Keiseren av Grønland Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Foreldrene mine driver å rydder i huset, og skal kvitte seg med masse rart. Faren min fant fram et gammelt Yashica GT Electro 35 kamera fra japan. Med 45mm objektiv på 1.7 blender. Det skrus inn i en skinntaske, og det følger med en ekstern Phillips blitz. Navnet på objektivet sier Yashica Japan Color-Yashinon DX Vi hadde egentlig tenkt til å gi det til frelsesarmeen, men hvis det er noen samlere som bruker penger på sånt skulle jeg gjerne visst det. Endret 15. februar 2009 av Ramius Lenke til kommentar
kaian Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Jeg kjenner det ikke, men wikipedia-artikkelen virker lovende, og Ken Rockwell's omtale løfter det inntrykket videre. Pengeverdien på fra 5 - 50 dollar er nok langt mindre enn bruksverdien, som kan være enorm med et så morsomt kamera. Kjøp batterier og film og fyr løs :o) Edit: legg merke til f.eks. det poenget til Rockwell om IR-foto. Et synlig-lys-filter som gjør et speilrefleks ubrukelig fungerer helt fint på dette, og da får du helt håndterbare lukkertider, med kun infrarødt lys... Endret 15. februar 2009 av kaian Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Neitakk, ingen film her i gården. Når jeg tenker meg om så er det kanskje ikke speilrefleks det er, men et urgammelt kompaktkamera. Ser ikke ut til at objektivet er avtagbart, og jeg kan heller ikke se noe speil. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Neitakk, ingen film her i gården. Når jeg tenker meg om så er det kanskje ikke speilrefleks det er, men et urgammelt kompaktkamera. Ser ikke ut til at objektivet er avtagbart, og jeg kan heller ikke se noe speil. Nei, det stemmer. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Hvis det er i god stand så tror jeg du kan selge det til samlere. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Ikke noe galt nei. Kan ikke si at det har noe slitasje i det hele tatt. Det har jo tross vært inni den skinntaska hele tiden. Den ser slitt ut, men selve kameraet har jo da holdt seg takket være den. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Legg det på finn.no til en femhundrings eller noe sånn... du kan jo sjekke hva det går for på ebay.com (og multiplisere dollars med 10 eller litt mer?) Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Ja virker sånn, sjekka prisene på Ebay og 500 kroner virker riktig. Fant nettopp bruksanvisningen også. Det hele pakken inkluderer: -Kameraet -Manualen -Skinntaske -Phillips blitz Og med på kjøpet følger en kamerabag fra 80-tallet Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Lekkert kamera! Synd det ikke også er mulig å bruke det helt manuelt. -Da kunne jeg vært interessert. Du skal ikke kimse av film. -Det er moro det og. Prøv markedsplassen på foto.no. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 En av grunnene til at jeg begynte med foto var nettopp det at man ikke trenger å bruke film. Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Konge! Selv begynte jeg med badminton fordi der trenger man heller ikke bruke film! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå