Gå til innhold

Kommentar: Hvor går veien videre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lite dere vet om E.T. til Atari 2600. Det var et av de første spillene med et mål, de aller fleste spillene da var jo bare om å få poeng til man døde. Det solgte også ganske bra, 1.5 millioner eksemplarer og inspirerte nok spill som The Legend of Zelda (overhead, man må lete etter ting osv), men siden Atari 2600 hadde så svak hard ware kunne ikke det være så komplisert.

E.T. var på mange måter forut for sin tid, kanskje litt for mye ;)

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til nye ideer, sjel og personlighet blir viktigere enn penger. Se på HL2, gode spill, med masse sjel. Ikke perfekt, men et steg i rett rettning. NFS døde for meg rundt om Underground II. Drift i Underground I var faktisk litt gøy, men jeg savner kjøregleden fra NFS III HP.

Lenke til kommentar
Lite dere vet om E.T. til Atari 2600. Det var et av de første spillene med et mål, de aller fleste spillene da var jo bare om å få poeng til man døde. Det solgte også ganske bra, 1.5 millioner eksemplarer og inspirerte nok spill som The Legend of Zelda (overhead, man må lete etter ting osv), men siden Atari 2600 hadde så svak hard ware kunne ikke det være så komplisert.

E.T. var på mange måter forut for sin tid, kanskje litt for mye ;)

Salgstall skal vel kanskje ikke dras frem som noen målestokk på gode spill. Bare se på hva som selger på Wii! :) Uansett, så var poenget at i forhold til salgsprognosene til Atari, så var det en katastrofe! Hadde det ikke het E.T, så hadde det sett enda værre ut..

Når man ser hva Sierra fikk til med King's Quest et snaut år senere, så kan det diskuteres hvor langt ET var fremut for sin tid. Når det i tillegg figurerer på de fleste lister over de verste spillene noensinne, så blir det vanskelig å si noe pent om det.

Lenke til kommentar

Sierra eier. Eller eide. Synd Ken og Roberta solgte sitt livsverk. Jeg lurer på hvordan det går med bl.a. Roger, Larry, Sonny og prinsen av Shapeir.

Nicely done Simen, bra med noe annet enn copy+paste artikler. Om ikke annet så slipper nytt talent til som følge av Tek-Gamer skilsmissen :)

Lenke til kommentar

"Jeg vil leve i en perfekt verden hvor alle lager spill som de elsker, og hvor alle programmererne klemmer hverandre når de går for dagen. En verden hvor profitt aldri overskygger kvalitet, integritet og mest av alt sjel! En verden hvor gamere som meg selv, med lidenskap og respekt for mediet alltid har noe spennende og nytt i vente!"

Hehe, du kan drømme... :)

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar
Tiden vil vise hvordan det går, og det er vi som er med å skaper den. Flott artikkel, Tek's nye spillside sin første kvalitetsartikkel imo! ;)

Stå på, så blir kanskje dette også en bra spillside?

Vi har uten tvil noen skikkelige fjell av noen sko å fylle, men det gjør det etter min mening desto mer interessant. Saker og ting går naturligvis litt sakte nå i begynnelsen, da sidens viktigste ressurser, skribentene, enda ikke er helt på plass. Og så vil det antagelig litt smøring til etter det igjen..

Litt OT, men dette er ikke siste gangen du kommer til å lese gode artikler på denne siden! Stick around!:)

Lenke til kommentar
"Jeg vil leve i en perfekt verden hvor alle lager spill som de elsker, og hvor alle programmererne klemmer hverandre når de går for dagen. En verden hvor profitt aldri overskygger kvalitet, integritet og mest av alt sjel! En verden hvor gamere som meg selv, med lidenskap og respekt for mediet alltid har noe spennende og nytt i vente!"

Hehe, du kan drømme... :)

Han drømmer...

Det hadde vert nice da

Lenke til kommentar

La de store selskapee holde på og spise hverandre opp. Det blir ferre og ferre block-buster spill og til slutt vil det stilne. Da vil innovasjonen titte frem fra ruinene og syklusen kan begynne på nytt.

I mellomtiden kan vi kose oss med indie spillmarkedet. Det baserer seg på innovasjon og godt håndverk fremfor gigant budsjetter og feig satsing.

Alt går i sykluser. Jeg bekymrer meg ikke. ;)

*redigerings*

Fjernet et overflødig ord

Endret av ZiggyStardust
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

De Gode trygge spillene er best... som GTA, Total War, Halo, Gears, Mass Effect, The Sims, Spore, Battlefield, Sins of a solar Empire, C&C, CoH, Fifa osv. de fleste av disse spillene er over floppe grensen og det er bra.

Lei av inovativt møl, tror ikke Mirrors Edge kommer til å gi like god profitt som Cod4 eller cod waw, fordi det er ennå ett ungt konnsept.

Lenke til kommentar
Lei av inovativt møl, tror ikke Mirrors Edge kommer til å gi like god profitt som Cod4 eller cod waw, fordi det er ennå ett ungt konnsept.

selvfølgelig gir ikke Mirrors edge like god profitt.. men skal utvikerne som ikke har andre franchises å melke bare legge seg ned og dø? Jeg synest det er kjempebra at noen våger å trø opp nye stier :)

Innovativt møl? har du prøvd Braid eller World of Goo? eller Portal?

Slike spill gir hvertfall meg god avveksling til de innarbeidede titlene.. Selvsagt blir mange forsøk på innovasjon bare møl, alt kan ikke bli til gull..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
De Gode trygge spillene er best... som GTA, Total War, Halo, Gears, Mass Effect, The Sims, Spore, Battlefield, Sins of a solar Empire, C&C, CoH, Fifa osv. de fleste av disse spillene er over floppe grensen og det er bra.

Problemet med denne tankegangen er at hvis alle utviklere hadde tenkt slik, så hadde vi fremdeles spilt Pac-man hele gjengen, og C&C blant annet hadde ikke hatt Dune å kopiere!

Kaller du Spore et trygt spill?!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...