einaros Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Canon EOS 5d Mark II 1/500 sec f/2.8 iso 100 Canon 70-200 f/2.8L IS USM @ 200 Et forsøk på et fredelig less-is-more type bilde, uten for mye informasjonsstøy. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Ser ut som om du er på rett vei her. Men ville likt bildet ditt bedre om den kvisten var vekk. I tillegg så framstår anda litt blass for meg, så kanskje litt kontraster hadde gjort seg.. Lenke til kommentar
einaros Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Ser ut som om du er på rett vei her. Men ville likt bildet ditt bedre om den kvisten var vekk. I tillegg så framstår anda litt blass for meg, så kanskje litt kontraster hadde gjort seg.. Kvisten likte jeg egentlig ganske godt. Den var et balanserende element mellom anden, og den så godt som kontrastløse bakgrunnen. Om den fikk for mye fokus, er jeg derimot redd den ville stjele for mye oppmerksomhet. Når det gjelder fargene, så er det lagt opp sånn med vilje. Jeg kunne blåst opp fargene, og fremhevet kontrastene, men følte at det ville gjøre bildet dystrere. Ved å være forsiktig på kontraster, og tone fargene ned mot nær sort-hvitt, er budskapet enkelhet; noe melankolsk, men allikevel harmonisk. Det er i hvertfall tankene bak det -- men jeg skjønner naturligvis at alt oppfattes forskjellig, avhengig av øynene som ser Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Nydelig bilde! God komposisjon, og likte godt måten man får følelsen av at anda sitter og skuer utover vannet og venter på noen. Kvisten gjør meg ingenting, den gjør faktisk bare hele scenariet enda mer ensomt. Flott, flott =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå