Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i nyere historie

Anbefalte innlegg

Jeg har meldt meg opp som privatist i nyere historie. Jeg gikk ut av VGS med karakteren 3 og ønsker å forbedre denne.

Jeg har imidlertid svært mange andre fag å lese på, så rekker ikke lese og pugge alle historiebøkene.

Vet noen hvordan det er å bare møte opp til eksamen? Får jeg bruke skoleboken under forberedelsesdelen? Nyere Historie er et muntlig fag med muntlig eksamen, for de som ikke visste det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg dreit meg ut på eksamen i nyere historie!

Hadde til jul i fjor. Trodde frem til en halvtime før at jeg hadde i samfunnslære, men det var jo feil. Møtte opp uten kompendie, lærebøker eller notater og hadde kun lest på samfunnslære. Hadde dog flaks og fikk låne et lite hefte ei jeg hadde forelesninger med hadde skrevet og fikk oppgaven min, som til min store glede var om den industrielle revolusjonen. Skrev notater i en halvtime og så var det inn. Snakket litt svada og lirte av meg litt her og litt der, og svarte "du, det vet jeg ikke desverre" på alle spørsmålene sensor stillte meg. Gikk ut, ventet et minutt og gikk inn igjen og fikk en 4. Aldri vært så glad for en karakter noen sinne.

Du kan ha med deg alt av hjelpemiddler på forberedelsestiden din, men bare notatarkene du kan ha med inn.

Lenke til kommentar

Herlig :)

Jeg har allerede betalt inn eksamensavgiften og tenker at det er liksom ikke vits å kaste de bort. Koster meg ingenting å prøve iallefall :)

Jeg møtte selv opp til eksamen i samfunnslære i desember, hadde ikke kjøpt læreboken eller noen ting, lånte ei lærebok av ei jente som var etter meg i "køen", sjarmerte sensor og fikk 6 :p

Men jeg gullet på temaet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...