Ceburger Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Nei, det er jo litt av det som er poenget, hva er vitsen med å erstatte et dyr med et annet, når det etter all sannsynelighet ikke lønner seg det grann? Hvorfor er det slik at bare fordi vi kan, så skal vi? Det er ikke det at vi skal, vi diskuterer vel heller om vi kan. Er det noe som er i veien for at vi teoretisk skulle kunne spise hund dersom noen f eks en resturant hadde lyst å servere det og fant en oppdretsmann som var villig til å supplere kjøttet på en lovlig måte Da er svaret mit nei, det er ikke noe i veien for det men noen mener det er etisk feil å spise menneskets beste venn. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Men jeg ser da igjen ikke hvorfor vi skulle ha gjort det? Forøvrig stiller jeg meg negativ til bruken av hund/katt som matvarer pga allerede nevnte grunn. Og ja, jeg skiller (naivt ?) storfe/svin etisk fra hund og katt. Muligens pga det forholdet mennesket har hatt til disse dyrene opp gjennom tiden. Ang. debatten om det asiatiske markedet: I utgangspunktet så er jeg ikke mostander av dette, da dette har pågått såpass lenge at det blir som hinduer som kritiserer oss for okseslakt. Problemet er måten mye av oppdretten og slakten foregår på. Dyrerettigheter er så godt som ikke-eksisterende og i tillegg (rett meg om jeg tar feil, men jeg er rimelig sikker) mener asiatene att de stoffene dyrene slipper ut når de blir pint og skremt lager ekstra godt kjøtt, noe som for meg er absurd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå