Gå til innhold

Galt å spise hund?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvis dyra lever for jævlige liv og blir fora opp på uøkologisk fór som er skapt spesielt for at dyra skal vokse så fort som mulig, så smaker generelt kjøttet dårligere og næringsverdien synker ganske mye.

dessuten kaster vi store mengder kjøtt også. jævla forbrukersamfunn.

Bare å boikotte hvis du vil, det. :)

Lenke til kommentar
Det er ulovlig etter Norsk lov å spise hund og katt.

Hææ tuller du ? Det må i så tilfelle være den latterligste loven jeg noen gang har hørt. Greit nok at det kan være uvanlig og/eller litt tabu å spise det, men at det faktisk er en lov om det er i mine øyne patetisk.

Kan vi ikke bare godta det faktumet at vi er en kjøttetende organisme. Så holder vi standaren Menneser over dyr(uavhengig av artsnavn) på næringskeden ?

Loven er der fordi det var en gjeng utenlandske mennesker som kidnappet andres husdyr, slaktet, og spiste dem.

Loven sier at det ikke er lov å spise husdyr, men at ville katter og hunder er fullt lovlig.

Du mener kjæledyr ? Alle kuene jeg spiser er husdyr. Ikke lov å spise kjæledyr. Ja men da gir det plutselig mer mening. Er helt enig at en går ikke rundt å spiser andre sine dyr. Det er jo krenkelse av eiendomsrett i seg selv.

Det hørtes først ut som det var det at dyret var av arten hund eller katt som gjorde en ernæringsprosess ulovlig, det hadde nemlig vært helt latterlig.

Kjæledyr, ja.

Blander av og til de to sammen :p

Lenke til kommentar
Det har ikke bare med hva dem spiser, men hvordan dyrene dør.

Hunder i kina blir stappet inn i et lite bur sammen med et halvt dusin andre før de senkes LEVENDE ned i kokende vann.

Meget dristig påstand å komme med uten kilde?

Jeg vet for a fact båda at det ikke er den vanlige måten, og at det ikke er vanlig med hundekjøtt i det hele tatt i kina. Kun i få deler av landet.

Dessuten, levende koking gjør vi da med alt av skalldyr.

BTW er jo Roald Amundsen en berømt hundespiser, og både katt og hund spises i Sveits. http://www.jphpk.gov.my/English/Jan04%2014B.htm

Endret av toth
Lenke til kommentar
Det har ikke bare med hva dem spiser, men hvordan dyrene dør.

Hunder i kina blir stappet inn i et lite bur sammen med et halvt dusin andre før de senkes LEVENDE ned i kokende vann.

Meget dristig påstand å komme med uten kilde?

Jeg vet for a fact båda at det ikke er den vanlige måten, og at det ikke er vanlig med hundekjøtt i det hele tatt i kina. Kun i få deler av landet.

Dessuten, levende koking gjør vi da med alt av skalldyr.

BTW er jo Roald Amundsen en berømt hundespiser.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=503143

** Dusinvis med hunder i små bur som venter på å avlises for å spises.

** Hunder som slås i hjel med klubber og kniver.

** Dyr som lider i flere minutter før de dør, kokes og flås.

** Hunder som blir løftet ut av sine bur med metallstenger.

** Dyr som transporteres i trange og varme forhold i to dager - uten mat og drikke.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Bør nevnes at dette skjer i en meget begrenset del av Kina;

I live in China and most Chinese are disgusted by this. For some reason these Guongdong people just eat anything! There is a phrase popular in China:

In Guongdong they eat anything with legs, except a table, anything that flies, except a plane and anything that swims, except a submarine.

Lenke til kommentar

Jeg har også vært i kina, i bejing, de spiser mye rart der, som grilla skorpioner, pizza med majones i stede for ost, slanger(spiste det der) skilpadder osv.

Slanger var ikke noe vanlig, vi brukte en hel kveld på å finne en resturang som solgte det, har fremdeles dårlig samvitighet av det, da de dreper slanget ETTER du har bestillt det, altås du er direkte årsak til at dyret dør, hadde ikke jeg bestillt det der og da ville ikke slanget død.

