Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tiltrukket av venninne av en venn

Gjest Guest_mannen_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_mannen_*

Hei.

Har et lite dilemma..

Har en kompis, som igjen har ei venninne. Møtte hun for en mnd siden ca, og vi prater lett og det føles ut som jeg kan snakke med hun om alt..

Men problemet er at kompisen min også liker hun. Virker som hun liker han og..

Dette har gjort til at jeg har ditcha han, og ikke henger med han så mye mere. Aner ikke hvorfor, men syntes det virka lettere enn å si det som det er, at jeg også liker hun.

Så jeg lurer på...hva skal jeg gjøre? Skal jeg si det som det er? Til han og hun?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vel bare dicha han hvis hun har vært med, for det burde ikke være noe problem å være med han hvis hun ikke er med. Men hvis du er litt interessert, så kan du jo alltids spørre han om han er interessert i henne.. Hvis han sier nei, og at de bare er venner så kan du sikkert prøve deg da.

Men det er vel litt dumt å dicha han hvis det kun skal være dere to egentlig.. For han har jo egentlig ikke gjort noe galt, og dere burde klare å ordne opp i det hvis dere er gode venner.. Sånt skal aldri skille to venenr fra hverandre.

Har hatt noen diskusjoner med bestevenninnen min i noe alla samme situasjon, men ikke helt. Min eks som har virket interessert i min bestevenninne, men de er bare gode venner fordi de har kjent hverandre så lenge. Men er ikke rart at man reagerer anderledes enn man egentlig kanskje også selv syns man skal reagere.

Burde kanskje snakke med han om det. Det gjorde jeg med bestevenninnen min :)

Lenke til kommentar

Ser den altså.. Jeg måtte lissom ta meg skikkelig sammen når jeg skulle ta opp det med eksen min med venninnen min.. Jeg var bare så sinnsykt redd jeg skulle miste den beste venninnen jeg hadde, bare på grunn av en eks lissom. For det syns jeg er litt viktigere..

Beste venninner betyr alt fordi det er de du skal kunne ha der hvis det er noe som skjer eller du trenger noen å snakke med. Kjærester og flammer kommer og går, før du finner personen du skal tilbringe resten av livet ditt med. Det er litt annerledes.

Men bestevenner skal også støtte deg på alt, hvertfall det meste.

Lenke til kommentar

Spør henne med ut, og se på reaksjonen!

Jeg har hatt forhold der en kompis av vennen min var utrolig kjekk og veldig lett å prate med (mye annet positivt og, selvfølgelig). Jeg trodde de to var "glade i hverandre" og sånn, men det viste seg at de bare var utrolig gode venner.

Det fant jeg ut ved å spørre om han ville bli med ut å spise en dag, og han ble veldig glad. Han likte meg faktisk :p

Jeg vil si at du bare skal ta sjansen på

at de bare er nære, og spørre henne :)

Lenke til kommentar

ja det er jo bare å spørre og prate ut om det.. vet hu at du liker litt hu?

kan jo hende hun også syns du er lett og snakke med også, og at det ikke er noe mellom kompisen din alikavel selv om de er en del sammen

har vært i noe av den samme situasjonen (noe som gjorde det du skrev litt skummelt)

for jeg har en kamerat jeg vet kunne tenkt seg et forholde med meg, og jeg vet at kompisen han også ville hatt det.. jeg er da også opptatt så for min del har det ikke blitt noe uansett..

men jeg vet at jeg syns det var veldig koselig da jeg fant ut at begge likte mer enn "bare venner".. ingen av dem er forelsket i meg, men jeg vet at de ville ha prøvd hvis jeg ville hatt dem..

jeg er derimot usikker på om jeg ville hatt noen av dem, og eneste måten å finne ut det på er å spørre dama.

Lenke til kommentar

juling? hva er det du tenker med brutal_man.. men det ser man kanskje via nicket ditt..

er lissom ikke bare og utkonkurrere kameraten din.. er tross alt kameraten din.

det er ikke vist i å ødelegge et vennskap hvis dama rett og slett ikke er interessert..

ikke alle faller for alle, vi lever tross alt ikke i steinalderen hvor vi mener det var bare å plukke ut ei dame og bestemme at hu skal like deg..

men enda viktigere. du må finne ut hva som er viktigst..

kameraten din eller hu?

igjen.. er det verdt å risikerer ett vennskap for ei dame.

Lenke til kommentar
Her er det den sterkest sin rett som gjelder. Du må rett og slett utkonkurrere kompisen din, om nødvendig gi han juling. Slike feige tendenser som du viser ved å spørre etter råd her er IKKE veien å gå.

Jeg vil si det å gi kompisen juling ikke er veien å gå.

Heller det å spør om råd, viser positiv desperasjon, men ikke feighet.

Du bør sende SMS eller liknende hvis du ikke tør face-to-face.

Men det viser styrke og fin utstråling å spørre henne personlig.

Men alt etter hvor sterk og sikker du føler deg, selvfølgelig.

Endret av MasterOfColours
Lenke til kommentar
vi prater lett og det føles ut som jeg kan snakke med hun om alt..
Det der indikerer at det er vennskapelig kjemi mellom dere, ikke noe mer. Har dere mye kroppskontakt? Om ikke så har du nok gått i vennefella

Skal jeg si det som det er? Til han og hun?
Ihvertfall ikke til hun, og helst ikke til han heller. Var jeg deg ville jeg kvitta meg med følelsene asap og funnet et nytt offer jeg visste hvordan jeg bør behandle og ikke kompliserte situasjoner med kompiser. Aldri ofre kompiser for et forhold som kanskje ikke blir noe av
Lenke til kommentar

Hun liker han(vil jeg nå tru)

gi opp før du blir ordentlig forelska! da blir det enda værre!!, om hun ikke liker deg da.

så kan du jo selvfølgelig ignorere ho. hun vil til slutt spørre deg om hvorfor du ikke gidder å snakke med ho, da kan du bare si at du begynte å få følelser for ho og at du ikke ville ødlegge mellom ho og kameraten din ^^ (den hadde jeg tatt:P)

Endret av probin
Lenke til kommentar
Hun liker han(vil jeg nå tru)

gi opp før du blir ordentlig forelska! da blir det enda værre!!, om hun ikke liker deg da.

Tviler, hvorfor skal hun da ha et behov for å ha noe på gang med kompisen hans?

TS sa det at han trudde også at hun likte han.

selvom han kan være paranoid bare :/

Lenke til kommentar
TS sa det at han trudde også at hun likte han.

selvom han kan være paranoid bare :/

Tja, man kan ofte få den følelsen. Men denna jenta minner meg om ei her i bygda. Pen, utrolig grei og koslig mot alle og veldig sjarmerende og positiv. Mange får et inntrykk av at hun liker dem skikkelig og dem blir betatt.

Som sagt ville jeg drept følelsene og heller gjennopptatt dem når jeg visste mer. Om du klarer da, man må trene seg opp for å kunne styre følelsene sine

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...