amorine2 Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Hei Er det noen av dere erfarne mobilbrukere som kan hjelpe meg i denne jungelen av ulike operatører og abonnementer!?? Har endelig bestemt meg å kjøpe E71 men greier ikke helt å finne ut hva som best vil lønne seg av abo. Jeg ringer en del, sikkert over 500 ringeminutter pr mnd, samt 300-400 sms pr. mnd. Ikke mange MMS men noen. Det blir nok litt datatrafikk fremover også, men ikke mye. Må se an bruken av den nye telefonen, men må ha den til å sjekke bl.a epost (regner med at dette er "datatrafikk"?) Vel, jeg hadde egentlig bestemt meg for Telenor FriHet, og telefon til kr. 2000. Ser nå at dette muligens blir veldig dyrt for meg....? Har sett på dette fra Chess eller dette fra Tele2. Jeg kan bruke både privat og bedriftsabo, helt avhengig av hva som vil lønne seg for meg (enkeltmannsforetak). Synes dette er veldig forvirrende, og håper derfor en av dere har litt peiling og kan hjelpe meg å bestemme... Lenke til kommentar
Patience Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Du burde vurdere å lukte litt på onecall.no :-) Lenke til kommentar
amorine2 Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Ja, jeg har vel faktisk vært inne og vurdert OneCall, Full pakke. Jeg så at Chess sitt abo er like gunstig, og jeg vurderte det dithen at Chess er en mer etablert og sikker operatør. Det er jo også Tele2, og E71 var jo veldig gunstig der med det bedriftsabonnementet.... Derfor endte jeg opp med disse to alternativene. Men One Call er absolutt med i vurderingen. Noen med erfaringer eller synspunkter? Lenke til kommentar
havardsa Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 I og med at du skal bruke noe datatraffikk så knuser jo onecall de andre operatørene på det. Lenke til kommentar
amorine2 Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Ja, jeg ser at i One Calls Full Pakke, følger det med 25 MB datatrafikk... Jeg har ingen erfaring på hvor mye som vanligvis går pr. mnd, så vil dette holde? Jeg kommer til å sjekke mail jevnlig med den nye telefonen, så det tar vel ikke altfor mye MB... eller? Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Dersom du berre lastar ned overskriftene kan eg tenkje meg at det går ca 3 kB kvar gong du sjekkar mail. Deretter kan du sjekke storleiken på kvar enkelt e-post, og velje om du skal laste ned med ein gong, eller vente til du kjem i nærleiken av ein PC. Ein e-post er på alt frå ca 3 kB for eit par linjer med tekst, til mange MB dersom den inneheld masse vedlegg, som f.eks. mp3 eller bilete. Dersom du aldri lastar ned store e-postar på telefonen er 25 MB meir enn nok. Dersom du ofte lastar ned e-postar med store vedlegg er 25 MB oppbrukt på eit blunk. Då treng du kanskje 200 MB i staden. Men dersom du er innom ein PC no og då er dette heilt unødvendig sløsing. Ein fordel med One Call er at data utover kvoten berre kostar 1 kr. per MB. Dessutan kan ein velje å abonnere på datapakkar, f.eks. 50 MB ekstra for 25 kr. ekstra/månaden. Då betalar du berre 50 øre/MB, dersom du greier å utnytte akkurat heile pakken då. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå