Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst]Nytt kabinett Kjølig

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha ett nytt kabinett til en gaming pc som jeg skal kjøpe rundt mai(komf gave. :D :D )

Så da lurte jeg på om noen viste om ett veldig kjølig kabinett med god plass:)

Vet ikke helt så mye om kabinetter men eneste jeg er ute etter er et kabinett med God plass, Bra kjøling(Går det ann og ha både vannkjøling og Viftekjøliing?), Masse plass, skal kanskje ha noe lys der men ikke får mye og glass dør

Prisen er ikke så viktig så lenge jeg får noe som har nesten alt;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange gode forslag her :thumbup:

Personlig så har jeg mange ganger lurt på å kjøpe dette kabinettet:

Thermaltake Xaser Tsunami VA3000BWA (PS.no)

post-185148-1234898162_thumb.jpg

Men for min del så fallt valget tilslutt på:

Sunbeam Miditower, Acryl, Sort (Microplex.no)

post-185148-1234898311.jpg

Dette kabinettet er veldig enkelt "stock" Men gir store muligheter for modding. (Hele kabinettet er av acryl) Veldig lett å borre og skjære i. Plass til 5 stk 8cm vifter. Putt inn en vifte kontroller i front. Sett inn noen feite vifter/vifte griller. Ta med side panelet på en byggevare foretning og få skjært en ny i sota acryl. Og vips så har du ett kabinett som er lekkert og ikke alle har makent til... men dette kabinettet passer dog best til de uten 10 tommeltotter. Komer flat pakket. Og er ikke fint før man har stæsjet det litt. Egner seg heller ikke om du reiser mye på lan. For skruene har en tendens til å løsne om man frakter det mye. (Løste dette ved å bruke locktight) Det er heller ikke spesiellt egnet om du bygger om pc`n hele tiden. Pga litt kronglete montering.

Her ser du mitt resultat så langt:

post-185148-1234899204_thumb.jpgpost-185148-1234899229_thumb.jpg

Skal sette inn sota side panel så fort jeg får tak i de "rette" invendige komponentene.

Lykke til!

:innocent:

Lenke til kommentar
Jeg har bare hørt skjitsnakk om Thermatake til nå, så inntill videre så holder jeg meg unna dem :)

Jeg ville uansett gått for Lian Li eller Antec når det kommer til kasse. Cooler master har vel og noen tøffe, men har ikke erfaring med dem :)

Oi, det var jeg ikke klar over. :ohmy: Har ikke prøvd Thermathake selv, bare liker designet. :whistle: (Til tross for at jeg bygger ca 20-25 pc`r i året) Men Lian Li og Antec er altid sikre vinnere! De har gjennomført god kvalitet. :thumbup: Ellers så kan jeg også anbefale kabinetter fra Chieftec. Spesielt for de som bygger sin første pc. De er rimelige. Enkle å bygge i. og man kan få kjøpt en del ferdig mods til dem. (Siderute, føtter med lys, hjul osv) Men de er vel ikke de som har det peneste "stock" designet. Ett annet pluss med Chieftec er at de er gjennomført solide. På minus siden så må jeg nevne at Chieftec desverre er forholdsvis tunge. Pga matrial valg og solid konstruksjon. Men styr unna billig merker med mye bling! Ikke noe er mere irriterende enn en pc som høres ut som en flymotor når man sitter å konsentrerer seg i ett spill. :wallbash: Jeg valgte acryl kabinett fordi det er ett dødt matriale. Og ikke lager vibrasjons ressonaser. Og fordi acryl er lett å skjære og borre i. Valg av kabinett er en personlig ting. Men gå for ett annerkjent merke.

Lenke til kommentar

Har heller ingen erfaring med TT, men har ikke hørt særlig mye bra om dem, så holder meg unna.

Apropos ferdig-modder.. ett ord: Nei

Hele poenget med modding er å gjøre det selv, mener jeg :ninja:

Men som du sier, en personlig ting og mye smak og behag.

La oss i det minste få vite hva du går for til slutt :D

Lenke til kommentar
Har heller ingen erfaring med TT, men har ikke hørt særlig mye bra om dem, så holder meg unna.

Apropos ferdig-modder.. ett ord: Nei

Hele poenget med modding er å gjøre det selv, mener jeg :ninja:

Men som du sier, en personlig ting og mye smak og behag.

La oss i det minste få vite hva du går for til slutt :D

Vel det er 3 former for mods...

*Ferdig mods. - Alt ferdig bolt on fra produsent.

*Forbedrigs mods. - Modifikasjoner av ferdig utstyr.

*Build from scratch mods. - Lage allt selv.

Selv så liker jeg best forbedrings modding. Akkurat nå så driver jeg å lager kabel fester og ekstra hd feste for SSD disker bak vifte kontrolleren. Skjæres i acryl. Tenker også på å gjøre viften i toppen vann sikker. (Fikk ideen fra en campingvogn ventil) Har også planer om å frese nye fronter til cd drev og vifte kontroller. For å matche farger. Liker best mods som man faktisk må lure på om er orginale eller ikke. Kommer til å legge ut bilder og litt info når prosjektet er ferdig. Mitt første mod var en 486 DXII Mp3 pc med vu meter, diverse knapper og volum kontroll i front. (Mange år siden) ;)

Men siden han som her spørr er konfermant til våren regner jeg med at dette er ett av hans første pc bygg. Lønner seg da å begyne i det små med ferdig mods. (Bolt on) Greit å vite litt om hvordan ett kabinett er bygd opp før man begyner å skjære i det. Har lett for å bli mye penger ut av vinduet ellers. :whistle: Finn ditt første "scratch mod" på den lokale søppel plassen. Finner mye fint der. :thumbup: Men husk å spørre om lov først.

Lykke til. Ser gjerne en tilbakemelding om kabinett valg jeg også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...