arnizzz Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Jeg må sette opp et trådløst nettverk for noen håndholdte enheter vi trenger. Vanligvis hadde jeg bare brukt broadcom baserte APer med DD-WRT og satt SSID, kanal og WPA2-passord til å være like. Men jeg synes det er så pes å håndtere når man kommer over et gitt antall APer. Pluss at hardwaren har en tendens til å være litt ustabil. Noen som har noen anbefalte kontrollere og AP? Jeg har aldri sett på noe sånn før så at det er enkelt å sette opp er en fordel! Pris og enkelhet er nøkkelord. Blir vel snakk om 4-5 APer. Lenke til kommentar
ior Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Jag hade föreslått en Cisco WLC2106 (tar upp till 6 APs) med t.e.x Cisco Aironet 1131 accesspunkter. Priset för 1 kontroller och 5 accesspunkter blir cirka 30.000kr. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Det var nok litt mer enn hva jeg hadde sett for meg. Får høre hva de med pengene sier. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Kan varmt anbefale Meru Networks som alternativ til Cisco på trådløst. Ta kontakt med DataEquipment for priser og info. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Motorola WS2000 med AP300 er et godt valg for deg. Blir på rundt 18000,- totalt for en WS2000 (WLAN controller) og fem AP300 (aksesspunkt). Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Noen andre som har erfaringer med motorola? Ser ut som MI83 kun poster om Motorola på forumet. No offence! Tyldum. Meru networks så interessant ut. Men så ut til å være enda dyrere enn Cisco. Takk for forslaget iallefall Endret 16. februar 2009 av arnizzz Lenke til kommentar
ior Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Har satt upp och felsökt på ett par Motorola (Symbol) lösningar, jag var inte imponerad och kommer inte göra det igen... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Har satt upp och felsökt på ett par Motorola (Symbol) lösningar, jag var inte imponerad och kommer inte göra det igen... Funker bra i Norge :!: *spøk* Så synd du har hatt problemer. Kanskje du ikke hadde god nok kunnskap om Motorolaproduktene før du kom med konklusjonen din? Jeg kunne jo like så godt sagt det samme om Cisco eller lignende. Jeg har satt opp _mange_ WLAN med Motorolas produkter og er veldig fornøyde med dem. De er også billigere enn de andre hovedkonkurrentene ser jeg. Lenke til kommentar
ior Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Så synd du har hatt problemer. Kanskje du ikke hadde god nok kunnskap om Motorolaproduktene før du kom med konklusjonen din? Kanske, kanske inte, Symbol var iallafall involverade problemet blev tillslut löst (var inte konfigurationsfel) men min mening förblir. Lenke til kommentar
rmon Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg må sette opp et trådløst nettverk for noen håndholdte enheter vi trenger. Vanligvis hadde jeg bare brukt broadcom baserte APer med DD-WRT og satt SSID, kanal og WPA2-passord til å være like. Men jeg synes det er så pes å håndtere når man kommer over et gitt antall APer. Pluss at hardwaren har en tendens til å være litt ustabil. Noen som har noen anbefalte kontrollere og AP? Jeg har aldri sett på noe sånn før så at det er enkelt å sette opp er en fordel! Pris og enkelhet er nøkkelord. Blir vel snakk om 4-5 APer. Sjekk tråden min her, det gjelder 3Com da men sjekk prisen! Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Litt overkill kontroller for min del Fant du ut noe om firmware? Bruke de på cisco-kontrolleren f.eks:) Lenke til kommentar
halex Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 HP ProCurve sitt nyoppkjøpte Colubris-produkt. Kontrolle og 5 AP burde du få for rundt 20000,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå