det med en innebygd grafikkløsning? Trenger du mange pci spor til utvidelseskort etc etc. Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hvis du skal ha det beste hovedkortet for Phenom II, vil jeg anbefale et kort basert på 790FX fra AMD. To gode kort på dette brikkesette er MSI 790FX-GD70 og Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P. Det er ikke kommet noen priser på MSI kortet enda, men det er nok like om gjørnet. Har du budsjett til en av disse, er jeg sikker på du blir fornøyd Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Begge overnevnte kort er sikkert bra, men ingen av dem støtter Phenom II 940 da de er AM3 kort med kun DDR3 støtte, Phenom II 940 er en AM2+ prosessor med DDR2 støtte - man kan bruke AM3 prosessorer i AM2 hovedkort (hvis bios støtter det), men ikke omvendt. Dette er et bra og mye brukt kort til en grei pris: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=364825 Eller dette - litt dyrere men av de beste: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=366709 Begge disse støtter Crossfire, vil du ha SLI finnes det også brukbare alternativer (i motsetning til med Intel lga775). Lenke til kommentar
Freakzor Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Takk folkens :D jeg bruker pc'en til gaming, men har bare en skjern så har ikke bruk for flere plasser til skjermkort men hva vil SLI/CFX si? :S jeg har ikke peiling på sånt :S Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 SLI er støtte for flere Nvidia skjermkort for høyere ytelse, cfx eller cf er Crossfire som er ATI's versjon av SLI. Lenke til kommentar
Freakzor Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 ok takk for kjapt svar :D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå