Larsenio Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Ja det var en skrudd tittel, enig der... :!: Dette er altså en av dagens motiver, det henger fisk (sei) for x antall hundretusen kroner til tørk for eksport og en framtid som tørrfisk i et syd-europeisk og/eller afrikansk land. Noen kommentarer på bildet? Gjort skarpere i Lightroom2, ellers: 1/350 sekund lukker ISO 400 f/9.5 50mm brennvidde Endret 15. februar 2009 av Larsenio Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Jeg synes det er noe uforløst her. Noe med "litt for mye sjø, litt for lite hjell". Hva med å beskjære i fjæresteinene og fremstille det i panorama? Jeg tror "Hjell mot fjell" hadde gjort seg bedre. Endret 15. februar 2009 av k.n.b Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Likte lyset, og motivet, men det mangler noe. Det blir litt midstilt, og statisk. Ikke dårlig, men som sagt får ikke noe kick. Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Vet ikke om det bør beskjæres,men,igjen dette nydelige lyset,og skarpheten sitter som vanlig. Kanskje utgangspunktet skulle vært en annen,muligens med en litt mer skrå vinkel på hjellen. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Enig med Rodswinger her ang at utgangspunktet burde vært litt annerledes. Dersom du har mulighet, så gå mer til høyre i slik vi ser bildet, og få mere dybde i bildet på den måten, med at "tørkestativet" forsvinner bakover, og ikke nesten rett til siden. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Ok, jeg skjønner hva dere mener. Og er enig, det viser dårlig former og diagonaler dette bildet. Tok desverre ikke noen bilder med mere skrå, eller nærmere motivet fra en annen vinkel der, pga utilgjengelig terreng og slikt, men tok en 50-60 bilder med et annerledes utgangspunkt i motivet; håper det går greit at jeg bruker et annet bilde som ikke akkurat ligner dette men for å spørre om en slik vinkel er mer å foretrekke...? Her er solen på min høyre side, og det er ikke en like fin farge på skyene / himmelen man klarer å se, men det er da samme dag, noen minutter forskjell i bildene bare. 1/250 seund lukker f5.6 ISO 400 18mm brennvidde Edit, la til EXIF Endret 16. februar 2009 av Larsenio Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Bilde nr to har en mye sterkere og tydeligere komposisjon som jeg synes fungerer veldig godt. Er dog usikker på om jeg er enig i hvitbalansen. snøen virker nesten brun; men det kan være skjermen min. Tom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Det siste ser bedre ut med tanke på hjellene. Men kanskje det hadde vært ennå bedre med en assymetrisk plassering, i stedet for den symmetriske komposisjonen du har benyttet her. Lenke til kommentar
einaros Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 I tillegg synes jeg det blir vel mye forgrunn i #2. Hovedmotivet ligger utelukkende i øvre halvdel, og blir ikke hjulpet stort av snøteppet foran. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Hm.. Funker ikke dette heller! Hadde håp om disse bildene, men har vel ikke truffet helt. Apropos snøen så var nå det med meningen det skulle være overveldende mye forgrunn som en symbolikk på urørt grunn som strakk seg langt fremover. Men det spiller vel liten rolle Er det drøyt å legge ut en tredje versjon i denne tråden med gjentakende fiskehjeller? Lenke til kommentar
einaros Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Er det drøyt å legge ut en tredje versjon i denne tråden med gjentakende fiskehjeller? Peis på :] Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Er det drøyt å legge ut en tredje versjon i denne tråden med gjentakende fiskehjeller? Ikke noe problem, det passer inn i diskusjonen. Tom Lenke til kommentar
einaros Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Tror forresten #2 kunne vært nifty med et lavere perspektiv, og ultravidvinkel skrått oppover. Så festlig ut som mentalbilde, i alle fall Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Greit Her er det tredje bilde i det som kan begynne å ligne på en serie om fiskehjeller Er det et bedre bide enn de to foregående, fungerer det bedre for dere? 1/750 sekund lukker ISO 400 f/3.5 18mm brennvidde Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Jeg tenkte også når jeg så #2 at du skulle hatt ekstremvidvinkel, ala 10mm (på cropkamera), og kanskje også froskeperspektiv, slik einaros skriver. Edit: Der ja. #3 synes jeg er de best av de 3. Men det hadde fortsatt gjort seg enda bedre med 10mm. Endret 16. februar 2009 av Ratleto Lenke til kommentar
einaros Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Her er det tredje bilde i det som kan begynne å ligne på en serie om fiskehjeller Er det et bedre bide enn de to foregående, fungerer det bedre for dere? Jeg får en følelse av at det heller svakt mot høyre. Mulig det er linjene som lurer en, men det er i hvertfall det inntrykket jeg sitter med. Har du ellers prøvd å gjøre strammere crop på venstresiden? Og har du evt en utgave der foten ikke kuttes i bunnen? Forholdsvis vanskelig motiv å gjøre, på grunn av alle linjene, men jeg føler det er noe uavklart her. Det mangler edgen som gjør at dette er et bilde med konstruksjonen som motiv; heller enn et bilde der den tilfeldigvis var foran objektivet. Sånn ville jeg i hvertfall tenkt, om det var jeg som tok bildet. Det er garantert noe å hente på den lokasjonen, og meget mulig i de tre bildene du har vist, også -- men det må legges grundig vurdering i både utsnitt og vinkelbruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå