Gå til innhold

Hørselvern som går an å...

Bob Dick

Anbefalte innlegg

Morn dere. Dette her er sikkert ikke riktig sted å poste på, men jeg visste ikke hvor ellers jeg skulle skrive.

Men hvertfall, jeg jobber på en fabrikk hvor det er ganske mye støy, og skulle helst hatt hørselvern.

Men jeg hører på musikk når jeg jobber, og vil ikke miste den heller (liker ikke det de spiller på radioen ;p) så jeg lurte på om noen her visste om det gikk an å få tak i noe hørselvern som det gikk an å koble til mp3-spillern?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Morn dere. Dette her er sikkert ikke riktig sted å poste på, men jeg visste ikke hvor ellers jeg skulle skrive.

Men hvertfall, jeg jobber på en fabrikk hvor det er ganske mye støy, og skulle helst hatt hørselvern.

Men jeg hører på musikk når jeg jobber, og vil ikke miste den heller (liker ikke det de spiller på radioen ;p) så jeg lurte på om noen her visste om det gikk an å få tak i noe hørselvern som det gikk an å koble til mp3-spillern?

Nå er det lenge siden jeg har jobbet i industrien. Det var nok før mp3-spillernes tid for å si det sånn. Men allerede den gang gikk vi jo rundt med hørselvern med innebygget radio. FM-transmittere leveres jo nå som ekstrautstyr til mp3-spillere, så en ide kan jo være å bruke hørselvern med radio i kombinasjon med dette.

Et annet alternativ kan f.eks. være Creative Zen Aurvana X-Fi, som kanskje ikke akkurat sorterer under hørselvern, men heller under "dyrt headset med aktiv støybegrensning". Har selv et slikt headset, og er ganske imponert over hvor mye av støyen som blir filtrert bort. Ulempen er selvfølgelig prisen og at de bruker batterier (To AAA batterier varer i ca 9 timer).

Werner

Lenke til kommentar

Men jeg har hverken vanlige ørepropper eller hørselvern, har et Koss headset bare. Så tenkte det hadde vært fint å kombinere det ;p Men blir sikkert noe slikt som blir løsningen om det jeg først tenkte på blir for dyrt, hvis jeg i det hele tatt finner det :p

Takk for svar alle sammen :)

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Legger du i enda litt mer penger, så får du et med innebygd bluetooth-handsfree i tillegg. Dette kan forsåvidt kombineres med mp3-spiller på mobilen, uten behov for ledning, men med en litt dum bieffekt: mikrofonen på headsettet er aktiv også når du bare hører på musikk, noe som forsåvidt åpner for muligheten til å synge med av full hals.. :p Det er i alle fall slik mine, fra Husquarna virker, det er mulig disse fra Peltor med A2DP-støtte har bedre støtte for musikk-avspilling uten aktiv mikrofon.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...