War Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Jeg betaler til telenor, de sender meg et adsl-modem og jeg kobbler den i telefonkontakten. Hva trenger jeg for å ta internett jeg har i huset, sende denne over en telefonledning for å så sette opp et adsl-modem i andre enden? Jeg har en fiber switch som jeg kan bruke på store avstander, men hvorfor legge 2km fiber om jeg kan legge 2km telefonledning og ha et modem i andre enden på samme måte som jeg får fra min leverandør. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Det finnes løsninger på dette, noen SDSL-modemer kan kobles slik du nevner, har aldri noensinne hørt at det finnes ADSL-hw som lar deg kjøre punkt til punkt uten at du kjøper din egen DSLAM og de koster endel. Hva er budsjettet på løsningen? Lenke til kommentar
War Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Blir det dyrere en fiber så er vel det taket? 16 Mbit/s DSLAM er det jeg trenger da, høres ikke billig ut. Det billigste blir vel å sette opp eget nett i andre enden og bruke internett til å overføre så slipper jeg hele DSLAM. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 To SHDSL-modemer er ikke så dyrt men da er jo kapasiteten begrenset, fiber har jo en helt annen fremtid så skal du legge ny kabel uansett så er det vel fint lite og lure på. Hva skal du bruke det til? Har du kobberkablene liggende klar? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå