eUnaas Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Jeg skal bestille foto på lerret. Har planer om å kjøre stort 90x120cm. Men hva krever det av oppløsning og kvalitet? Bildet jeg har er i oppløsning på 3450x2300 (og ikke på mer enn 1.5mb!?)Vil det bli kornete? Hvordan kan jeg beregne hva som trengs? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Jeg skal bestille foto på lerret. Har planer om å kjøre stort 90x120cm. Men hva krever det av oppløsning og kvalitet?Lerret krever ca 72dpi i kvalitet - det klarer uansett ikke gjengi noe særlig mer. Det tilsvarer ca 3400x2550 pixler i 120x90cm. Filen du har er ganske hardt komprimert, det kan bli et problem, men ikke sikkert heller. Kommer jo an på motivet også. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Så det skal det jo være akrautt perfekt. Filen er orgnailt på 5.6mb, men etter å ha kjørt den igjennom litt støyreduksjon, så har nok ting blitt mindre ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå