Modeswitch Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Jeg har nettopp begynt å lage noen videoer hvor jeg legger på lyd osv, og vil da ha noen spørsmål etter hvert. Siden dette er et greit program som de fleste har på dataen er det sikkert flere andre som også lurer på ting. 1) Jeg har et lydklipp som er lagt til klippet og skal være eneste lyd, og det går helt fint, bortsett fra at lydklippet er lengre enn bildet på videoen. Hvordan får jeg kuttet lyden? Mulig å la lyden gradvis bli svakere de siste sekundene? 2) Jeg får opp filnavnet i selve videoen. Hvordan får jeg fjernet det, om mulig? Edit: det er bare vlc som viser filnavnet? Endret 15. februar 2009 av Modeswitch Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 1) Hald musa over enden av lydklippet. Då vil musepeikaren endre seg slik: Klikk-og-dra mot venstre for å trimme lyden. Alternativt: Flytt tidsmarkøren til der du vil kutte lyden, klikk på lydklippet og trykk Ctrl + L. Lydklippet vert då delt i to, og du kan slette den andre delen. (Fungerer på same måte med video.) For å la lyden verte gradvis svakare, høgreklikk på lydklippet og vel «Ton ut». 2) Problemet ligg nok i VLC, ikkje WMM. Lenke til kommentar
Modeswitch Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) 1) Hald musa over enden av lydklippet. Då vil musepeikaren endre seg slik: Klikk-og-dra mot venstre for å trimme lyden. Alternativt: Flytt tidsmarkøren til der du vil kutte lyden, klikk på lydklippet og trykk Ctrl + L. Lydklippet vert då delt i to, og du kan slette den andre delen. (Fungerer på same måte med video.) For å la lyden verte gradvis svakare, høgreklikk på lydklippet og vel «Ton ut». 2) Problemet ligg nok i VLC, ikkje WMM. Takk skal du ha. Fikk løst første oppgaven og du har nok rett i at det er VLC som viser filnavnet nederst. Endret 15. februar 2009 av Modeswitch Lenke til kommentar
BlueCreature Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 1) Noen som hvet om det fungerer å lage filmer med .gif bilder ? 2) Tar WMM å leser .mod filer [lyd og bilde] Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 1) Er vel berre å prøve det ... Skal eg tippe vil eg tru dei vert importert som stillbilete. 2) http://www.papajohn.org/MM2-Importing-Video-MOD.html Lenke til kommentar
Shadow2007 Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hei. Jeg satt noen timer i går og lekte meg med WMM. Ble godt fornøyd med resultatet og lagret "filmen" til videre bruk/redigering. Satt meg ned i dag, åpnet filen jeg lagret, men alt jeg gjorde var forsvunnnet. Savefilen ligger der med navn og alt, men lyd- og film-spor mangler. Hva skjedde? Lenke til kommentar
BlueCreature Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Kanskje du har slettet eller flyttet filene ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå