TGB Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 D3 AF-S 60mm 1/200 sec f/6.3 Rett ut av kamera, resizing i Adobe Photoshop CS4. Ønsker generell kritikk, samt kritikk på lyssettingen. Lenke til kommentar
Taters Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Vet ikke helt hve slags kritikk jeg skal gi på dette her, men jeg synes det var stilig skygge på høyresiden av maska! Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Det var en dritskummel maske Bra bilde, lyset ser fint ut. Men bakgrunnen kunne kanskje vært litt jevnere belyst? Endret 15. februar 2009 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Det var en dritskummel maske Bra bildet, lyset ser fint ut. Men bakgrunnen kunne kanskje vært litt jevnere belyst? Var litt kreativ på bakgrunnen, maska henger på et blits-stativ, bakgrunnen er morgenkåpa til kjerringa som bare er kasta på senga. Brukte et lys litt i front på høyreside, høyt oppe (EV -0.7) og en mer eller mindre direkte fra venstresiden 45 grader vinklet inn (EV +0.7). Paraply på begge blitsene (venter fortsatt på den der softboxen Q39). Ser også sterkt behov for reflektor Masken henger på veggen i stua med lys under. Den er dritskummel! Maska kjøpt i Venezia - ikke jeg som ville ha den på veggen for å si det slik Edit: Bildet er forøvrig tatt i 5:4 modus Endret 15. februar 2009 av TGB Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Stilig. Til dels svært stilig. Selv om streng pirking kunne forlangt litt bedre dandering av morgenkåpa i bakgrunnen. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Stilig. Til dels svært stilig. Selv om streng pirking kunne forlangt litt bedre dandering av morgenkåpa i bakgrunnen. Takker, og er ikke uenig - svart bakgrunn hadde faktisk vært perfekt på denne (jobber med saken). Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Syntes bildet ble veldig bra! Maska var jo bare tøff. Sort bakgrunn ville nok funka enda bedre, men bra dette også. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Syntes bildet ble veldig bra! Maska var jo bare tøff. Sort bakgrunn ville nok funka enda bedre, men bra dette også. Lover å ta nytt bilde av maska så fort jeg har svart bakgrunn tilgjengelig. Drev å flyttet lys i 2 timer for å komme i mål på denne Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Det var da voldsomt. Tar vel ikke 2 timer hver gang du skal ta et bilde. Da driter jeg i å kjøpe studiolyset jeg har planer om. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Det var da voldsomt. Tar vel ikke 2 timer hver gang du skal ta et bilde. Da driter jeg i å kjøpe studiolyset jeg har planer om. Tok ikke 2 timer å ta bildet, men eksperimenterte med diverse plasseringer av blits for å prøve meg frem. Tok vel 150 bilder under prosessen. Testet med enda flere lyskilder, samt klaget min nød over manglende reflektor(er) og bakgrunn Forøvrig justeringer er langt enklere med studiolys enn blits. Heller i retning studiolys selv. Litt vrient å bruke studiolys utendørs da - der jeg fotograferer mest. Endret 15. februar 2009 av TGB Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Trodde du hadde brukt studiolys. Da forstår jeg litt mer.. Veldig bra å få til slik lyssetting bare ved bruk av blits. Nice Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Trodde du hadde brukt studiolys. Da forstår jeg litt mer..Veldig bra å få til slik lyssetting bare ved bruk av blits. Nice Med blits er justeringen hovedutfordringen (erfaring hjelper mye), man ser ikke umiddelbart effekten. SB-900 sparker rimelig heftig lys, så får ikke noe bedre lys med studiolys (det lille jeg har testet med lånt utstyr). Store fordelen med blits er at man kan stappe dem i kamerasekken (2-3 stykker) så er man klar for det meste når man er ute. Paraplyer/softboxer/stativ slenger man i bilen. Skal du kjøpe studiolys, ikke kjøp noen med dårlige enn 500W pærer, du vil angre (varmt blir det uansett ) Endret 15. februar 2009 av TGB Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Nytt forsøk med litt forbedring av bakgrunn, lys på bakgrunnen samt flytting av venstre lyskilde til samme høyde som for høyre lyskilde. Endret 15. februar 2009 av TGB Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Den nye versjonen av bakgrunnen falt mer i smak. Belysningen av maska er det ingenting å utsette på. Tom Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Tiltredes. Veldig bra saker. Men fortsatt skummelt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå