Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skal få regulering - fins det håp?

Sitronsaft

Anbefalte innlegg

Har alltid hatt litt spesielle tenner, men har ikke vært noe kjemperart med dem, og jeg har vært strålende fornøyd hele tiden. Men det viser seg altså at de skraper på hverandre, noe som må slutte.

Derfor skal jeg om ca. 1 måned få regulering. Jeg føler dette bokstavelig talt vil ødelegge hele mitt utseendet, og jeg kan bare glemme å få meg en kjæreste f.eks. i denne perioden.

Hvordan er folks erfaringer med regulering? Tror jeg skal få i alle fall oppe, kanskje også nede, i tja 1 til maks 1,5 år tror jeg det var tannlegen sa.

Fins det håp for meg? Hvor jævlig er det egentlig?

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er 16 år, går vg1. Har alltid hatt litt spesielle tenner, men har ikke vært noe kjemperart med dem, og jeg har vært strålende fornøyd hele tiden. Men det viser seg altså at de skraper på hverandre, noe som må slutte.

Derfor skal jeg om ca. 1 måned få regulering. Jeg føler dette bokstavelig talt vil ødelegge hele mitt utseendet, og jeg kan bare glemme å få meg en kjæreste f.eks. i denne perioden.

Hvordan er folks erfaringer med regulering? Tror jeg skal få i alle fall oppe, kanskje også nede, i tja 1 til maks 1,5 år tror jeg det var tannlegen sa.

Fins det håp for meg? Hvor jævlig er det egentlig?

Den makstiden er aldri riktig.

Det eneste dumme med regulering er at man ikke smiler som før med da man gjerne skjuler tennene sine, dette gjelder ennå for min del selv om jeg er rimelig fornøyd med sluttresultatet.

Lenke til kommentar

det er ikke noe problem å ha regulering å kunne få seg dame, bare ikke få deg dame som har regulering sjøl det kan lett bli så man setter seg sammen.

jeg har brukt forskjellige typer regulering siden jeg gikk i 4. klasse på barneskolen og nå er jeg snart ferdig med vidregående og bruker det enda og jeg har ikke hatt noen problemer med det, om du er heldig så får du bøyle bak fortennene det har jeg nå. det er litt ekkelt å snakke med men det vises jo ikke eller noe sånnt

Lenke til kommentar

Folkens, folkens, ikke bli helt OT!

For et ironisk navn trådstarter har.

Fantastisk. hahahaha :D

Ja, jeg tenkte folk ville reagere på dette. Men navnet skyldes at jeg har begynt å trene og har begynt et nytt liv på den måten! Reguleringen vil bli en "minor" set-back..

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar
om du er heldig så får du bøyle bak fortennene det har jeg nå. det er litt ekkelt å snakke med men det vises jo ikke eller noe sånnt

Jeg skal få sånn ting som festet på tennene, på forsiden... The worst kind?

å ha klosser forran på tennene er ikke det værste, du får slike greier som festes inne i kjeften og så må man gå med ei sæle bak hodet, da starter vi å snakke om ille.

men klosser på tenna er ikke så ekstremt ille.

men husk å ta med deg en liten tannkost eller liknende på skolen, det hjelper veldig lite når man har ei halv skive med leverpostei hengende fast i tenna etter å ha spist :p

og jeg har sett at man får i hvite klosser slik at det ikke vises like godt men reguleringa er bare en liten bagatell, tro meg!

det er i de aller flestes tilfelle snakk om at man går med reguleringa i et års tid +kanskje et år med gane. og når man er ferdig med reguleringa så er jo tenna plasert som på en perlerad ;P

Endret av weebl
Lenke til kommentar

Satser på å skaffe meg hvite/gjennomsiktige klosser da, så de ikke synes så veldig. Leste om det på en tråd på et annet forum, der var problemet smerten som klossene forårsaket. Så det blir enda et problem.. Skal jo trekke to tenner først også :(

Men men, jeg får vel bokstavelig talt bite det i meg og gjøre det beste ut av det. Har ikke egentlig noe valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...