Gå til innhold

BK: Kulturarv, historie & eksport

Larsenio

Anbefalte innlegg

Ja det var en skrudd tittel, enig der... :!:

Dette er altså en av dagens motiver, det henger fisk (sei) for x antall hundretusen kroner til tørk for eksport og en framtid som tørrfisk i et syd-europeisk og/eller afrikansk land.

Noen kommentarer på bildet?

Gjort skarpere i Lightroom2, ellers:

1/350 sekund lukker

ISO 400

f/9.5

50mm brennvidde

post-179066-1234722930_thumb.jpg

Endret av Larsenio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, jeg skjønner hva dere mener. Og er enig, det viser dårlig former og diagonaler dette bildet.

Tok desverre ikke noen bilder med mere skrå, eller nærmere motivet fra en annen vinkel der, pga utilgjengelig terreng og slikt, men tok en 50-60 bilder med et annerledes utgangspunkt i motivet;

håper det går greit at jeg bruker et annet bilde som ikke akkurat ligner dette men for å spørre om en slik vinkel er mer å foretrekke...?

Her er solen på min høyre side, og det er ikke en like fin farge på skyene / himmelen man klarer å se, men det er da samme dag, noen minutter forskjell i bildene bare.

1/250 seund lukker

f5.6

ISO 400

18mm brennvidde

Edit, la til EXIF

post-179066-1234774260_thumb.jpg

Endret av Larsenio
Lenke til kommentar

Hm.. Funker ikke dette heller! Hadde håp om disse bildene, men har vel ikke truffet helt.

Apropos snøen så var nå det med meningen det skulle være overveldende mye forgrunn som en symbolikk på urørt grunn som strakk seg langt fremover.

Men det spiller vel liten rolle :roll:

Er det drøyt å legge ut en tredje versjon i denne tråden med gjentakende fiskehjeller?

Lenke til kommentar

Jeg tenkte også når jeg så #2 at du skulle hatt ekstremvidvinkel, ala 10mm (på cropkamera), og kanskje også froskeperspektiv, slik einaros skriver.

Edit: Der ja. #3 synes jeg er de best av de 3. Men det hadde fortsatt gjort seg enda bedre med 10mm. :)

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Her er det tredje bilde i det som kan begynne å ligne på en serie om fiskehjeller :tease:

Er det et bedre bide enn de to foregående, fungerer det bedre for dere?

Jeg får en følelse av at det heller svakt mot høyre. Mulig det er linjene som lurer en, men det er i hvertfall det inntrykket jeg sitter med. Har du ellers prøvd å gjøre strammere crop på venstresiden? Og har du evt en utgave der foten ikke kuttes i bunnen?

Forholdsvis vanskelig motiv å gjøre, på grunn av alle linjene, men jeg føler det er noe uavklart her. Det mangler edgen som gjør at dette er et bilde med konstruksjonen som motiv; heller enn et bilde der den tilfeldigvis var foran objektivet.

Sånn ville jeg i hvertfall tenkt, om det var jeg som tok bildet. Det er garantert noe å hente på den lokasjonen, og meget mulig i de tre bildene du har vist, også -- men det må legges grundig vurdering i både utsnitt og vinkelbruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...