Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kroppslukt og hygiene - holder på å bli gal

Gjest Guest_Sukk_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Sukk_*

For seks måneder siden dusjet jeg sånn 4 ganger i uken og hadde på meg rene klær etter behov, en dag sa bekjent til meg at jeg rett og slett stinket, og at jeg jorde det hver dag.

Dette kom som et sjokk, og etter det ble jeg rett og slett hygiene paranoid. Jeg begynte og dusje daglig og ha på rene klær hverdag, men jeg selv om ingen sa det rett til fjeset mitt følte jeg fortsatt at jeg fortsatt luktet.

Tok så noen mer drastiske tiltak.

-Vasker klær som aldri før, selv klær som ikke har blitt brukt men bare ligget i klesskapet siden sist vask blir slengt i maskinen igjen.

-Bruker antisepirant selv om jeg nesten aldri svetter

- Bruker deodrant eller parfyme

- Starter hver dag med en lang dusj og 4 forskjellige sjampoer/såper.

- Etter at jeg har dusjet og hatt på meg rene klær og er på veg til skolen prøver jeg og ikke røre noe ting som mat, møbler og sånn før jeg går i frykt for at noe av de lukter og at de skal sette seg i klærne

-Går rundt helle dagen og lukter på klærne mine o.l. men kjenner bare noe vist jeg virkelig borer nesen ned i tekstilen, og alle klær har vel en viss lukt dersom du kommer nærme nok?

På tross av alt dette føler jeg fortsatt at jeg lukter og plukker liksom opp signal på dette på skolen.

Holder på å bli gal av dette, holder meg unna folk siden jeg ikke vil sjenere noen og tenker på det hele tiden i sosiale samenhenger, føler meg så veldig utrygg!

Jeg kan ikke skjønne hvorfor jeg lukter? Og hvordan fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kroppslukt er jo digg da... så lenge det er naturlig og "fersk" lukt. Ikke noe gammel svettelukt, dårlig ånde eller noe i de baner.

Sa fyren hva som stinket? Kan ofte være en grei måte å pinpoite hva som er "galt". Spør en veninne eller noe, så får du ærlig svar.

Personlig så mener jeg kroppslukt er bra, så ingenting å være manisk over.

Lenke til kommentar

Yttertøy kan også lukte, og er ofte ikke det første man tenker på å vaske.

Eller så tipper jeg at den kommentaren bare har gjort deg paranoid, og at de såkalte "signalene" andre sender ut, er ting du tolker dithen at du lukter ille.

Ellers, så får du bare spørre noen du stoler på. Foreldre, venner/venninner, e.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...