Det var også EN resturang i bejing som solgte hundekjøtt, men der ble de slaget på noe mer human måte,

Lenke til kommentar
har fremdeles dårlig samvitighet av det, da de dreper slanget ETTER du har bestillt det, altås du er direkte årsak til at dyret dør, hadde ikke jeg bestillt det der og

Eh.. Du forstår at slangen hadde dødd uansett? Hadde du ikke bestilt den, hadde noen andre gjort det. Den blir ikke satt fri igjen, liksom.

Hva med når du fisker og jakter? Da er du minst like direkte årsak.

Ingen vits å lure deg selv, du er direkte årsak til at dyr blir drept hver eneste gang du spiser kjøtt.

Lenke til kommentar
har fremdeles dårlig samvitighet av det, da de dreper slanget ETTER du har bestillt det, altås du er direkte årsak til at dyret dør, hadde ikke jeg bestillt det der og

Eh.. Du forstår at slangen hadde dødd uansett? Hadde du ikke bestilt den, hadde noen andre gjort det. Den blir ikke satt fri igjen, liksom.

Ingen vits å lure deg selv, du er direkte årsak til at dyr blir drept hver eneste gang du spiser kjøtt.

Jeg verken jakter eller fisker, da jeg aldri kan drepe dyr som det, jeg dreper insekter men det er det.

Syns også det er helt feil å drepe ville dyr. vi har mer enn nok mat fra slakteren, det er ingen grunn til å dra ut i skogen å skyte ville dyr

Lenke til kommentar
Det er en grunn til å drepe ville dyr. feks for å holde bestanden i sjakk.

Jeg har skutt bjørn, fikk litt dårlig samvittighet men det må gjøres. (dette var i canada)

ikke viss man ikke fucker med naturen, en ting er å skyte bjørner som er fare for mennesker, ellers er det ingen god grunn til å gjøre det, har man den riktige bestanden av andre dyr ender det altid med at regnestykker går i 0.

Lenke til kommentar

Jeg verken jakter eller fisker, da jeg aldri kan drepe dyr som det, jeg dreper insekter men det er det.

Syns også det er helt feil å drepe ville dyr. vi har mer enn nok mat fra slakteren, det er ingen grunn til å dra ut i skogen å skyte ville dyr

Dette blir jo helt O.T i forhold til emnet men likevel:

Så dyrene fra slakteren er helt greit? Noen gang tenkt på hva slags liv disse dyrene som kun fødes for at du og jeg skal kunne hente kjøttet vi spiser så enkelt hos slakteren lever, kontra de dyrene som lever vilt ute i naturen? Vil nok påstå at et vilt dyr som blir jaktet på har en mye større sjanse for å slippe unna "jegeren" en det et "oppdrettsdyr" har... Den eneste grunnen til at de lever er for at vi skal få mat og mange av de lever et nokså kummerlig og stresset liv også den tiden de lever. Skulle jeg velge ville jeg nok heller foretrukke å vært et vilt dyr ja.. til tross for jakta.

Lenke til kommentar

Det er forskjell, dyr som er i oppdrett for å spise er ikke en del av den naturlige syklus, \de er der ene og elene for mat og tekstiler til oss, man kan diksutere moralen i oppdrett av dyr, og jeg mener at vi bør finne bedre måter å slakte dyrene på, men det er fremdeles ikke en del av naturen, vi har ikke noe å gjøre med å dra ut der å drepe masse dyr. vil man oppleve naturen kan man gå å prøve å se dyrene men ingen grunn til å drepe dem

Lenke til kommentar

Hva skal du bruke "gun"en(gunfreak) din til da..?

Som det er nevnt, bestander må reguleres. Vi har allerede begynt med det, for mange tusen år siden. Og da er det ingen vei tilbake.

Du er ikke så nyansert at det gjør noe. Ikke spise kjæledyr(som definitivt er oppdrett), dårlig samvittighet av hummer, kan fint spise oppdrettshjort, men ikke villhjort.

Det henger ikke helt sammen, og du virker mer styrt av følelser enn fakta og moral i denne debatten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...