thai-mat Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 de senkes LEVENDE ned i kokende vann. Da dør de vel momentant? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Det er ulovlig etter Norsk lov å spise hund og katt. Og? Norges lover gjelder ikke i Kina. Jeg ville ikke hatt noen problemer med å avlive dyret jeg skulle spise, selv ikke Fido. Forresten så lager man fluelarveburger i Mexico, en kan synes slike ting er kvalmt. Meste av motforestillinger og kvalmhetsfølelse sitter mellom ørene og har lite med smaken å gjøre. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 vil nok prøve hund og/eller katt så fort jeg får sjansen. er ikke noe annerledes enn å spise gris, mener da jeg. dessuten spiser jeg kaniner i hytt og pine. NAM! Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 de senkes LEVENDE ned i kokende vann. Da dør de vel momentant? Det er grunnen til at man senker hummer ned i vannet med hodet først i alle fall Lenke til kommentar
granny Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Det som kanskje er tingen her er at det er vel ikke mange kjøttetende dyr vi faktisk spiser? Vi spiser jo ikke rev eller andre rovdyr heller? Er klar over at griser faktisk er altetende, men det er ikke vanlig å fore de med kjøtt så vidt jeg vet? Kunne vel ikke tenke meg å spise mine egne bikkjer uansett, like lite som jeg kunne tenke meg å spise min kosegris eller kosekanin om jeg hadde hatt noen... Men har hatt "utekaniner" som jeg har stelt godt med daglig og som likvel har smakt godt... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 de senkes LEVENDE ned i kokende vann. Da dør de vel momentant? Nei tviler, det er ingen fysiske grunner til å tro at å bli senket ned i 100graders vann dreper deg monemntant, hverken for hummere eller hunder. Det blir det samme som å si at folk som får helt kokende vann over seg dør monmentant, det gjør de ikke det blir forbrent som faen og får store stykke sår og arr, men de dør ikke Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Nei ikke galt å spise hund. Jeg har aldri smakt det selv fordi ingen resturanter jeg har vært på har servert det, men kunne godt tenke meg å spise det. Grunnen til at det er tabu å spise hund er fordi når mennesket møtte hunden for første gang viste det seg at hunden var mer nyttig i livet. Som jakthunder i steinalderen. Derfor spiste ikke mennesker hunder når de var langt mer nyttige som temmet. Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Det er ulovlig etter Norsk lov å spise hund og katt. Hææ tuller du ? Det må i så tilfelle være den latterligste loven jeg noen gang har hørt. Greit nok at det kan være uvanlig og/eller litt tabu å spise det, men at det faktisk er en lov om det er i mine øyne patetisk. Kan vi ikke bare godta det faktumet at vi er en kjøttetende organisme. Så holder vi standaren Menneser over dyr(uavhengig av artsnavn) på næringskeden ? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Det er jo ulovlig i de fleste europeiske land å spise hund og kat, i usa er det også ulovlig i mange stater å spise hest. Jeg vet om flere amerikanere som har kastet opp etter å ha spist heste pølse i norge Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 hvorfor i all verden er det ulovlig? Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) de senkes LEVENDE ned i kokende vann. Da dør de vel momentant? Nei tviler, det er ingen fysiske grunner til å tro at å bli senket ned i 100graders vann dreper deg monemntant, hverken for hummere eller hunder. Det blir det samme som å si at folk som får helt kokende vann over seg dør monmentant, det gjør de ikke det blir forbrent som faen og får store stykke sår og arr, men de dør ikke Forskjell på å få det helt over seg, og å få det rundt seg på alle kanter. Grunnen til at det er ulovlig, er vel at det kan virke støtende på mange. Hvis det viser seg at det er ulovlig, må gruppa "Nei til forbud mot hundespising i Norge" opprettes. Endret 15. februar 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
