Vamos Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Har over lange perioder nå hatt bluescreens, som kommer av og til. Etter litt googling fant jeg ut at jeg kunne kikke inn i event viewer. Der finner jeg straks ut hva som skal være årsaken til alle bluescreensene: http://bildr.no/image/346893.jpeg Grovt tenkt igjennom, passer dette greit til tidspunktene jeg har revet meg i håret etter en bluescreen. Driverne skal være up to date. Skjermkortdriverne har vært endret mange ganger, så den feilen tror jeg neppe det er. Skjermkortet skal i alle fall ha støtte for "modded infs" fra laptopvideo2go. Noen som vet hva "Kernel Power" er for noe, og hvordan jeg fikser det? Googling sendte meg inn på en helsproduktside.. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Det bildet var så lite at det var umulig å se hva event logg sa. Men den feil beskjeden du får, tyder på feil med minnet. Men det kan også være mulig at du har noe malware på PCen din. Last ned SUPERAntispyware og skan den, just in case. Men kan du legge ut en litt større bilde slik at det er mulig å se hva event loggen sier? Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Har lagt bildet som vedlegg nå. Har hatt 5 bluescreens nå etter oppstart. De siste under oppstart. Sitter nå i sikkermodus. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Muligens levere den inn.. Endret 16. februar 2009 av aunmar Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Kan du sjekke hva som står i Administrative Events? DE BSOD du får kan være pga av en nettverksdriver eller noe så enkelt som antivirus program. Restarter maskinen automatisk når du får disse BSOD? Hvis det er tilfelle, fjern automatisk restart fordi BSOD skjermen kan gi flere opplysninger hva som skjer. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Tatt et par nye screenshots nå. Har markert feilmeldingen til "Kernel-power", den som alltid forårsaker bluescreens. Har kjørt Super Anti Spyware nå. Den fant kun en trojan og noen tracking cookies, så malware er ikke problemet. Så, hva skal jeg gjøre? Bruke garantien min hos elkjøp? CPU-en er konstant varmt, samtidig som vifta bråker non-stop. Tror de skal få ordnet opp i dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå