Gå til innhold

BK: The Mask

TGB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var en dritskummel maske :scared:

Bra bildet, lyset ser fint ut. Men bakgrunnen kunne kanskje vært litt jevnere belyst?

Var litt kreativ på bakgrunnen, maska henger på et blits-stativ, bakgrunnen er morgenkåpa til kjerringa som bare er kasta på senga. Brukte et lys litt i front på høyreside, høyt oppe (EV -0.7) og en mer eller mindre direkte fra venstresiden 45 grader vinklet inn (EV +0.7). Paraply på begge blitsene (venter fortsatt på den der softboxen Q39). Ser også sterkt behov for reflektor :)

Masken henger på veggen i stua med lys under. Den er dritskummel! Maska kjøpt i Venezia - ikke jeg som ville ha den på veggen for å si det slik ;)

Edit:

Bildet er forøvrig tatt i 5:4 modus

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Syntes bildet ble veldig bra!

Maska var jo bare tøff. Sort bakgrunn ville nok funka enda bedre, men bra dette også.

Lover å ta nytt bilde av maska så fort jeg har svart bakgrunn tilgjengelig. Drev å flyttet lys i 2 timer for å komme i mål på denne :)

Lenke til kommentar
Det var da voldsomt. Tar vel ikke 2 timer hver gang du skal ta et bilde.

Da driter jeg i å kjøpe studiolyset jeg har planer om. :(

Tok ikke 2 timer å ta bildet, men eksperimenterte med diverse plasseringer av blits for å prøve meg frem. Tok vel 150 bilder under prosessen. Testet med enda flere lyskilder, samt klaget min nød over manglende reflektor(er) og bakgrunn :)

Forøvrig justeringer er langt enklere med studiolys enn blits. Heller i retning studiolys selv. Litt vrient å bruke studiolys utendørs da - der jeg fotograferer mest.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Trodde du hadde brukt studiolys. Da forstår jeg litt mer..

Veldig bra å få til slik lyssetting bare ved bruk av blits. Nice

Med blits er justeringen hovedutfordringen (erfaring hjelper mye), man ser ikke umiddelbart effekten. SB-900 sparker rimelig heftig lys, så får ikke noe bedre lys med studiolys (det lille jeg har testet med lånt utstyr). Store fordelen med blits er at man kan stappe dem i kamerasekken (2-3 stykker) så er man klar for det meste når man er ute. Paraplyer/softboxer/stativ slenger man i bilen.

Skal du kjøpe studiolys, ikke kjøp noen med dårlige enn 500W pærer, du vil angre (varmt blir det uansett ;))

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...