MasterOfColours Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Det er ulovlig etter Norsk lov å spise hund og katt. Hææ tuller du ? Det må i så tilfelle være den latterligste loven jeg noen gang har hørt. Greit nok at det kan være uvanlig og/eller litt tabu å spise det, men at det faktisk er en lov om det er i mine øyne patetisk. Kan vi ikke bare godta det faktumet at vi er en kjøttetende organisme. Så holder vi standaren Menneser over dyr(uavhengig av artsnavn) på næringskeden ? Loven er der fordi det var en gjeng utenlandske mennesker som kidnappet andres husdyr, slaktet, og spiste dem. Loven sier at det ikke er lov å spise husdyr, men at ville katter og hunder er fullt lovlig. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Det har ikke bare med hva dem spiser, men hvordan dyrene dør. Hunder i kina blir stappet inn i et lite bur sammen med et halvt dusin andre før de senkes LEVENDE ned i kokende vann. Hvaler blir drept ved at man skyter masse store harpuner inn i dem, det finnes ingen human måte å avlive så store dyr. Kinserne er mestere til å pine dyrene før de avliver dem, avskylig! Personlig har jeg ikke noen regler om hvilket kjøtt jeg kan eller ikke kan spise. Jeg synes det ikke er galt at man spiser hund så lenge avlivingen skjer på en human måte, og dyret ikke blir pint mens det lever. Svartpølse fra hesten spiser jeg ofte og det får man også kjøpt i de fleste butikkene. Nam! Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Jeg vet om flere amerikanere som har kastet opp etter å ha spist heste pølse i norge Det tror jeg er i hodet hos de aller fleste. Tror ikke det at de ikke liker smaken av hest men at de av psykologiske årsaker vemmes av tanken. For meg er det ubegripelig at folk skiller mellom hest, ku, hund, katt, gris, kanin osv osv. Har selv blitt "kritisert" av en veninne fordi jeg har spist kanin, "hvordan kan du spise det som er kjæledyrene våre?" Når dyr som er "søte" skal slippe unna mens "stygge" dyr skal kunne spises syntes jeg det synet blir litt vel "spesielt". Egentlig så prøver jeg å aksepere og respektere alles syn på de fleste ting, kall meg gjerne trangsynt i dette tilfelle men her går altså grensen for hva jeg kan fatte og begripe. For meg er det menneker som står øverst på næringskjeden og jeg kan spise alt annet av organismer enn mennesker, det vil si alt som er under meg på næringskjeden, men velger vekk det som enten er giftig eller dårlig smak Endret 15. februar 2009 av Ceburger Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Spiser gjerne hund jeg, såfremt det smaker godt, da. Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Det er ulovlig etter Norsk lov å spise hund og katt. Hææ tuller du ? Det må i så tilfelle være den latterligste loven jeg noen gang har hørt. Greit nok at det kan være uvanlig og/eller litt tabu å spise det, men at det faktisk er en lov om det er i mine øyne patetisk. Kan vi ikke bare godta det faktumet at vi er en kjøttetende organisme. Så holder vi standaren Menneser over dyr(uavhengig av artsnavn) på næringskeden ? Loven er der fordi det var en gjeng utenlandske mennesker som kidnappet andres husdyr, slaktet, og spiste dem. Loven sier at det ikke er lov å spise husdyr, men at ville katter og hunder er fullt lovlig. Du mener kjæledyr ? Alle kuene jeg spiser er husdyr. Ikke lov å spise kjæledyr. Ja men da gir det plutselig mer mening. Er helt enig at en går ikke rundt å spiser andre sine dyr. Det er jo krenkelse av eiendomsrett i seg selv. Det hørtes først ut som det var det at dyret var av arten hund eller katt som gjorde en ernæringsprosess ulovlig, det hadde nemlig vært helt latterlig. Endret 15. februar 2009 av Ceburger Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Ceburger: Loven kom nok ikke av den grunn nei, men tilberedning og spising av hund og katt er ulovlig i Norge. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 senkes ned i kokende vann. brutalt. jeg skal ikke spise hund når jeg kommer til kina dersom det er den metoden de slakter bikkjene på. nå er jo som regel all masseproduksjon av kjøtt fullstendig avskylig uansett. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Samme det, kjøtt er digg. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 hvis dyra lever for jævlige liv og blir fora opp på uøkologisk fór som er skapt spesielt for at dyra skal vokse så fort som mulig, så smaker generelt kjøttet dårligere og næringsverdien synker ganske mye. dessuten kaster vi store mengder kjøtt også. jævla forbrukersamfunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå