Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kompatibel forsterker og subwoofere?

Henr1xen

Anbefalte innlegg

Hei, etter tyveri av mitt forrige anlegg må jeg nå gå til anskaffelse av et nytt. Har sett meg litt om på forskjellige nettbutikker og vurderer nå følgende deler til anlegget:

1 stk Forsterker, Harman/Kardon

1 stk Ferdigbygget basskasse med 2stk RF 12" Subwoofere

Det jeg lurer på er om denne forsterkeren klarer å drive subbene på en grei måte, eller må jeg vurdere en annen forsterker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den basskassen hadde jeg i min gamle bil, en golf. Spiller syykt bra, jævlig med trøkk.

MEN, vet ikke om det bare er meg, men virka som jeg spilte løst bassrefleksene så det kom en stygg lyd når jeg spilte.

OG pass på at den kassen der er veldig stor, hadde problem å få den inn i min nye bil, en audi A4 B5..

Lenke til kommentar
Den basskassen hadde jeg i min gamle bil, en golf. Spiller syykt bra, jævlig med trøkk.

MEN, vet ikke om det bare er meg, men virka som jeg spilte løst bassrefleksene så det kom en stygg lyd når jeg spilte.

OG pass på at den kassen der er veldig stor, hadde problem å få den inn i min nye bil, en audi A4 B5..

Har hørt flere som har vært fornøyd med denne kassa. Har en Opel Vectra 94 modell så burde ikke ha noen problemer med å få den kassa inn bak :) Men tror du forsterkeren klarer å drive subbene på en grei måte?

Lenke til kommentar
Forsterkeren er bra den, men litt liten til den kassa... Kassa derimot, er ræva i forhold til mye annet, så der ville jeg valgt noe annet var jeg deg ;)

Joda, skjønte den er litt for liten men skal ikke ha anlegget til å spille sinnsykt høyt. Eneste ønske man har er å få mer trøkk ut av anlegget enn et standard anlegg kan levere. Men la oss si at jeg ville gå opp et hakk på forsterkeren, mange watt burde jeg satse på da på en monoblokk?

Angående kassa får man mange motstridende meninger, noe påstår den spiller bra mens andre sier den er dårlig. Koker det ned til smak og behag kanskje? :p

Lenke til kommentar

cossiemk1 har ikke peiling. Di elementa der spiller sykt fint, eneste minuset er kassa, som sakt, trur jeg spilte løst bassrefleksene. Men seff du finner helt sikkert noe annet som er bedre, men svært lite til samme prisen. Men vist du ikke vil ha trøkk i bilen, ville jeg heller ha gått for en 12" Ground Zero..

Lenke til kommentar
cossiemk1 har ikke peiling. Di elementa der spiller sykt fint, eneste minuset er kassa, som sakt, trur jeg spilte løst bassrefleksene. Men seff du finner helt sikkert noe annet som er bedre, men svært lite til samme prisen. Men vist du ikke vil ha trøkk i bilen, ville jeg heller ha gått for en 12" Ground Zero..

Hvor gammel er du?? Hvor mange forskjellige oppsett har du hørt??

Du snakker som du er 18år, og kun har hørt den ene kassa...

Selv har jeg drevet med bilstereo i 18år, og testet veldig mye forskjellig.

Du kan ikke sammenligne noe fra RF, med GZ, det er to forskjellige verdner...

Trådstarter: var jeg deg, så ville jeg kjøpt forsterkeren, eller en litt kraftigere til samme pris, og finni noen andre suber, som passer bedre til den forsterkeren. Du finner mye som spiller bedre en RF, også mye som er billigere ;)

Lenke til kommentar

Trådstarter: var jeg deg, så ville jeg kjøpt forsterkeren, eller en litt kraftigere til samme pris, og finni noen andre suber, som passer bedre til den forsterkeren. Du finner mye som spiller bedre en RF, også mye som er billigere ;)

Takk for tipset. Tror jeg skal prøve de nevnte komponentene, så eventuelt selge RF kassa og subbene dersom jeg er misfornøyd. Så også en del på dynabel sin boombox med 2x12" og en BF4501 forsterker tror jeg det var, så også meget lovende ut. Har nok å gjøre på jobben, så gidder ikke lage noe kasse selv. Lenge leve latskapen :D Neste steg blir vel å finne et brukbart komponent sett, men det spørs om det blir etter et nytt bilkjøp. Høytalerene som allerede står i bilen fungerer overraskende bra, men de er selvsagt ikke originale, men hadde nok fungert atskillig bedre med en egen forsterker til disse.

Noen som har testet Pioneer sin DEH-50UB CD Spiller?

Lenke til kommentar

Det er greit du har mer erfaring enn meg på dette. Eineste jeg reagerte på var at du sa kassa var "ræva", og det er den ikke. Seff, det er ikke det beste du kommer borti, men laaaangt ifra det værste også. Som sakt, så hadde jeg denne kassa, og det var i di dager jeg trodde det var kult at hele bagasjeromluka rista. Jeg selv var svært fornøgd med ossen den spilte, på både lyden og trøkket. Har hørt jækli mye forskjellig fra GZ, RF, Cadence, Polk, Pyle og mye annet netthandelen piss. Og som eg nevnte, ville han ikke ha det store trøkket i bilen, mer fin bass, ambefalte jeg heller en 12" GZ..

Lenke til kommentar

Vi får se hvordan det blir når anlegget er montert. Går å venter på at delene skal bli sendt fra Trondheim og nordover, men forsendelsen er forsinket pga at jeg ikke leste at pga av vekten til kassa er for høy kan den ikke sendes med vanlig post. Derfor måtte jeg oppgi jobbadressa slik at de får sendt det med en annen transportør! Forhåpentligvis er det i boks til imorgen slik at de får sendt det nordover :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er greit du har mer erfaring enn meg på dette. Eineste jeg reagerte på var at du sa kassa var "ræva", og det er den ikke. Seff, det er ikke det beste du kommer borti, men laaaangt ifra det værste også. Som sakt, så hadde jeg denne kassa, og det var i di dager jeg trodde det var kult at hele bagasjeromluka rista. Jeg selv var svært fornøgd med ossen den spilte, på både lyden og trøkket. Har hørt jækli mye forskjellig fra GZ, RF, Cadence, Polk, Pyle og mye annet netthandelen piss. Og som eg nevnte, ville han ikke ha det store trøkket i bilen, mer fin bass, ambefalte jeg heller en 12" GZ..

Ok, men da er vi jo nesten enige da... det finnes selvfølgelig masse som spiller mye dårligere enn den kassa ja, men jeg personlig synes ikke den kassa er verdt pengene, det er det for dårlig lyd til...

Og når det gjelder GZ, så synes jeg de spiller mye bedre, og med minst like mye trøkk.... Går man derimot over på focal eller seas feks, så er man over på hi-fi suber, og det er mere der jeg er ;)

Lenke til kommentar

Ok. Bare en liten missforståelse da :)

Ja jeg skal ha GZ sub nå.. Resten av bilen består av Focal kitsett framme, og 6.5" hattehylle. Og 1 Cadence forsterker, 4 kanals :) Og seff en DVD spiller fra Kenwood, kvt-729 elns :)

Jeg er sååå fornøgd :D

Lenke til kommentar

Japp, tror det blir focal frontsett på meg også etterhvert, men monteringen som må gjøres for å få det ordentlig pent er det rett å slett ikke verdt i den nåværende bilen. Det får heller bli når investeringen i ny bil kommer!

Men tusen takk for all respons, forslag og vurderinger, er utrolig greit å få hos folk med mer erfaring enn en selv har :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...